Inventor's knutsel topic ©

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

*zucht*
"Robot" komt van "Rabote" wat het Slavische werkwoord "werken" is. Een "rabotnik" of "robotnik" (hangt af van welk dialect, taal, land) is een arbeider.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

nope remco zit je mis.

een robot is iets wat op zichzelf of door supervisie van een mens een taak uit kan voeren (een machine dan wel)

laat ik me iets duidelijker uitdrukken.
een vecht-robot zonder wapens is een autootje.
defecto
Berichten: 467
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 1:35 pm

Bericht door defecto »

Maar Dennis z'n bot heeft wel een wapen. Ik zie op een autotje niet zo snel een spies zitten.. :P Het is alleen geen 'actief' wapen.. dus?
CreepDth
Berichten: 990
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 10:20 pm
Locatie: Waar de zon niet schijnt
Contacteer:

Bericht door CreepDth »

Geniaal :) iedereen die het zo mooi weet te vertellen en te happen :)

anyways.. waar het woord vanaf komt maakt mij weinig uit, het gaat om de toepassing. Een robot (zoals iedereen weet) voert een functie uit, wat voor functie (taak) dit is maakt niet zoveel uit. De robots die wij bouwen zijn gewoon op afstandbestuurbare autos die wat uitgebreider zijn.

Robots zoals in fabrieken kunnen nog wat meer, o.a. Fouten constateren en oplossen, productie processen versnellen, etc etc.

@ WJ: ok das jouw mening en dat kan, echter blijft het verhaal dat het een Robot.

Oftewel; ik durf niet :)
Het maken van fouten noemt men al gauw opdoen van ervaring.
CreepDth
Berichten: 990
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 10:20 pm
Locatie: Waar de zon niet schijnt
Contacteer:

Bericht door CreepDth »

[quote="WJ"]nope remco zit je mis.

een robot is iets wat op zichzelf of door supervisie van een mens een taak uit kan voeren (een machine dan wel)
quote]

Volgends mij zeggen we hetzelfde maar formuleren wij het alleen anders :) echter ben ik het met je opmerking nog steeds niet eens :D
Het maken van fouten noemt men al gauw opdoen van ervaring.
Gebruikersavatar
Zenith
Site Admin
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:58 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Zenith »

En ontopic maar weer eens...
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Als ik naar Mighty mouse kijk, wat pas echt een overmaatse RC auto is, compleet met Ackerman steering, is het toch een hele goede rambot. Niemand die er aan twijfelt dat het een robot is.

Een robot zonder actief wapen blijft een robot. Jouw robot stopt ook niet met robot wezen als de flipper niet meer werkt, toch?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Ik kan me nog herineren dat we deze discusie ook op MSN gehad hebben :?
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

Eender hoe je het noemt, eender welke klasse, eender welk wapen/geen wapen. Feit is dat elke nieuwe robot meer dan welkom is. Dus bouwen en rijden/vechten maar.
En nieuwe roboteers zijn echt wel nodig om deze sport/hobby levend te houden. Dus laat de "oude rotten/ betweters" maar zeuren. :x
Gewoon doorgaan met bouwen !!!!!
Liever één werkende robot zonder actief wapen dan geen robot at all.
Trouwens de nieuwe generatie Engelse feathers ( zowel superdure als super goedkope ) zijn ook hoofdzakelijk gewoon pushbots. Met het grote voordeel/nadeel dat ze zowat onverwoestbaar zijn. En dat als je er maar genoeg tesamen in de arena zet ze best wel een heel hevig/spectaculair gevecht kunnen laten zien.
WJ
Berichten: 1955
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 7:35 am
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door WJ »

ok.

dan heb ik opeens veel meer robots thuis staan dan ik dacht.

ik snap de lol er iig niet van, maar ieder zijn meug he.
flex
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 12:48 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door flex »

idd WJ. een arena vol met pushbots al dan niet met een passieve wig vorm is niet bijster interesant als je ook enkele robots heb zien vechten die wel aktieve wapens hadden..

Maar laat ze maar pushbots bouwen. Allicht dat ze er ooit wel een echt wapen op zetten of een bouwen met echt wapen.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Een Engelse arena vol featherweights is net een vlooiencircus. Vooral als er een flippertje tussenzit. Leuk toch ?

Een gevechtsrobot kan vanalles zijn wat de eigenaar maar in de arena wilt schoppen, zolang het maar een afstandsbediening heeft en wilt botsen. De eenvoudigste definitie.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

De nieuwe electronise met ex. relais.
Afbeelding
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Nou ik heb besloten toch weer iets aan white devil de gaan doen. Want na Hassels toen hij terug gekomen was met kapotte tandwielen heb ik er niet meer naar gekeken. Maar nu ik net de gearboxes open maak zie ik dat de METALEN tandwielen kapot gegaan zijn :cry: Dat is nou echt balen :evil:
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Een begin van mijn nieuwe sozweight flipper,
Afbeelding
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.