Frequenties

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Ik heb de lijst die oorspronkelijk van Frank kwam en die ondertussen bijgewerkt is. Het is excel dus ik kan het niet zomaar op het forum gooien. De lijst zal werl beschikbaar zijn op live events (en daar ter plekke weer bijgewerkt worden...).
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Rooney
Berichten: 610
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 7:01 pm
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Rooney »

wanneer weer zeker je gooien exel forum?
Call 0909-SCHAAP for an appointment. I am one hell of a member.
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Ik zou begot nog niet eens weten hoe dat moet !

Binnen enkele weken zal ik trouwens een bijgewerkte lijst van de Duitsers kunnen loskrijgen. Ze willen die in orde hebben voor hun volgende Raptor-Event.
Want het wordt inderdaad wel een probleem dat teveel mensen dezelfde kanalen gebruiken. Was kanaal 53 niet het meest gebruikte wegens standaard bij de zender geleverd ?
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Ik weet wel hoe ik een exel bestand op het fora krijg. Doe maar op de mail als dat nodig is..
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
NightFly
Berichten: 419
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:12 pm
Locatie: Noord-holland

Bericht door NightFly »

babeth,

je kan een excel document wegschrijven als een html web pagina.
Gebruikersavatar
Rooney
Berichten: 610
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 7:01 pm
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Rooney »

ja zeker ik heb ervaring met website http://rooney.leechbak.nl/divsie_Uitslagen.htm is exel
Call 0909-SCHAAP for an appointment. I am one hell of a member.
Gebruikersavatar
marc
Berichten: 209
Lid geworden op: wo okt 22, 2003 8:56 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door marc »

inventor schreef: MPX-FM 20.3325 40.210 (50
MPX-FM 20.3475 40.160 (53)
MPX-FM 20.3075 40.240 (54)
volgens: Frequentie tabel
kloppen die frequenties niet helemaal :P
[url=http://www.rwnl.tk]RWNL[/url]

Wie het laatst lacht
denkt het traagst
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

OK, ik zal het naar Inventor (Dennis) sturen zodat hij ze kan plaatsen. Dan kan iedereen checken of hun kanalen kloppen en wijzigingen naar mij doorsturen (PM of email).
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

Marc, de kanalen kloppen wel maar het zijn multiplex kristallen en dat is een heel vak appart. Dat zijn in ieder geval de nummers die op de kristallen staan. Het 20.iets is zender en 40.iets ontvanger.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Vorig jaar waren we ook al aan het puzzelen geweest met de Multiplex frequenties in engeland. Het blijkt dat je met 2 moet vermenigvuldigen dan heb je de 40 Mhz frequentie.

Sommige Multiplexen hebben geen kristallen maar sythesizers. daarmee kunnen ze zelf bepalen op welke frequentie ze moeten werken.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

Let wel op met frequenties en kanaal nummers. Er blijken daar verschillende soorten lijsten in te bestaan. Bij roaming robots hebben ze één blad met daarop 3 verschillende lijsten......
M.a.w. de enige juiste manier om met frequenties om te gaan is de zender frequentie gebruiken. En die zou moeten op de zendkristal staan. Bij bijna alle merken staat er de vermelding TX op de zendkristal behalve bij Multiplex, daar is de zendkristal die in de blauwe krimpkous.
En om echt zeker te zijn moet je een frequentie scanner gebruiken zodat je het per zender kan nakijken, want wat het meest gebeurt is dat mensen om één of andere reden de kristal verwisselen en er daarna niet meer aan denken. :? Ik spreek hier uit eigen ervaring.
De standaard bijgeleverde cristal is niet overal hetzelfde, net als de wettelijk toegestaane frequenties ook nog altijd van land tot land verschillen......
Bij sommige merken kan je inderdaad scanner ontvangers kopen maar in de zender moet je altijd met één kristal werken, ook al zijn er zend modules waarbij je doormiddel van een getal makkelijk de zend frequentie kan veranderen ( je moet dus geen kristal meer vervangen) en meestal werkt men dan met zo een scannerontvanger. In Engeland zijn er ook mensen die werken met een omzetting van 40. mhz naar 400 mhz maar die omzetting gebeurt tussen de zender en ontvanger en ze blijven dus wel met een 40 mhz kristal werken.
Het laatste nieuwe snufje bij RC zenders is een module (die je dus in de plaats van je normale zendermodule steek) en die zeer hoge frequenties in de buurt van GSM frequenties gebruikt. Je hebt daar dan wel een aangepaste ontvanger voor nodige. Het grote voordeel van dit systeem is dat zij ongeveer 70 frequenties ter beschikking hebben en dat de frequentie automatisch gekozen wordt op het ogenblik dat je je zender aanzet. De module gaat dan zelf scannnen (op zoek naar een niet gebruikte frequentie) en gebruikt dan de eerste vrije frequentie. Dit systeem werkt perfect, maar ik vrees dat het met de huidige robot reglementen niet conform is.
Gebruikersavatar
Babeth
Berichten: 3345
Lid geworden op: za aug 16, 2003 1:43 pm
Locatie: Vilvoorde (B)
Contacteer:

Bericht door Babeth »

Daarom ook dat de lijst, die ik oorspronkelijk van Frank kreeg, de frequenties toont en niet zozeer de kanalen.
Bij ieder evenement moet gecontroleerd worden of de lijst nog wel klopt, maar het bestaan van die lijst staat wel toe dat men de gevechten beter kan plannen, omdat men dan weet welke mogelijke frequenties elke deelnemer kan gebruiken.
Het ideale zou zijn dat op de inschrijvingsformulieren van elk evenement gevraagd wordt naar de frequenties/kristallen die de deelnemer paraat heeft, en dat dit wordt doorgegeven aan de zendercontrole zodat die ermee kunnen werken.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Bericht door MJM »

Dat kan, en daarvoor is er op de achterzijde van onze freq/zenderkaartjes ook ruimte gereserveerd.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Hannibal heeft op dit moment maar 1 Dual Conversion kristal, nummer 81.

Ik wil er nog wel bij gaan bestellen, maar ik moet eerst ff het begin van mijn nieuwe loonstrook afwachten. Maar kristal wisselen gaat ff tricky worden voor me.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
g-lap
Berichten: 455
Lid geworden op: do sep 04, 2003 10:27 am
Contacteer:

Bericht door g-lap »

De frequentie van de zender moet eigenlijk onmiddelijk bij de inlevering met de scanner gecontroleerd worden. Daarna moet bij het whitebord systeem gewoon de deelnemer zowel naam als frequentie op het bord schrijven. Dit systeem werkt bij de Engelse events prima.
Die lijst is ook erg nuttig voor al wie een nieuwe zender koopt dan kun je direkt aan de winkelier een vrije kristal vragen.