Grote Prijs Atelier Vilvoorde ?
Geplaatst: wo jul 05, 2017 12:21 pm
Ik overweeg om een grote prijs Atelier Vilvoorde te organiseren en wil met deze wat input verzamelen over hoe ik dat georganiseerd en betaald krijg.
Het doel is om een jaarlijks wederkerend event in het leven te roepen en mijn maker space Atelier Vilvoorde te promoten. Financieel wil ik minstens break-even geraken al zou een beetje winst welkom zijn.
De locatie is Atelier Vilvoorde : Schaarbeeklei 628 - 1800 Vilvoorde België. Ik heb daar beschikking over 2 ruimtes : mijn Atelier Vilvoorde (100 m2) en de event ruimte (25X35=875 m2).
Als datum mik ik op zaterdag 30 september en zondag 1 oktober 2017.
Om het voor het publiek interessant te maken (dat er altijd wat te beleven is) zou ik verschillende competities organiseren in de event ruimte en dan roteren tussen elke competitie. Ik dacht aan een fighting robot competitie met feathers en raptors in twee arena’s en een power tool racing competitie op twee banen van 20 meter. Als er nog voorstellen zijn dat wil ik die graag in overweging nemen.
Ik zou een verhoging/podium bouwen met daarboven groot projectiescherm waarop de live beelden te zien zijn van de competitie die er op dat ogenblik loopt en via de geluidsinstalltie commentaar geven bij wat er te zien valt.
Financieel plaatje:
De huur van de event ruimte kost me 400 euro per dag en dus 800 euro.
Er moeten 3 bekers zijn voor de drie eerste plaatsen in elke competitie en die schat ik op 10 euro per stuk en dus 120 euro.
Er zal wat materiaal gehuurd moeten worden (Audio installatie, groot scherm projectie, kabels , tafels). Ik denk dat we nog eens 500 euro aan huurgelden hebben (en zou er flink naast kunnen zitten).
Er moet wat promotie betaald worden op social media en ik reserveer daarvoor 100 euro.
Voor de inkomsten reken ik op :
Inschrijvingsgelden van de deelnemers 20 Euro per machine en laat ons hopen 10 machines per wedstrijd en dus 3 X 10 X 20 = 600 euro. Het aantal deelnemers schat ik dan op 60 man (twee per machine)
Ticket verkoop aan 5 euro geldig zowel op Zaterdag als Zondag en ik durf hopen dat er in totaal 100 man betalend komt kijken dus 500 Euro.
Drankverbruik : Vier consumpties per toeschouwer en 10 consumpties per deelnemer. Dat is dan 100 X 4 + 60 X 10 = 1000 consumpties met 1 euro winst per consumptie is dat dan 900 euro.
We zullen voor eten zorgen op zaterdag avond voor iedereen die zich vooraf inschrijft voor het eten. Ik neem aan dat dat zo ongeveer alle deelnemers zijn en een handvol toeschouwers. Dus 60 man en dat we daar 10 euro op verdienen = 600 euro.
Om dat rond te krijgen heb ik bovenop de opbouw en afbraak van de arena en de wedstrijdleiding en dergelijke ook nog bemanning nodig voor : de toegangscontrole/ticketverkoop, drank en broodjesverkoop^. Broodjesproductie, Klaarmaken van het eten op zaterdag avond (spaghetti neem ik aan), opruimen. Ruwweg zou ik denken dat een betrouwbare set van 10 vrijwilligers nodig zal zijn.
Dus nu is de vraag… zij er hier mensen die nuttige input kunnen geven… kandidaten om het vrijwilligers team te vervoegen ?
Jan Huygh voor Atelier Vilvoorde
facebook: AtelierVilvoorde
Het doel is om een jaarlijks wederkerend event in het leven te roepen en mijn maker space Atelier Vilvoorde te promoten. Financieel wil ik minstens break-even geraken al zou een beetje winst welkom zijn.
De locatie is Atelier Vilvoorde : Schaarbeeklei 628 - 1800 Vilvoorde België. Ik heb daar beschikking over 2 ruimtes : mijn Atelier Vilvoorde (100 m2) en de event ruimte (25X35=875 m2).
Als datum mik ik op zaterdag 30 september en zondag 1 oktober 2017.
Om het voor het publiek interessant te maken (dat er altijd wat te beleven is) zou ik verschillende competities organiseren in de event ruimte en dan roteren tussen elke competitie. Ik dacht aan een fighting robot competitie met feathers en raptors in twee arena’s en een power tool racing competitie op twee banen van 20 meter. Als er nog voorstellen zijn dat wil ik die graag in overweging nemen.
Ik zou een verhoging/podium bouwen met daarboven groot projectiescherm waarop de live beelden te zien zijn van de competitie die er op dat ogenblik loopt en via de geluidsinstalltie commentaar geven bij wat er te zien valt.
Financieel plaatje:
De huur van de event ruimte kost me 400 euro per dag en dus 800 euro.
Er moeten 3 bekers zijn voor de drie eerste plaatsen in elke competitie en die schat ik op 10 euro per stuk en dus 120 euro.
Er zal wat materiaal gehuurd moeten worden (Audio installatie, groot scherm projectie, kabels , tafels). Ik denk dat we nog eens 500 euro aan huurgelden hebben (en zou er flink naast kunnen zitten).
Er moet wat promotie betaald worden op social media en ik reserveer daarvoor 100 euro.
Voor de inkomsten reken ik op :
Inschrijvingsgelden van de deelnemers 20 Euro per machine en laat ons hopen 10 machines per wedstrijd en dus 3 X 10 X 20 = 600 euro. Het aantal deelnemers schat ik dan op 60 man (twee per machine)
Ticket verkoop aan 5 euro geldig zowel op Zaterdag als Zondag en ik durf hopen dat er in totaal 100 man betalend komt kijken dus 500 Euro.
Drankverbruik : Vier consumpties per toeschouwer en 10 consumpties per deelnemer. Dat is dan 100 X 4 + 60 X 10 = 1000 consumpties met 1 euro winst per consumptie is dat dan 900 euro.
We zullen voor eten zorgen op zaterdag avond voor iedereen die zich vooraf inschrijft voor het eten. Ik neem aan dat dat zo ongeveer alle deelnemers zijn en een handvol toeschouwers. Dus 60 man en dat we daar 10 euro op verdienen = 600 euro.
Om dat rond te krijgen heb ik bovenop de opbouw en afbraak van de arena en de wedstrijdleiding en dergelijke ook nog bemanning nodig voor : de toegangscontrole/ticketverkoop, drank en broodjesverkoop^. Broodjesproductie, Klaarmaken van het eten op zaterdag avond (spaghetti neem ik aan), opruimen. Ruwweg zou ik denken dat een betrouwbare set van 10 vrijwilligers nodig zal zijn.
Dus nu is de vraag… zij er hier mensen die nuttige input kunnen geven… kandidaten om het vrijwilligers team te vervoegen ?
Jan Huygh voor Atelier Vilvoorde
facebook: AtelierVilvoorde