Accuboormachines

Vraag en aanbod

Moderator: Moderators

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Accuboormachines

Post by Carlijn » Mon Apr 19, 2004 10:46 am

Hoihoi,

Ik heb hier 10 accuboormachines liggen, sommige met wat mankementen. (komen uit de schroot van Einhell)
Ik heb 9 * 18 Volt boormachines en 1 * 14.4 volt boormachine. De 14,4 en de 2 van de 18 volt motoren zijn het nieuwere geel model, de rest is groen en dus wat ouder. Bij de 18 volt zit de reductie niet vast geschroefd aan de motor en die zitten nog in het plastic van de boormachine. Tevens hebben deze halverwege een schakelaar waarmee je kan kiezen voor stand 1 of 2.
Ik heb elke boormachine genummerd en gekeken wat er werkte.
6. Motor OK, reductie in stand 2 OK
10. 14.4 V accuboormachine motor OK, maar er zit een tik in de reductie op kop.

Ik hoop dat ik zo duidelijk ben, anders zie ik wel de vragen verschijnen ;)
Mocht je interesse hebben, mag je bieden (heb nog geen prijs in mijn hoofd.) Zet er wel bij op welk nummer je bied.

(de nummers die er niet meer bij staan, zijn verkocht)
Last edited by Carlijn on Wed May 12, 2004 9:23 pm, edited 2 times in total.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

defecto
Posts: 467
Joined: Mon Jul 28, 2003 1:35 pm

Post by defecto » Mon Apr 19, 2004 4:52 pm

Ik zou graag vier motoren willen. Dan zou dat dus oudere modellen worden. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel zo'n motor waard is. 10 euro??

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Mon Apr 19, 2004 6:08 pm

10 euro per motor is voor mij ok
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

defecto
Posts: 467
Joined: Mon Jul 28, 2003 1:35 pm

Post by defecto » Mon Apr 19, 2004 6:29 pm

Is minder ook oke? :lol: Maar ik zie dat er drie met alles ok zijn en twee met alleen motor en in stand twee ok. Kosten die dan ook hetzelfde? Ik heb alleen maar de motor nodig (denk ik, komt in feather, is reductie dan handig?).

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Mon Apr 19, 2004 6:41 pm

...ik wil er ook wel twee, liefst wel met reductie, maar defecto heeft natuurlijk eerste keus...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Mon Apr 19, 2004 7:46 pm

Defecto, als je geen reductie wil gebruiken, en dat heb je wel nodig eigenlijk, dan kan je beter eens gaan kijken in de modelbouwzaak;daar zijn de goedkopere types motor-zoals in accuboormachines- niet veel duurder dan €10.
Dan blijven er 4 complete setjes over.In plaats van 4 reducties alleen.Die quasie onbruikbaar worden, want het tandwieltje op die motoren, da's iets dat ik nog niet los het gevonden.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

defecto
Posts: 467
Joined: Mon Jul 28, 2003 1:35 pm

Post by defecto » Mon Apr 19, 2004 8:15 pm

Ik bedoelde 'die reductie'.. die dus vergeten.. :oops: Maar ik wil dan zelf een vertraging erop zetten.. Of is dat niet te doen? Maar als ik die reducties van de boormachines wil gebruiken moet ik toch wel andere tandwielen erin zetten.. of is dat niet nodig?

En over modelbouwmotoren, ik denk niet dat ik die voor 10 euro kan krijgen.. die zijn veels te klein/zwak.

Edit: Er zijn er vier waarbij de reducties ok zijn? Of zit de reductie deels in de boorkop? Want anders gebruik ik die vier met eigen vertragingen!

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Mon Apr 19, 2004 8:56 pm

De reductie zit niet in de boorkop. De boorkop is alleen om de boor vast te zetten. Ik heb dat erbij gezet omdat misschien iemand wil proberen het wiel vast te zetten met de boorkop.
Zelf een reductie maken is lastig en je hebt daar voor zover ik weet een freesmachine nodig en het liefst ook een draaibank.
Om de reductie van de accuboormachine te gebruiken kan het een optie zijn om de tweede (?) trap te vervangen, aangezien dit kunstof tandwielen zijn. Maar ik heb bij Pizzabox nog nooit problemen gehad met de reductie, dus dit kan makkelijk zonder.
Die 2 waarbij de reductie alleen in stand 2 gebruikt kunnen worden, zijn voor RW nogsteeds ok, je moet er alleen op letten dat je de andere motoren dan ook in stand 2 laat staan.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Tue Apr 20, 2004 2:50 pm

Op deze foto zie je, helaas niet al te duidelijk maar ja, de gesmolten tandwieltjes van Katrip...
Image
Het hangt dus echt wel af van hoeveel kracht je op die dingen gaat zetten en Katrip is een duwdoosje.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

defecto
Posts: 467
Joined: Mon Jul 28, 2003 1:35 pm

Post by defecto » Tue Apr 20, 2004 3:31 pm

Oke, dan heb ik intresse in die drie die nog ok zijn en nr. 8 omdat ik toch de boorkop niet gebruik.

User avatar
marc
Posts: 209
Joined: Wed Oct 22, 2003 8:56 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by marc » Tue Apr 20, 2004 4:26 pm

Is er toevallig iemand die zelf de transmissies kan maken voor featherweights? Is ook handiger voor het vastmaken van de wielen.
(zelf heb ik ze al vast gemaakt)

Katrip gebruikt ook andere motors als waarvoor ze eigenlijk bedoeld zijn.
[url=http://www.rwnl.tk]RWNL[/url]

Wie het laatst lacht
denkt het traagst

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Zenith » Tue Apr 20, 2004 4:42 pm

marc wrote: Katrip gebruikt ook andere motors als waarvoor ze eigenlijk bedoeld zijn.
Dat doet elke robot eigenlijk, denk je ook niet? ;)

User avatar
marc
Posts: 209
Joined: Wed Oct 22, 2003 8:56 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by marc » Tue Apr 20, 2004 4:46 pm

Zenith wrote:
marc wrote: Katrip gebruikt ook andere motors als waarvoor ze eigenlijk bedoeld zijn.
Dat doet elke robot eigenlijk, denk je ook niet? ;)
Ik weet dat boormachine motors niet bedoeld zijn om mee te rijden :P
Ik bedoelde dat die transmissie niet bij die motor hoort.
[url=http://www.rwnl.tk]RWNL[/url]

Wie het laatst lacht
denkt het traagst

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Tue Apr 20, 2004 5:12 pm

Dat is mogelijk, maar ik laat het gewoon even zien om te tonen dat de kunststof tandwieltjes in boormachines niet al te stevig zijn bij zwaar gebruik.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
kenshee
Posts: 223
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:47 am

Post by kenshee » Tue Apr 20, 2004 6:40 pm

Daarom heb ik ook alle plastic tandwieltjes uit m'n boormachines vervangen met metalen. Ze lopen nou best leuk en dat is altijd een pluspunt :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests