Team Health & Safety - Kabinet der Merkwaardigheden

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Team Health & Safety - Kabinet der Merkwaardigheden

Post by Zenith » Fri Oct 25, 2019 7:50 pm

In dit topic zal ik de machines laten zien waar ik aan werk of aan gewerkt heb. Ik bouw sinds 2016, en heb sindsdien een zestal events aangedaan als deelnemer.

Keiharde disclaimert: Ik bouw zelf met zo min mogelijk CAD, CNC of 3D-printing, simpelweg omdat ik ervan hou om alles zelf met m'n handen vorm te geven. Dit is natuurlijk allemaal onnodig in-efficiënt, tijdrovend en zorgt vaak voor wat 'ruwe kantjes' hier en daar, maar ik zou het niet anders willen. Het is voor mij iets van mezelf, en niet iets wat uit een computer rolt. Het bouwen (en repareren) vind ik vaak leuker dan een gevecht, maar dat even terzijde.

Ik zal met de tijd dit topic updaten. Op Facebook en Instagram (@teamhealthnsafety) zijn ondertussen andere foto's te vinden.

Image
Last edited by Zenith on Wed Jul 01, 2020 9:49 pm, edited 7 times in total.

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Team Health & Safety - Kabinet der Merkwaardigheden

Post by Zenith » Wed Dec 11, 2019 10:54 am

Image

Om te beginnen m'n nieuwe machine 'Head for the Exit', een zaagrobot waarvan de wapenmodule in z'n geheel naar voren beweegt. Alhier een impressie van de bouw.



Zo ziet het mechanisme van de zaag in werking eruit:



Het debuutevenement van Head For The Exit in het Schotse Edinburghin November 2019 verliep naar tevredenheid. HFTE schopte het tot de 'heat final', waar een stuurfout een einde aan alles maakte. HFTE is snel en het chassis is prima - ik zal echter de wapenarm en de zaag overbrenging nog wat aan moeten passen aangezien de riempjes die ik gebruikte niet voldeden. Dit betekent effectief gezien dus een andere wapen arm, een andere tandriem en tandriemschijven.



Desalniettemin kreeg ik veel complimenten voor de machine - het algehele karakter van het ding viel blijkbaar bij velen in de smaak. Job well done zou ik zo zeggen.
Last edited by Zenith on Sun Jan 12, 2020 7:07 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Team Health & Safety - Kabinet der Merkwaardigheden

Post by Zenith » Sun Jan 12, 2020 6:12 pm

Voor 2020 ga ik me bezigen op verschillende fronten - ik ga een nieuwe wapenarm maken voor Head For The Exit, en ik ga een oude robot ook weer nieuw leven in blazen.

Het betreft de robot 'This Is Not A Drill'. 3 jaar geleden beleefde ik ermee m'n eerste gevechten, en nu is het tijd om het stokje door te geven.



Voor het nieuwe jaar is het namelijk het plan om een compleet nieuwe versie te bouwen en deze te laten besturen door m'n zoontje, zodat we ons met 2 machines kunnen inschrijven bij een aankomend evenement. Welk evenement dit is is nog onzeker, maar naar alle waarschijnlijk zal het wel een event aan deze kant van de Noordzee zijn.

Ik zal het bovenstaande album updaten tijdens de bouw.

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Team Health & Safety - Kabinet der Merkwaardigheden

Post by Zenith » Sat Apr 11, 2020 9:03 pm

Een tijdje terug heb ik een tutorial opgenomen om het proces van het buigen van HDPE uit te leggen. Alle machines die ik tot nu toe heb gebouwd hebben dit proces gebruikt, en ik ben nu zover dat zo ongeveer elk stuk plastic wat in een nieuwe machine gaat tot op zekere hoogte gebogen wordt; de nieuwe versies van This Is Not A Drill en Head For The Exit hebben vrijwel enkel plastic in hun chassis wat op deze manier is bewerkt.



Zie de albums van de eerdergenoemde machines in eerdere posts om te zien hoe dat er dan uit komt te zien.

User avatar
Upstart
Posts: 349
Joined: Wed May 01, 2013 2:35 pm
Location: Emmen

Re: Team Health & Safety - Kabinet der Merkwaardigheden

Post by Upstart » Fri Apr 17, 2020 10:15 am

Goed filmpje!! Leuk om te kijken.
http://www.wallieonline.nl
https://www.youtube.com/user/wallieonline

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Team Health & Safety - Kabinet der Merkwaardigheden

Post by Zenith » Mon Apr 20, 2020 10:00 am

Dank! Head For The Exit heeft nu z'n upgrades gehad - nu is het afwachten tot het eerstvolgende event. Ik zal het bovenstaande album wel even updaten met wat foto's.

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Team Health & Safety - Kabinet der Merkwaardigheden

Post by Zenith » Tue Jun 16, 2020 7:02 pm

En nog een tutorial-filmpje. Deze keer leg ik uit hoe spacers te maken uit rest-stukken HDPE met basisgereedschap.


User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team Health & Safety - Kabinet der Merkwaardigheden

Post by Jeroen » Wed Jul 01, 2020 9:11 pm

Handschoenen met boren is niet een goed plan. Bij slijpen is het discutabel, maar ik ben zelf voorstander van handschoenen met slijpen. :P leuk filmpje wel :D
What goes up must come down...

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Team Health & Safety - Kabinet der Merkwaardigheden

Post by Zenith » Wed Jul 01, 2020 9:48 pm

Aan de handschoenen heb ik te danken dat ik nog een rechterhand heb, dus met slijpen zeker ja :)

Van de week, nu alle robots hun schutkleuren hebben, maar eens een kiekje genomen van wat er actief is.

Image
vlnr This Is Not A Drill (lifter), Head For The Exit (zaag) en Woo (de helft van clusterbot WeeWoo).

Planning is dat er nog een machine bij komt later dit jaar.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 53 guests