The dominator

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

2006hidde
Posts: 52
Joined: Fri Mar 27, 2020 1:59 pm

Re: The dominator

Post by 2006hidde » Tue May 05, 2020 2:21 pm

Bedankt 👍

kalme nelis
Posts: 1662
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: The dominator

Post by kalme nelis » Wed May 06, 2020 7:28 pm

Het zal een beetje spelen zijn met de maten, dit afhankelijk van je wiel en of je naast de m5 bout ook een halfmoer 3/8 unf erbij wenst.
Laat ons weten hoe je het wenst te klaren, liefst met maten zodat we je vroegtijdig op eventuele problemen kunnen wijzen.

Succes!

2006hidde
Posts: 52
Joined: Fri Mar 27, 2020 1:59 pm

Re: The dominator

Post by 2006hidde » Sat May 09, 2020 5:54 pm

Ik heb een koppelmoer laten bewerken met m17 aan de buitenkant, oorspronkelijk M10 binnen maar nu 10mm M12 getapt.

2006hidde
Posts: 52
Joined: Fri Mar 27, 2020 1:59 pm

Re: The dominator

Post by 2006hidde » Wed May 13, 2020 6:51 pm


kalme nelis
Posts: 1662
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: The dominator

Post by kalme nelis » Wed May 13, 2020 9:29 pm

Ik zie de koppelmoer, de 3/8unf uitgaande as maar het ontgaat me hier even hoe je het precies gemonteerd hebt.
Vast is vast, dus als het werkt dan werkt het, maar enige uitleg zou fijn zijn.

Tevens, ik zie de veer van de slipkoppeling nog op zijn plaats zitten. Heb je deze al opgesloten?
Het is zonde van de motorkracht wanneer de slipkoppeling actief is en deze beperkt.

2006hidde
Posts: 52
Joined: Fri Mar 27, 2020 1:59 pm

Re: The dominator

Post by 2006hidde » Thu May 14, 2020 9:27 am

de slipkoppeling is geblokkeerd alleen de veer heb ik gewoon teruggeplaatst. de koppelmoer heeft aan de ene kant de bout van de boor, die moet nog aangedraaid worden, alleen dat is lastig omdat dan gewoon de tandwielen gaan draaien. 10mm aan de ene kant dus. aan de andere kant heeft indi 10mm lengte m12 getapt. daar heb ik de 4cm bout doorheengedaan die door de as gaat. het wiel moet nog worden vastgezet op de as. als vast in dat hij moet draaien als de as draait.

2006hidde
Posts: 52
Joined: Fri Mar 27, 2020 1:59 pm

Re: The dominator

Post by 2006hidde » Mon May 25, 2020 8:24 pm



ik heb draad getapt dwars door de bout heen. daarna heb ik er 2-inbus boutjes door gedraaid. werkt prima en als extra is het ook nog te verstellen dmv de ene iets losser en de ander iets vaster draaien. ik heb dit bij één wiel gedaan. bij de andere heb ik een probleem. de kolomboor is ingesteld op 2000 wat ook zou moeten van het boortje alleen alle 2 de boortjes werden oververhit en zijn nu niet meer te gebruiken. Wat is het probleem? de boortjes waren goed volgens de vakwinkel toen ik ze kocht. ik deed er een beetje kruipolie bij? mag dit niet? en universele wd40 wel. de tap ging trouwens erg zwaar maar ik heb nu een 3 etappe tap gekocht die doet het prima. ik gebruik de boor m2,5 en tap m3. de boortjes waren niet duur ofso maar ik wiel niet dat het vaker gebeurd anders heb ik alsnog geen gat door de 2e......

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests