TomaHawk

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: TomaHawk

Post by MJM » Sat Jan 30, 2016 11:45 am

Kan TMHWK voorzien worden van een beschermde camerasteun? Hier zou dan een Actie-camera (of tv-camera) gemonteerd kunnen worden? Daar kan een deel van GBP1000 voor gebruikt worden....

Dit idee is natuurlijk ook voor andere robots bruikbaar :-)
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: TomaHawk

Post by Jeroen » Mon Feb 01, 2016 11:42 pm

Ik zat voor gravity ook over zoiets te denken, alleen voor tomahawk wel wat lastiger, die is nogal vlak.
What goes up must come down...

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Re: TomaHawk

Post by iceman » Tue Feb 02, 2016 2:46 pm

mag at van de BBC ivm tv-rechten ... ? denk het niet . . .
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: TomaHawk

Post by Jeroen » Wed Mar 15, 2017 9:29 am

Om op het onderwerp terug te komen hierboven, Behemoth deed het ook in de laatste wars :).

Verder is het wel leuk om te zien wat ze bij de wiki ervan gemaakt hebben kwa tijdlijn:
http://robotwars.wikia.com/wiki/Tomahawk
What goes up must come down...

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: TomaHawk

Post by MJM » Sun Mar 19, 2017 1:36 pm

Dat zijn inderdaad leuke teksten, en steeds accurater.
En, het is goed eerst de cilinder op te knappen...
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Damic
Posts: 210
Joined: Wed Jul 27, 2016 5:56 pm
Location: Mechelen [BE]
Contact:

Re: TomaHawk

Post by Damic » Sun Mar 19, 2017 6:19 pm

What happened ladies?
Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent??
Team CAD (Copy Adjust Destroy) :lol:

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: TomaHawk

Post by Jeroen » Fri Dec 01, 2017 10:37 am

Tijd voor een topic update :D

Dus ondertussen heeft TMWHK een nieuwe bijlarm gehad.
Voor de statistieken : Alu is door mijn aangeschaft A 50 euro.
Marien en anita hebben nieuwe bijlkopen gesponsord. A ?
Marien heeft ook gezorgd dat deze gevreesd is.
Robot wars heeft HDPE gesponsord.

Mijn Sidewinder is vervangen door mijn keesspeedo.
Van de Lipo's die Leo destijds heeft gesponsord zijn er nog 2 goed, ik heb er ondertussen 2 bijgekocht.
Op de zender heb ik trouwens een 2e profiel aangemaakt met mijn eigen voorkeuren, Profiel 1 is die van Anita.

Ik vond TMHWK ruk rijden op een stalen vloer, ik heb ditzelf nooit eerder gedaan maar ik had echt het gevoel dat hij niet vooruit kwam, ik zal dit thuis ook eens proberen op beton, aangezien ik daar vaker op gereden heb. Wellicht is het het verschil tussen

Todo essentieel:

Bijlsysteem fixen
Ik ga vanavond een partij festo kleppen ophalen die ik via marktplaats heb gekocht.

Uitdeuken:
De kant van de link is een beetje krom. Ik vrees dat dit nu wegslijpen wordt en nieuw stuk in lassen.

Bijl stuur elektronica controleren:
Ik merkte dat de klep die de gastoevoer vanuit de fles regelt regelmatig staat te wisselen in de aan en uit staat, dit komt doordat zijn threshold net op het grensgebied ingesteld staat wat de zender levert, in zenderrijke omgevingen merk je dit vooral.

koppeling QEV en buffer
Dit is altijd eigenlijk wel een zorgen kindje geweest. Hier lekt hij bijna altijd wel een beetje of meer.
Als het aan mijn ligt doen we er een snelkoppeling tussen, moet alleen ff uitzoeken of dat gaat, en of dat niet de flow beperkt.

Fles aansluit slang
Zit nu een leen slang in van Marien, maar misschien moeten we die zelfde gewoon nog 1 laten maken en de kosten verdelen?

Shock Mounting ESC
Die ontbreekt nu een beetje.


Nice to have

Nieuwe RM link positie
Ik zou hem graag een stuk hoger willen hebben, zodat hij nog minder makkelijk tijdens een gevecht eruit komt. Pc plaatje werkt prima, maar hij zit gewoon op een kwetsbare plek.

Inspectie / service luik
De achterkant is nu dicht, werkt prima maar als we daar boven het HDPE een inspectie luik in maken dan is service en onderhoud nog veel makkelijker.

nieuwe bovenkant
Die begint nu echt wel krom te worden :D
En wellicht kunnen we de nieuwe net zo maken dat hij iets verlaagd ligt in de body zodat hij minder gevoelig voor haken van schijven.
Ook zouden we hem dan met Shock Mounting kunnen maken, en wellicht uit 3 delen zodat de bijl er geen eens af moet en hij nog makkelijker open kan. Ik zou dan ook direct van de M8 bouten imbus bolkop schroeven willen maken.

Andere wielen
De gearboxen zijn in hun opzet perfect, geen probleem meer mee gehad. De wielen zijn aardig beschadigt, en hebben weinig grip op staal.

nieuwe kabelboom
Want dat is nu al 100 keer aangepast en nog steeds niet goed.

Fles bevestiging
In functie werkt deze nu prima, alleen ik vind het veels te tijdrovend om hem lost te schroeven.

Elektronica doosje
Dat mag ook wel eens aangepast worden

Druk schakelaar
Sowieso moet deze eigenlijk rechtstreeks op de buffertank zitten, nu zit hij via een buisje en verdeel stukje wat een risico mee brengt.
Wellicht kunnen we er een 2e instoppen voor 12 bar, zodat we ook eens extra hard kunnen slaan :D volgensmij doet hij het nu met 8 bar namenlijk.

Afblaas ventiel
Nu blaast hij alleen af wat er in de buffertank zit, op zich prima maar volgens de spelregels niet helemaal in orde.
Als we de afblaasventiel verplaatsen naar het hoge druk deel, blaast hij alles af.


Algemeen:
Ik heb al lang nazitten denken over wat er nu anders kan aan TMHWK, een fris nieuw uiterlijk zodat hij aan andere competitie's mee kan doen, of een kans maakt op een eventuele nieuwe serie van Robotwars ( als die komt, want het is allemaal niet zo positief). Maar ik zie het niet echt gebeuren zonder dat het een Thor clone wordt.

Ontwerptechnisch zijn de volgende zaken niet ideaal:
De schuine zijkanten naar buiten toe: Eigenlijk wil je dit precies andersom, maar de uitstraling maakt wel wat TMHWK nu is.
Positie van de wielen : Nog iets meer naar achter zou nog iets beter zijn : 5 cm zou voldoende zijn, maar die ruimte is er nu niet.. kleinere wielen zouden een oplossing zijn, maar dat betekend een nieuwe gearbox, welke eindelijk ideaal is.
De robot is niet echt star, er zitten geen ribben ofzo in wat hem best wel flexibel maakt. Dit is tegen schijf robots niet altijd optimaal.

Ik zou de 2 punten aan de voorkant willen vervangen door 1 vaste scoop, maar daar is niet echt gewicht meer voor denk ik.

De hdpe zijkanten lijken hun taak te doen voor zo ver ze dit kunnen. Dat zou ik zo laten, het wit is ook wel charmant.
TMHWK kan iets kleiner, maar ook niet schokkend veel denk ik.



Graag eenieders ideeën / meningen :)
What goes up must come down...

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: TomaHawk

Post by MJM » Sat Dec 02, 2017 1:27 pm

Onze ideeen kunnen we makkelijker face-to-face bespreken. We = Anita, Esther, Marien.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: TomaHawk

Post by Jeroen » Sat Dec 02, 2017 2:41 pm

Liever hier :D Alle inbreng van iedereen is welkom. Ik heb voorlopig niet echt face to face tijd beschikbaar.
What goes up must come down...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: TomaHawk

Post by maddox » Sun Dec 03, 2017 4:50 pm

TMHWK was door mij herbouwd voor het DRG met middelen beschikbaar gesteld door team RCC.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests