Site update

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Site update

Post by Jeroen » Sat Sep 24, 2011 4:41 pm

Bugs wrote:Alles staat redelijk dicht getikt op de server. Je hebt redelijk beperkte functionaleit, zelfs met shell access. En terrecht, admins mogen paranoide zijn ;)
Mja, maar als het de functionaliteit in de problemen brengt.
Beveiliging is niet mis mee, maar het meeste gevaar komt toch uit exploits in de software. Op een van mijn site's pas ook een " aanval gehad" nou, met alle liefde en plezier had ik alles dicht kunnen zetten, sql-injections voorkom je er niet altijd mee. Dus als je je software niet kan opdaten om beveiliging redenen breng je je veiligheid juist meer in gevaar omdat je met oude software werkt waar exploits inzitten

Beter gewoon een goede backup draaien. Het is niet dat onze pincode's opgelagen staan op de site..
En ik begrijp niet dat een server plat moet als er een HD defect is.
What goes up must come down...

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Site update

Post by Carlijn » Sat Sep 24, 2011 8:34 pm

Jongens; het bedrijf van Nanning sponsort ons met gratis webruimte en support (als ik mail krijg ik eigenlijk altijd binnen een uur antwoord). Probeer het netjes te houden op een (openbaar) forum.
@Jeroen; Wij weten beide niet alle details wat er gebeurt is en waarom de server plat moest. En als de beveiliging aangepast moet worden om updates te draaien, zal dit via Nanning geregeld kunnen worden. Maar zoals ik eerder zei; 1 probleem tegelijk.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Site update

Post by Jeroen » Sun Sep 25, 2011 6:07 pm

Ik wil ook zeker niet naning/elvenkind afvallen, het is erg tof dat we er gratis hosting en bandbreedte krijgen! Ik wilde alleen een punt duidelijk maken dat je ook gevaar loopt door oude software te gebruiken.

Maar even concreet, ik zit na te denken. En nu realiseer ik me dat ik die fout al eerder gezien heb. Nog voor de tijd dat het even down was. Dit was op mijn werk, en ik gaf toen de browser de schuld omdat deze oud was.

Nu zelf even gekeken en het is precies dezelfde fout als ik een tijdje terug zag. Als je wilt kan ik wel eens meekijken op joomla! Heb daar toch redelijk wat ervaring mee. Ook met de oudere versie 1.15.
What goes up must come down...

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Site update

Post by Carlijn » Sun Sep 25, 2011 8:38 pm

Maar de oude Joomla software is mijn 'schuld' gewoon niet meer over nagedacht/tijd vrijgemaakt om dit te doen.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Site update

Post by Carlijn » Tue Oct 04, 2011 11:30 am

Gisteren heeft Nanning de rechten goed gezet, maar het probleem was nog niet opgelost. Vanmorgen adv Jeroens link Joomla geupgrade en nu worden de menu's getoont. :)

Over de mogelijke oorzaak: Ik had een gelijk probleem gevonden en dat was ontstaan door een upgrade van PHP 5.2.x naar PHP 5.3.x. Wij zitten nu op PHP 5.3, dus ik denk dat met het veranderen van de server ook de PHP versie verhoogd is en daardoor de menu's verdwenen. Ik heb van Nanning hier nog geen bevestiging van gehad, maar mijn gevoel zegt dat het dus een compatibiliteit probleem tussen PHP en Joomla versie was.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Site update

Post by Jeroen » Tue Oct 04, 2011 8:22 pm

:P :P :P
What goes up must come down...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 31 guests