Series 7

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Series 7

Post by Zenith » Wed Nov 05, 2003 11:11 pm

Als je de eerste aflevering nog niet hebt gezien, scroll dan niet naar beneden.



















Series 7, het eerste Engelse kampioenschap waar wij Nederlanders de Britten eens lastig gingen vallen. Oh boy!

Aflevering 1

Gevecht 1

M2 - Shell Shock - Tiberius III - Vader

Het RW debuut van de live-event gigant M2 en ik wist van te voren al dat Paul Cooper & Co huis zouden gaan houden. Dantomkia begon immers ook niet al te slecht in z'n debuutserie. Vader zag er goed uit, Tiberius ook en dan hebben we Shell Shock, de robot die de titel 'Cannon Fodder' voor deze heat bij mij al snel kreeg opgespeld.
Het gevecht verliep voorspoedig; Shell Shock lag al snel op z'n kant, Vader (die door M2 niet te flippen was door het welbekende 'Hypnodisc-effect') deelde een paar goeie klappen uit, M2 bemoeide zich overal mee en was dus over het algemeen de dominerende factor in dit gevecht. En hoe. M2 evenaarde het lang-ongeslagen record van Thermidor II uit Extreme I door in 1 gevecht 2 robots eruit te laten vliegen. Shell Shock als eerste en de stilgevallen Vader als tweede. Tiberius hield zich afzijdig voor het grootste deel en liet zien dat de taktiek van 'Laat de rest het maar uitvechten en we zien wel' toch nog werkt in de 4-way melees. Al moet wel worden gezegd dat M2 ze toch wel een aardig handje heeft geholpen.

Gevecht 2

Twister - Brutus Maximus - Pussycat - Roobarb

En daar is de nieuwe Twister. Ik was reuze nieuwsgierig of het team hetzelfde met Brutus zou doen als ze met wijlen Impact gedaan hadden en aangezien Brutus wederom op basis van hout was gebouwd begon ik me toch stiekem in m'n handen te wrijven. Pussycat's nieuwe zaagblad zag er bloedstollend uit maar het downgraden van de wapensnelheid deed me toch het ergste vermoeden. Roobarb, de fameuze lowpressure flipper, leek van buitenaf ongewijzigd maar van de binnenkant was er toch het één en ander veranderd.
Toen het gevecht begon was het meteen duidelijk welke robot het meeste angst inboezemde in de ogen van de Britten; Twister. Roobarb en Pussycat stoven naar de Nederlandse robot om er maar voor te zorgen dat dat wapen niet op toeren kwam. Alle pogingen ten spijt draaide later de molen op volle toeren bij Twister. Pussycat en Roobarb vielen toen maar Brutus aan maar toen Twister zich erin ging mengen vielen er toch rake klappen; Pussycat kreeg een fikse oplawaai en Brutus kreeg het ook flink te verduren. Pussycat viel toen Twister weer aan en weer vielen er klappen om en om.
Brutus verloor later zijn wapen toen Roobarb er een klap tegen verkoop terwijl het ding inmiddels al los hing. En even later was het moment dat het wapen van Twister stilviel; Twister werd dan ook door Roobarb geflipt die zijn kans nu schoon zag. Pussycat zette eveneens zijn aanval inop Twister en ondertussen was Brutus de arena aan het bestrooien met onderdelen. Pussycar opende de pit, Brutus werd nog een paar keer geflipt alvorens een wiel te verliezen en later werd hij in d epit gedumpt. Drie bleven erover en de Judges Decision besliste in het voordeel van de twee overgebleven Britten. Zonde, maar niet onterecht...

Gevecht 3 (WK Qualifier)

Supernova - Mechaniac

Het gevecht was uiteindelijk wat ik dacht dat het zou worden; eenzijdig. Supernova vloog een paar keer door de arena door de klappen die hij uitdeelde en uiteindelijk zat er geen puf meer in de Oostenrijkse robot. Nadat de huisbots er wat mee geklooid hadden verdween het schepsel in de pit.

Gevecht 4

M2 - Pussycat

Een goed gevecht leek me dit te worden. En de eerste fatsoenlijke test voor Pussycats nieuwe zaagblad zo leek me.
Toen 'Activate' was geklonken gingen de twee robots meteen op elkaar af; Pussycat gaf de eerst klap aan M2 en deze flipte op zijn beurt Pussycat. M2 deelde nog een paar flips uit waarna Pussycat langzamerhand de overhand kreeg; op een gegeven moment leek het alsof Pussycat zijn naam begon te schrijven in het lexaan van M2. M2 was echter zeker niet onder de indruk van Pussycat en flipte de kat nog een paar malen totdat de Pussycat wel erg dichtbij de arenamuur kwam. Pussycat wist echter te ontkomen maar M2 bleef de confrontatie aangaan en kreeg Pussycat op de vlucht en bijna uit de arena. Op het eind reed Pussycat op z'n zijkant en leek het alsof hij niet meer op al zijn pootjes terecht kon komen. Maar het lukte 'm uiteindelijk toch nog.
De Judge's Decision was voor M2. Terecht, ondanks het feit dat Pussycat toch goed van zich afbeet. Bijna de RL van je tegenstander doorhebben....speel dat maar eens klaar...

Gevecht 5

Roobarb - Tiberius III

De hoge groundclearance van Roobarb en de crusher van Tiberius zorgden voor een voorspelbaar gevecht. Ondanks dat Roobarb Tiberius bijna flipte in het begin kreeg Tiberius toch z'n klauw in het achterend van Roobarb en de rest laat zich raden: Roobarb viel stil en werd uiteindelijk in de pit gedumpt.

Gevecht 6

M2 - Tiberius III

Het gevecht begon verrassend: Het eerste wapenfeit behoorde toe aan Tiberius die M2 in z'n voorkant greep. Helaas kon Tiberius M2 niet van de grond af liften en bleef er dus een wiel van M2 op de grond, wat de taak van Tiberius om M2 in de pit te dumpen zo goed als onmogelijk maakte. De twee verstrengelden eindigen uiteindelijk in een CPZ, waar Tiberius toch zijn tang uit M2 haalde en M2 wegschoot. Een belissend moment, want Paul Cooper liet zich niet voor een tweede keer vangen en gooide Tiberius op z'n zij en bijna uit de arena. Tiberius kwam toen weer op z'n pootjes terecht maar werd meteen weer geflipt en in de pit gedumpt.

Heatwinnaar: M2

Wat me in deze aflevering tegenviel waren de spoilers: Voor elk vervloekte reclameblok werden de beste momenten getoond om het komende gevecht meteen te verkrachten. Wat dat betreft heeft Mentorn dus geen ene kloot geleerd van Series 6. Jayne Middlemiss deed het goed maar klonk voor mij wat hekserig; was ik halfslaperig geweest dan had ik gedacht dat ik naar Harry Potter zat te kijken. Enfin, dat doet niets af aan het feit dat de gevechten leuk waren om te zien. En zeker na zo'n ontieglijk lange tijd van afkicken.

Algemeen oordeel aflevering: 7
Last edited by Zenith on Thu Nov 06, 2003 4:43 pm, edited 2 times in total.

raceeend
Posts: 485
Joined: Wed Jul 30, 2003 12:36 am
Contact:

Post by raceeend » Wed Nov 05, 2003 11:19 pm

ik heb hem net gezien. mooie aflevering voor de opening van het seizoen! veel actie, veel spectakel.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Wed Nov 05, 2003 11:49 pm

Jayne heeft een wat zwaar accent maar een mooie zangstem.
'Cannon Fodder'? Misschien wel. Maar dan wel 1 van de heel weinigen in serie 7.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Zenith » Thu Nov 13, 2003 6:11 pm

Aflevering 2 - Spoilers up ahead!















Gevecht 1

Kan Opener - Barbaric Response - Big Nipper - Grim Reaper

Aangezien ik niet in Genk aanwezig was was ik nieuwsgierig naar de nieuwe Big Nipper; ik had er al wat foto's van gezien en het leek me een zeer interessante robot. Dit gevecht betekende ook de terugkeer van Babrbaric Response (die een herbouw ondergaan leek te hebben), Kan Opener (met de bekende verschillende sets klauwen) en Grim Reaper (die wederom een andere gedaante had gekregen).
Toen het gevecht begon zochten de vier robots meteen elkaar op en werden er al wat flips uitgedeeld. Uiteindelijk was Barbaric opgescheept met Kan opener, die de robot in een innige omhelzing hield. En bleef houden. Voor de actie moest je dit gevecht meer bij Big Nipper en Grim Reaper wezen; de Reaper flipte Big Nipper een paar keer terwijl Big Nipper zich poogde te verweren met zijn klauwen. Bij bepaalde acties kwam Big Nipper heel stijlvol uit de hoek door de arm te gebruiken; iets wat ik zeker kon waarderen. Enfin, het was niet verwonderlijk dat de twee laatstgenoemde robots uiteindelijk doorgingen. Wederom dolf Kan Opener het onderspit door zijn wapen: het zat dermate diep in de tegenstander dat de twee niet meer los konden komen. Precies hetgeen wat in Series 6 gebeurde.

Gevecht 2

Jackson Wallop - Gyrobot - Killerkat

Geen Terrorhurtz zoals ik al wist en ook diep betreurde; het gevecht was zeer zeker anders verlopen met dat monster in de ring. Maar dat betekende zeer zeker niet dat het gevecht zou gaan tegenvallen. Er zou immers geen dominante factor aanwezig zijn en wie weet wat er zich dan afspeelt.
Jackson Wallop deed me denken aan de Amerikaanse Bender maar toen ik de bot op volle toeren zag moest ik m' n mening lichtelijk herzien; Jackson zal er namelijk indrukwekkend uit met de enorme spanwijdte.
Persoonlijk verwachtte ik meer van Gyrobot; ik had al verscheidene filmpjes gezien en was ronduit hoopvol over hun prestaties. Dan Killerkat, een robot die een kruising leek tussen Pussycat en Direct Action.
Het gevecht was redelijk simpel gezegd een 'Let's-all-gang-up-on-Killerkat' gevecht; Jackson Wallop deelde een paar verrassend krachtige tikken uit en Gyrobot hield zich meer met de taktiek bezig, zo leek het. Uiteindelijke winnaars waren Gyrobot en Jackson Wallop (alhoewel dit anders werd aangegeven op het battleboard)

Gevecht 3 (Featherweights)

Rip, Prince of Awe, Kitty, Alpha, Chees 2, Sickness en Mini Maul.

Oe, de featherweights :). Ik vond wel dat er best wat normalere housebots in hadden kunnen worden gezet; Om nu de drie zwaarsten erin te zetten gaat mij iets te ver, maar goed.
Aan het begin van het gevecht viel me Rip meteen op; de featherweight replica van Ripper III deed het nogal goed. Er waren srimechacties van Rip, Prince of Awe en Chees 2 maar desondanks dat Kitty zich goed in de strijd mengde kreeg ik jammergenoeg weinig te zien van de feather Pussycat. En toen werd Rip opgepakt door Psycho...hrmz. Verbazingwekkend genoeg wist Rip te ontkomen en de strijd te hervatten. Mini Maul had een ander lot jammergenoeg en moest de buik van Sr K aan een nader onderzoek onderwerpen, dit met een nagenoeg volledige deconstructie bekopend. Ook Chees 2 viel uit na een zijwaartse klauw van Kitty en later ook Sickness die door Sr K werd vastgepakt. Chees 2 en Sickness eindigden op de arenaflipper waar ze naar hun eindbestemming (successievelijk een plaat macrolon buiten de arena en de zwart-gele vloer van de pit) werden gelanceerd. Winnaars waren Rip en Prince of Awe.

Gevecht 4

Grim Reaper - Gyrobot

De eerste echte test voor Gyrobot. Grim Reaper was duidelijk niet bang voor de spinner en was verrassend genoeg de meest aggressieve van de twee; Gyrobot wist slechts enkele malen op toeren te komen en als Gyrobot dan eenmaal op toeren was wachtte Grim Reaper af, ving de eerste klap op om de spinner stil te krijgen en zette daarna meteen de aanval in. Niet verrassend dus dat Grim Reaper de uiteindelijke winnaar was.

Gevecht 5

Big Nipper - Jackson Wallop

Een voorspelbaar gevecht: Jackson Wallop's disc was te hoog voor Big Nipper en daarom was Jackson Wallop bijvoorbaat al kansloos. Wel werd nog de kracht van Wallop gedemonstreerd; Shunt moest een confrontatie bekopen met een gat in z'n scoop en ook de arenawand kwam niet ongeschonden weg. Om over Jackson Wallop zelf nog maar te zwijgen.

Gevecht 6

Big Nipper - Grim Reaper

Een interessant gevecht leek me dit te worden en de taktiek van Big Nipper om de tang zoveel mogelijk op de grond te houden leek zowaar te werken: Grim Reaper werd meerdere malen van de grond opgetild en a-la Panic Attack door de arena gereden. Dit gebeurde echter niet voordat Big Nipper een paar keer geflipt was door de Reaper, die dit gevecht goed op dreef leek. In een latere fase in het gevecht kreeg Big Nipper echter langzamerhand de overhand en wist de Reaper tegen de reanwand aan te zetten. Helaas met de verkeerde kant echter; de flipper van de Reaper bevrijdde Magere Hein uit zijn benarde positie. Aan het eind wist de Reaper Big Nipper zelfs bijna de arena uit te krijgen maar doordat de flipper niet geheel onder Big Nipper was gepositioneerd flipte de Reaper meer lucht dan Nipper.

Heatwinnaar: Grim Reaper

Jayne Middlemiss begint hier aan respect te winnen; ze wordt al wat minder Henry Rogers-achtig wat de presentatie ten goede komt. de gevechten waren aan de ene kant stijlvol (Big Nipper), mooi (Jackson Wallop) of hilarisch (featherweights) om te zien. En ik leer de spoilers alweer te ontwijken. Iets wat zeer zeker afbreuk deed aan de gevechten waren (hoe kan het ook anders) de huisrobots. Wat deed Cassius Chrome bijvoorbeeld ineens in de arena? Die CPZ's zijn meer dan mooie vloerdecoraties lijkt me...

Algemeen oordeel: 7.5
Last edited by Zenith on Thu Nov 13, 2003 10:44 pm, edited 2 times in total.

Börge
Moderator
Posts: 668
Joined: Thu Jul 31, 2003 3:05 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Börge » Thu Nov 13, 2003 6:16 pm

Je bent wel vergeten te vermelden dat alle acties van de huisrobots onterecht waren (de robots waren niet eens in de buurt van de CPZ). Ik vind toch dat dit het gevecht wat verpest heeft.

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Zenith » Thu Nov 13, 2003 6:23 pm

Börge wrote:Je bent wel vergeten te vermelden dat alle acties van de huisrobots onterecht waren (de robots waren niet eens in de buurt van de CPZ). Ik vind toch dat dit het gevecht wat verpest heeft.
Klopt...was ik inderdaad vergeten. Nu toegevoegd.

niels
Posts: 285
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:21 pm
Contact:

Post by niels » Thu Nov 13, 2003 6:51 pm

Volgens het engelse forum was Barbaric Response meteen uitgeschakeld door Kan Opener, maar begaf het wapen van Kan Opener het, waardoor het wapen dus niet meer open kon, en Kan Opener niet meer los kon komen van Barbaric Response.

Niels

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Thu Nov 13, 2003 8:23 pm

boeie, gewoon die huisrobots terug de hoek in smijten.
zal ze leren.

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Post by iceman » Mon Nov 17, 2003 8:36 pm

Wie weet wanneer de opnames zijn van robotwars extreme of andere opnames ( behalve s8) . Zijn er ook opnames rond januarie / februarie ?
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Post by Jeroen » Mon Nov 17, 2003 10:36 pm

iceman wrote:Wie weet wanneer de opnames zijn van robotwars extreme of andere opnames ( behalve s8) . Zijn er ook opnames rond januarie / februarie ?
ik heb ergens gelezen waarschijnlijk april.

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Zenith » Tue Nov 18, 2003 8:00 pm

Aflevering 3 - Spoilers up ahead!













Met blauw is de seed aangegeven. Met rood de buitenlandse entries.

Gevecht 1

Hassock's Hog II - Rick - Dantomkia - King B Powerworks

En daar hebben we Lambert & co. Ik had van tevoren al vernomen dat de voorkant nu uit 3mil hardox bestaat wat me toch extra nieuwsgierig maakte. Ik had al foto's gezien van Hassock's Hog II en het leek me een goede kanshebber om door te gaan. King B zag er weer goed uit zoals vanouds en Rick leek weinig veranderingen te hebben ondergaan.
Het gevecht startte meteen furieus; HH2, Rick en King B zochten elkaar snel op en toen Dantomkia zich ermee ging bemoeien lag HH2 al snel met de pootjes omhoog. Verrassend genoeg was dat het laatste van de Hog aangezien de bot meteen uitviel na geflipt te zijn. Meteen daarna nam Dantomkia Rick te grazen die, afgezien van een laatste wapenfeit tegen Dantomkia wat Lambert dwong te selfrighten, niet meer in actie kwam. King B en Dantomkia door.

Gevecht 2

IG-88 - Tomohawk - Scorpion - The Stag

Ko-le-re...ik wist dat IG 88 een headturner zou zijn maar ik schrok me de pleuris toen ik het ding voor het eerst zag. Fluffy op 90 graden...ouch. Tomohawk leek mij inziens veel op Mortis op het eerste gezicht maar een shot van de zijkant deed me toch anders concluderen. Scorpion had grotere wielen gekregen en The Stag...tja...de helm natuurlijk.
Het gevecht startte een beetje als het vorige; de favoriet wachtte de beginfase wat af en liet de rest even het werk doen (ik moet trouwens wel zeggen dat IG-88 er verschrikkelijk eng uitziet op volle toeren). En ook dit gevecht was het meteen raak toen de favoriet zich erin ging mengen; IG-88 deelde een paar goeie klappen uit aan Tomohawk die daarna niet meer tot leven kwam. Daarna ging IG-88 zich met The Stag en Scorpion bemoeien en deelde een goede klap uit aan de Stag waarna de Stag de pit opende. Daarna duwden de Stag en Scorpion de stille Tomohawk naar de rand van de arena en moest de Stag dit bekopen met wederom een zware klap van IG-88. De Stag zette daarna de aanval in op IG-88 en duwde het monster een stuk terug waarna IG-88 zich met een pirouette wist te bevrijden. IG-88 zette daarna de aanval in op de Stag die uiteindelijk in z'n eigen kuil viel. Toen was er voor IG-88 nog 1 over; Scorpion. Ik dacht dat ze de wedstrijd langzaam uit zouden laten doven maar niets was minder waar; IG-88 ging vol in de aanval een rukte op een gegeven moment de voorplaat van Scorpion eraf, waarna IG-88 a-la Nightmare het stuk metaal door de arena liet vliegen. IG-88 en Scorpion door.

Gevecht 3 (Battle of the Spinners)

Barberous II'n a bit, Shredder Evo en Infernal Contraption

Om eerlijk te zijn had ik toch stiekem zwaarde spinners verwacht zoals bijvoorbeeld Supernova, maar ach, dat wil niet zeggen dat he gevecht ook meteen beter wordt natuurlijk. En bovendien tekende dit gevecht het debuut aan van de nieuwe Shredder...
Er werd voor het gevecht door de jongens van IC gezinspeeld op acties jegens de huisbots...hmmm interesting...
De drie zochten elkaar na Activate meteen op en klappen vielen over en weer. IC leek de meeste klappen te vangen van zowel Barberous en Shredder. IC werd later door Shredder (die ondertussen een achterwaartse aanval van Barberous moest incasseren waarbij een stuk van Shredder eraf werd geslagen) in de hoek van Psycho geslagen en IC kwam daar vervolgens niet meer uit. Shredder viel vervolgens Barberous aan om verhaal te halen voor die achterwaartse klap en deelde een paar goeie tikken uit. Barberous zocht daarna zijn heil bij Psycho waar Shredder hem nog een paar poeiers verkocht waarna Psycho Barberous in de pit werkte. Shredder's disks waren inmiddels stilgevallen en aangezien IC enkel nog rondjes om z'n as reed werd hij uitgetelt. Shredder Evo de winnaar.

Gevecht 4

Dantomkia - Scorpion

Op het eerste gezicht leek me dit een walkover te worden; was ik even blij dat ik fout zat. Scorpion maakte zeer goed gebruik van zijn disk en nam Dantomkia een paar keer zeer goed te grazen. Daarbij moet wel gezegd worden dat Scorpion voor het overgrote deel van het gevecht hetzij op de arenamuur hetzij op Dantomkia doorbracht. Een enkele keer wist Scorpion Dantomkia terug te duwen maar een flip van Dantomkia draaide dre rollen om; Scorpion was inmiddels in een CPZ aanbeland, werd door Dantomkia op de arenamuur gelegd en later eruit geflipt.

Gevecht 5

IG-88 - King B Powerworks

Ik dichtte King B weinig kans toe vantevoren en dit bleek niet geheel onterecht; team Vader hield haar wapen richting King B die dus geen kans kreeg. Na een paar stevige klappen was het gedaan voor King B.

Gevecht 6

IG-88 - Dantomkia

Gevecht? Welk gevecht? IG-88 ligt buiten de arena...hoort dat zo?

Heatwinnaar: Dantomkia

Met een paar goede robots en dito gevechten was dit naar mijn mening weer een topaflevering. Scorpion wist tegen Dantomkia tegen mijn (en Mike Lamberts) verwachting in nog erg goed van zich af te bijten en IG-88 was een verrassend goede nieuwkomer. En ik ben natuurlijk nieuwsgierig naar de nieuwe King B. Er was bovendien geen gehannes met de huisbots deze Heat zoals de vorige keer, wat de gevechten zeker ten goede kwam.

Algemeen oordeel: 8-

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Tue Nov 18, 2003 9:37 pm

En niet te vergeten, in de spoilers voor volgende week was gravity heeeel eventjes te zien :)

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Zenith » Tue Nov 18, 2003 11:15 pm

Yup...viel me op dat JP er met geen woord over repte :)

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Post by Jeroen » Tue Nov 18, 2003 11:22 pm

Zenith wrote:Yup...viel me op dat JP er met geen woord over repte :)
Aleen over 13 balck en thor.. Maargoed die 2 zijn al bekend gravity ook wel ondertussen maar nog niet bij het grote publiek.
Met de nadruk op "Nog" niet.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Wed Nov 19, 2003 4:16 am

heb VEEL zin in de uitzending...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests