Lader

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Glenn
Berichten: 424
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 12:44 pm
Locatie: Assen, Holland

Lader

Bericht door Glenn »

Hey alle roboteers hier,

Ik heb even een vraagje betreft laders. Zoals sommigen van jullie misschien al gelezen hebben, heb ik mij eigen lader per ongeluk opgeblazen.. Ik ehb dus al een aanbod van leo gekregen voor een alternatief.. Maar ik dacht, laat ik maar eens een topic openen over goeie/veelzijdige/goedkope laders. Ik ben eigenlijk opzoek naar een lader die lipo kan laden. Mijn accu is 220 mAh, dus 220 zou perfect zijn.. Maar 250 is ook goed. Dus als iemand hier misschien goeie laders voor weet? ; post it.

Bedankt,

Glenn
(\__/)
(O.o )
(> < )
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Ik laad nu mijn lipo's met de T2M Swallow AC/DC2 van quartel, dat is de lader die ik ook gebruik voor de nimh accu van de feathers. Die gaat met stappen van 50 mah, dus 200 of 250, geen 220. Nu zijn mijn lipos ook 250mAh dus dat is een mazzeltje.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Alexander
Berichten: 1068
Lid geworden op: di aug 23, 2005 9:46 pm
Locatie: Delft

Bericht door Alexander »

heb een robbe lipoly 300, en ben er zelf redelijk tevreden mee, alleen hoge laadstromen icm grote paketten laat ie een beetje afweten (hij laad echt geen 3A op 4 cellen, al wou je et graag...)
minimum laadstroom is dus wel 300 ma, misschien wat veel voor de allerkleinste cellen, maar ach... ;) de kans dat je je cellen sloopt door met 1.5c-2c te laden is kleiner dan de kans dat je bot in de eerste paar gevechten gemold word en je lipo's aan flarden gescheurd :P
[sig?]
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

http://www.quartel.nl/downloads/shopper2.pdf

Quartel heeft een hoop laders in de aanbieding gezet, waarvan sommige echt hele lage prijzen zijn. Ben je in de markt voor een lader, kijk dan zeker even.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 504
Lid geworden op: za sep 11, 2004 7:36 am
Locatie: Rotterdam

Bericht door Edwin »

Zie ik het goed en zijn er geen laders bij die geschikt zijn voor A123 :?:
Of die Schulze :?:
It is just a machine!!!
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

De Schulze ISL 636+RS van 255 euro (koopje voor die lader) is geschikt voor 12 cellen A123. Als hij dat niet is, dan moet hij nog naar Schulze voor nieuwe firmware en dan is hij het wel.

De mijne is voor 45 euro incl. verzendkosten omgebouwd om ook A123 te doen, tot 12 cellen in serie. Ook doet hij 30nicad/nimh cellen.

btw, er staan daar meer laders in die lijst die ook lipo doen bijvoorbeeld maar er word geen lipo in de omschrijving benoemd, beetje raar. Als je een lader op het oog hebt kijk dan eerst even op de site van de fabrikant wat de specs zijn.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Als je hoog voltage gaat met A123's heb je overigens ook nog een balancer nodig. Hoe meer cellen hoe groter de kans dat de cellen uit de maat gaan lopen met laden en ontladen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
Glenn
Berichten: 424
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 12:44 pm
Locatie: Assen, Holland

Bericht door Glenn »

ik zie net deze lader: http://www.bidproduct.com/part/Product_ ... RY_28.html zou 'ie goed zijn denken jullie?
(\__/)
(O.o )
(> < )
Gebruikersavatar
Bugs
Site Admin
Berichten: 5433718
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 9:13 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Bugs »

Moeilijk te zeggen bij gebrek aan datasheet of handleiding.
Gebruikersavatar
Glenn
Berichten: 424
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 12:44 pm
Locatie: Assen, Holland

Bericht door Glenn »

deze site: http://www.radicalrc.com/shop/?shop=1&cat=68&

en dan wat naar beneden scrollen.. de triton lader. volgens mij zit het wel goed met triton laders .. ? Weet iemand in wat voor stappen die laad? Ja, ik weet dat ie ook nihm & nicd & pb kan.. dat is voor als ik later misschien nog een raptor of eventueel een featherweight wil bouwen.. Beetje investeren in de toekomst dus.

zijn er misschien mensen die nog andere laders aanbevelen die wel hetzelfde kunnen en ook tegen + & - omgedraait kunnen etc. :P ?

Glenn.
(\__/)
(O.o )
(> < )
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Electrifly Triton laders zijn zeer zeker goede laders. Lipo's instellen bij die Tritons beginnen echter pas bij 350mAh dus voor de gemiddelde ant is dat wel veel.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.
Gebruikersavatar
Glenn
Berichten: 424
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 12:44 pm
Locatie: Assen, Holland

Bericht door Glenn »

andere laders die worden aangeraden ? =]

/edit : op diezelfde site ( http://www.radicalrc.com/shop/?shop=1&cat=68&) staat ook een HECO Lithium Solution II Charger dat is wel alleen lithium-ion of lithium-polymer maar ziet er wel heel goed uit. Ook goed instelbaar ( instelbaar vanaf 50MaH met 50MaH stapjes..). Is dit wat denken jullie?
(\__/)
(O.o )
(> < )
Gebruikersavatar
Glenn
Berichten: 424
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 12:44 pm
Locatie: Assen, Holland

Bericht door Glenn »

deze lader ook gezien: http://www.alibaba.com/catalog/11998088 ... arger.html .. is goedkoper, kan ook NiCd & NiHm & pb.. lijkt me wel oke? maar ik kan de laadstrooom niet goed vinden? iemand die het toevallig weet? :roll:

Glenn
(\__/)
(O.o )
(> < )
Gebruikersavatar
leo-rcc
Site Admin
Berichten: 5882
Lid geworden op: do aug 21, 2003 9:55 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam
Contacteer:

Bericht door leo-rcc »

Er staat 5A max maar ook dat hij 50W is. Als de lader 14 cellen nimh/nicad kan en 5 cellen lipo zoals ze aangeven, dan is dat laadvermogen lager dan 5A (2,5 tot 3A) op de maximale voltages.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.