lasexperts gevraagd! gietijzer lassen, hoe goed te doen?

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Mon Jan 22, 2007 12:17 pm

Normaliter niet, maar ja jij haalt wel meer onmogelijke dingen uit dus....

Succes! en doe voorzichtig :wink:
Hoe dan?

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Mon Jan 22, 2007 2:08 pm

volledige FIA rolkooi, FIA 4puntsgordels en FIA kuipstoel zitten er al in, dus mocht er iets afbreken is dat niet zo'n punt. Hangt er ook een beetje vanaf hoe hard ik op dat moment rijd natuurlijk...

team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by team ODT » Mon Jan 22, 2007 4:11 pm

Die FIA meuk is er dan wel om jou te beschermen maar niet je auto natuurlijk. Maar wat ik bij crossauto's heb gezien aan bak en braad werk dan verbaas ik me er over hoe goed dat houd. Zolang je maar diepgenoeg penetreert (met het lassen dan he....) dan kan het best wel veel hebben. Alleen zou ik de eerste kilometers wel met dichtgeknepen billen in mijn FIA kuipstoel zitten. :D Succes in ieder geval. Ik ben benieuwd.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Mon Jan 22, 2007 4:14 pm

Nog steeds halfautomaat lassen WJ?

Het zou kunnen lukken, zeker met jouw geluk. Maar goed is wat anders. Het zal wel blijven plakken, maar als het stuk gaat ,zal het net naast de las zijn.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Tue Jan 23, 2007 11:17 am

yup, nog steeds halfautomaat.
Maar wat Kos zei, over dat het waarschijnlijk smeedstaal was, klopt wel. Na het doorslijpen (wat overgens prima ging met een normale haakse slijper) kwam er mooi blank metaal te voorschijn. Heb een paar testlasjes gelegd op een ander stuk, smeltbad is mooi diep, las loopt prima en sputtert niet.
Wat ik nu gelast heb is ook alleen de aansluiting voor de stuurstang. Daar komt als het goed is zeer weinig kracht op te staan. Bij full lock laat ik de naaf ook met een ander punt tegen de draagarm aan rusten, om nog meer kracht van de stuurstangaansluiting te halen.
Het enige waar dit punt nu voor gebruikt word is dus om de wielen heen en weer te bewegen.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Tue Jan 23, 2007 1:12 pm

en dit zijn ze :

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by team ODT » Tue Jan 23, 2007 4:20 pm

Misschien domme vraag, maar..... waarom eigenlijk?

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Tue Jan 23, 2007 5:41 pm

volgens mij om een grotere wieluitslag te krijgen,

kortere stuurstang op het fusee, dus bij dezelfde uitslag op het stuurhuis een grotere wielverdraaing.

kun je dus schuiner door de bocht driften :P

team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by team ODT » Tue Jan 23, 2007 6:17 pm

Dan is je stuurhuis aanpassen toch makkelijker....

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Wed Jan 24, 2007 8:48 am

no, it's not :)

stuurhuis verlengen enzo had geen nut, zat al voorbij de point of no return met de oude instellingen. op deze manier slaat de bende hopelijk niet vast.

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Wed Jan 24, 2007 10:43 am

i was right!!! wohooo

heeft die 2 jaar in een raceteam toch nog iets opgelevert :P

team ODT
Posts: 312
Joined: Tue Sep 09, 2003 9:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by team ODT » Wed Jan 24, 2007 10:49 am

ok

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests