lasexperts gevraagd! gietijzer lassen, hoe goed te doen?
Moderator: Moderators
Die FIA meuk is er dan wel om jou te beschermen maar niet je auto natuurlijk. Maar wat ik bij crossauto's heb gezien aan bak en braad werk dan verbaas ik me er over hoe goed dat houd. Zolang je maar diepgenoeg penetreert (met het lassen dan he....) dan kan het best wel veel hebben. Alleen zou ik de eerste kilometers wel met dichtgeknepen billen in mijn FIA kuipstoel zitten. Succes in ieder geval. Ik ben benieuwd.
yup, nog steeds halfautomaat.
Maar wat Kos zei, over dat het waarschijnlijk smeedstaal was, klopt wel. Na het doorslijpen (wat overgens prima ging met een normale haakse slijper) kwam er mooi blank metaal te voorschijn. Heb een paar testlasjes gelegd op een ander stuk, smeltbad is mooi diep, las loopt prima en sputtert niet.
Wat ik nu gelast heb is ook alleen de aansluiting voor de stuurstang. Daar komt als het goed is zeer weinig kracht op te staan. Bij full lock laat ik de naaf ook met een ander punt tegen de draagarm aan rusten, om nog meer kracht van de stuurstangaansluiting te halen.
Het enige waar dit punt nu voor gebruikt word is dus om de wielen heen en weer te bewegen.
Maar wat Kos zei, over dat het waarschijnlijk smeedstaal was, klopt wel. Na het doorslijpen (wat overgens prima ging met een normale haakse slijper) kwam er mooi blank metaal te voorschijn. Heb een paar testlasjes gelegd op een ander stuk, smeltbad is mooi diep, las loopt prima en sputtert niet.
Wat ik nu gelast heb is ook alleen de aansluiting voor de stuurstang. Daar komt als het goed is zeer weinig kracht op te staan. Bij full lock laat ik de naaf ook met een ander punt tegen de draagarm aan rusten, om nog meer kracht van de stuurstangaansluiting te halen.
Het enige waar dit punt nu voor gebruikt word is dus om de wielen heen en weer te bewegen.
- Cavecrusher
- Berichten: 1497
- Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
- Locatie: Tilburg
- Cavecrusher
- Berichten: 1497
- Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
- Locatie: Tilburg