hulp

Het forum voor alle technische vragen en antwoorden

Moderator: Moderators

sanas
Berichten: 3
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 8:58 pm

hulp

Bericht door sanas »

nauw ja ik ben nu bezig aan me eerste robot aleen ik vroeg me een paar dingen af hoe kan ik een electrisch systeem maken voor een hamer die een flinke slag kan geven en wat voor een motors ik het beste kan gebruiken voor de aandrijving en hoe ik moet besturen 2 apparte motors en om te draaien linker of rechter band laten stoppen of zoals het bij een auto is
THE real sanas
Gebruikersavatar
Carlijn
Berichten: 1575
Lid geworden op: di jul 29, 2003 12:16 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carlijn »

Leuk dat je wilt beginnen met bouwen.

Ik raad je aan om eerst eens te gaan kijken bij het gedeelte bouwen van deze site. Meerendeel van je vragen woorden daar al beantwoord. Als er daarna nog dingen onduidelijk zijn kan je ze hier alsnog vragen.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl
stef
Berichten: 1058
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 2:09 pm
Locatie: aalsmeer, nederland
Contacteer:

Bericht door stef »

hallo een bijl op een motor is niet supper sterk het is het beste om er een op luchtdruk te nemen of op CO2 dit is veel sterker en sneler.


stef
Gebruikersavatar
inventor
Berichten: 2575
Lid geworden op: ma aug 04, 2003 6:58 am
Locatie: Numansdorp

Bericht door inventor »

stef schreef:hallo een bijl op een motor is niet supper sterk het is het beste om er een op luchtdruk te nemen of op CO2 dit is veel sterker en sneler.
Ben ik het niet mee eens, je kan een zeer krachtige electrische bijl hebben. Denk maar eens aan Beta.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
stef
Berichten: 1058
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 2:09 pm
Locatie: aalsmeer, nederland
Contacteer:

Bericht door stef »

inventor schreef:
stef schreef:hallo een bijl op een motor is niet supper sterk het is het beste om er een op luchtdruk te nemen of op CO2 dit is veel sterker en sneler.
Ben ik het niet mee eens, je kan een zeer krachtige electrische bijl hebben. Denk maar eens aan Beta.

okee een electrische bijl kan ook wel sterk zijn.
Gebruikersavatar
Cavecrusher
Berichten: 1497
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Cavecrusher »

:D