Zo zou ik nou wel eens een robotgevecht in Nederland willen

Voor alle algemene zaken zoals bv het forum...

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
FLEA
Posts: 54
Joined: Wed Aug 20, 2003 2:19 pm
Location: Zoetermeer

Zo zou ik nou wel eens een robotgevecht in Nederland willen

Post by FLEA » Wed Aug 11, 2004 11:34 am

Zat een beetje te surfen en vond dit filmpje:
http://pcweb.mycom.co.jp/articles/2004/ ... ges/07.wmv

Dit ziet er echt tof uit!

Eduard

P.S. Voor nog meer van dit soort filmpjes kijk hier:
http://www.teamkiss.com/roboone/robo1videos.html
[b] Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away... [/b]

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Zenith » Wed Aug 11, 2004 1:02 pm

Geniaal :)

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Wed Aug 11, 2004 1:06 pm

Ik geloof dat die robotjes best prijzig zijn.. en ze zouden het nog niet redden tegen een antweight :)

User avatar
kenshee
Posts: 223
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:47 am

Post by kenshee » Wed Aug 11, 2004 1:16 pm

Bugs wrote:Ik geloof dat die robotjes best prijzig zijn.. en ze zouden het nog niet redden tegen een antweight :)
hoopje servo's, batterijen, wat metaalrestjes en wat electronica...voor degene die het zien zitten best een leuk idee :)

User avatar
FLEA
Posts: 54
Joined: Wed Aug 20, 2003 2:19 pm
Location: Zoetermeer

Post by FLEA » Thu Aug 12, 2004 10:37 am

Je ziet dat de japanners al veel verder zijn met de ontwikkeling van robots (ook de amateurs!). In het land van de rijzende zon is het robotbouwen sneller begonnen dan b.v. in Amerika of Engeland.
Om wat je zag in het filmpje ook in Nederland te willen moet de robotsport in ons land zich ook verder ontwikkelen.
Maar zoals kenshee schreef: " voor degene die het zien zitten best een leuk idee".

Eduard
[b] Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away... [/b]

User avatar
kenshee
Posts: 223
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:47 am

Post by kenshee » Thu Aug 12, 2004 12:10 pm

FLEA wrote:Je ziet dat de japanners al veel verder zijn met de ontwikkeling van robots (ook de amateurs!). In het land van de rijzende zon is het robotbouwen sneller begonnen dan b.v. in Amerika of Engeland.
Om wat je zag in het filmpje ook in Nederland te willen moet de robotsport in ons land zich ook verder ontwikkelen.
Maar zoals kenshee schreef: " voor degene die het zien zitten best een leuk idee".

Eduard
Van wat ik heb gehoort (van een australisch persoon die zich daar ook mee bezighoud) kunnen de japanners die dingen simpelweg in kitvorm kopen, dus waarschijnlijk zijn zij er al aardig lang mee bezig. Lijkt me wel leuk, en je zal vast even duur uitkomen als het real robots magazine en dergelijke.

Maar het blijven zoiezo leuke dingen om naar te kijken :)

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Thu Aug 12, 2004 1:16 pm

Klopt, kost ongeveer $ 1400 : http://www.wowrobot.co.kr/Shop/index.ph ... ood_no=234

Vandaar dat ik zei dat het prijzig was :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests