We gaan weer een ronde verder

Alles behalve RobotWars, korfbal, BB, etc...

Moderator: Moderators

Bugs
Site Admin

Post by Bugs » Mon Jun 28, 2004 11:36 pm

MJM wrote:Trouwens, wanneer voetballers mietjes zijn, wat zijn Life Role Players (is dit de term?) met quassi-echte wapens en dikke rubberen lichaamsbescherming dan?
Verstandig? Je hebt er ook die met echte zwaarden vechten.

Zenith
Site Admin

Post by Zenith » Tue Jun 29, 2004 12:02 am

...Mora Pizzabreak...héél middeleeuws verantwoord...

leo-rcc
Site Admin

Post by leo-rcc » Tue Jun 29, 2004 12:33 am

Er is maar 1 echte mannensport:

Full contact rummicub.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

maddox

Post by maddox » Tue Jun 29, 2004 5:50 am

Marien, vergeet niet dat Babs ook reënactment heeft gedaan, oftewel, het meppen met echte zwaarden, knotsen en bijlen.

Je bent altijd welkom een 30 seconden oefensessie tegen Babs te doen. Of als je echt levensmoe bent, kunnen we "Joop" effe vragen.

- het begrip Joop is gekend door enkelen van de roboteers, dus de reacties verwacht ik van die hoek. Ik ga het niet uitleggen.

Leo, ik geef je groot gelijk. Full Contact Rummicub is hard, heel hard
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

WJ

Post by WJ » Tue Jun 29, 2004 7:33 am

maddox wrote:Je bent altijd welkom een 30 seconden oefensessie tegen Babs te doen.
wel serieus blijven he.

kalme nelis

Post by kalme nelis » Tue Jun 29, 2004 9:41 am

...@WJ, na 30 seconden staat je hele gezicht bleek en je lichaam verstijfd van schrik als je ziet hoe veel snelheid en kracht er in Babeth kan zitten. Door haar lichamelijke status kan ze het niet langer volhouden dan 30 seconden omdat re-enactment of zelfs het reallive role play heel veel energie vreten.

...En wat betreft Joop, ik ben altijd als de dood om iets verkeerds te doen en hem kwaad te krijgen (Tijdens het spelen maakt het me weinig uit dan gaat mij character dood, maar buitenspel...). Niet dat hij opvliegend van aard is hoor, hij is heel erg vriendelijk zelfs. Hij heeft gewoon een hekel aan Hollanders (ik krijg het iedere keer weer van hem te horen terwijl hij zelf oorspronkelijk uit Noord-Brabant komt) en is tegen de 2 meter lang...

Babeth

Post by Babeth » Tue Jun 29, 2004 12:48 pm

Als ik kijk naar de quasi-goddelijke status van voetballers in Latijns-Amerika dan merk je dat die mensen een pak dichter tegen de tribale cultuur aanleunen dan de "beschaafde" Europeanen. Zij zien het geritualiseerde gevecht zoals het is en dragen hun "krijgers" op handen. Zo zou het ook in Europa moeten zijn maar wij zijn veel te decadent geworden.

Marien, het rare is dat er bij Australian football heel weinig ernstig gewonden vallen ondanks het feit dat die mannen behoorlijk acrobatische toeren uithalen om de bal te pakken te krijgen (spontane pyramides is een spectaculaire bekende AF-taktiek die je nergens anders ziet, zeker niet in voetbal omdat daar lichamelijk contact en duwen/trekken verboden is). En life role players dragen zelden lichaamsbescherming als bescherming tegen de wapens van de ander, het is alleen maar een kostuum dat ze dragen en dat hen extra levenspunten oplevert (hoewel ik vaak lashandschoenen draag om mijn polsen te beschermen). Bij re-enactment is een goede "padding" wel noodzakelijk omdat de zwaarden na enkele slagen al vol scherpe bramen zitten en het toch om stukken staal van +/- 2 kg gaat wat genoeg is om beenderen te breken.

Eventjes verder offtopic: WJ, als ik een echt zwaard vastheb maak je geen kans tegen mij. Zelfs niet als jij ook een zwaard hebt. En dat geldt zeker voor larp-wapens want die zijn een pak lichter. Toen ik nog actief vocht was het verdomd moeilijk om een verzekering te vinden, men wou gewoon niet geloven dat vrouwen even goed als mannen kunnen vechten. Tijdens de 3 jaar dat ik in die club zat zijn er 3 mannen gewond geraakt en niemand van de vechtende vrouwen (je hebt er ook die staan mooi te wezen, vandaar het onderscheid). Tegen een ervaren mannelijke volwassen zwaardvechter maak ik weinig kans als hij alleen maar op brute kracht werkt (hoewel... ik ken wel een paar truukjes...) maar iemand die het niet kent, en die niet aan Kendo, Jiu Jitsu of Taekwando doet, haalt het niet tegen mij.
Jammer dat ik geen uithoudingsvermogen meer heb. Tegenwoordig is 30 seconden helaas mijn limiet (hangt ook van de dag af, soms kan ik het langer uithouden).

Terug ontopic ?
Dus Kalme Nelis stelt dat de echte mietjes de supporters zijn. En dat mietjes-gedrag op het veld zelf extra punten kan opleveren. Uw gedachten daarover ?
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

Zenith
Site Admin

Post by Zenith » Tue Jun 29, 2004 1:29 pm

Voetballers zijn dus geen mietjes he. Neem Jaap Stam bijvoorbeeld - komt in een kwalificatie wedstrijd tegen Tsjechië met het hoofd in botsing met een Tsjechisch hoofd, loopt een hoofdwond op en wat doet'ie? Hij laat het even aan de kant hechten.
Of afgelopen zaterdag - Frank de Boer zet een tackle in waarbij zowel hij als z'n Zweed een been hadden kunnen breken. Of Totti een week terug, die een smerige doodschop verkoopt die het slachtoffer zo van z'n broodwinning af had kunnen helpen. Maar het slachtoffer ging gewoon vrolijk verder.

Het 'mietjesgedrag' geeft zoals Kalm al zei eerder blijk van taktiek dan van kleinzerigheid. Zo kan men een voordeel voor zijn team creeëren als de scheidsrechter het niet goed ziet. Ziet de arbiter wél dat de desbetreffende speler een acteur is dan wordt de speler daarvoor bestraft. Dat het de sport is die het minst voldoet aan 'geritualiseerde oorlogsvoering' dat zal menig mens een worst wezen.

WJ

Post by WJ » Tue Jun 29, 2004 5:30 pm

Babeth wrote:veel text... maar iemand die het niet kent, en die niet aan Kendo, Jiu Jitsu of Taekwando doet, haalt het niet tegen mij....
Touché !

Babeth

Post by Babeth » Tue Jun 29, 2004 5:52 pm

Tja WJ, ik erken dat er mensen zijn die beter kunnen vechten dan ik. Maar de gemiddelde voetbalsupporter komt niet verder dan schoppen en projectielen werpen.

Ik ben nog altijd van mening dat voetbal iets voor mietjes is: je mag alleen maar naar de bal schoppen en niet naar de tegenstander. Dan zijn de Australiërs in ieder eerlijker... :wink: en ze mikken nog goed ook.

Ander postulaat: agressieve voetbalsupporters zijn dus gefrustreerde viriele jongemannen die hun drang om de "stam" te verdedigen uitwerken in een vernielzuchtige orgie van geweld. En de niet-agressieve voetbalsupporters ? Wat drijft hèn ? Dat zou ik wel eens willen weten. (En kom niet af met platitudes zoals "Hup Oranje Hup" ofzo, ik wil wat zelfdiagnose of observatie van den medenmensch zien...)
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

Zenith
Site Admin

Post by Zenith » Tue Jun 29, 2004 6:17 pm

Associatie met een bevolkingsgroep. Bij landenteams is er de trots voor het vaderland, bij clubs gaat het veelal om de woonplaats. Aanhangers van Feyenoord zijn er bijvoorbeeld fan van omdat ze zich associëren met de 'groen-wit-groen weinig vreten veel te doen'-mentaliteit uit de haven. Het is de reden waarom aanhangers van de Graafschap zich de Superboeren noemen. Een de supporters achter Twente Tukkers. Voetbal is in Nederland wat in Nieuw Zeeland en Australië rugby is.

WJ

Post by WJ » Wed Jun 30, 2004 7:22 pm

no prob Babeth, maar ik doe dan ook een vechtsport omdat ik de sport leuk vind, niet zozeer het op elkaar inslaan...

Mischa

Post by Mischa » Wed Jun 30, 2004 9:44 pm

en het is over.... :cry:
Hoe dan?

kalme nelis

Post by kalme nelis » Wed Jun 30, 2004 9:47 pm

...whoohoo, op me werk een poule opgezet en ik loop nu weg met 50 euro!!!, das het geld van 4 van de 5 wedstrijden :D, wel jammer dat ze verloren hebben maar ik drink er wel een biertje op...

snijdie

Post by snijdie » Thu Jul 01, 2004 9:14 am

Volgens mij moet de topictitel even worden aangepast :P.

Het is wel jammer dat we d'r uit liggen, maar het is maar een spelletje (sommige doen nu alsof de wereld vergaat). Wel jammer dat die scheids niets deed tegen dat gejank van die keeper :S. Zéér kinderachtig. Ik vind zo'n beetje alle vormen van tijdrekken geoorloofd, maar dit gaat te ver imo.

Op een ander forum hoor ik dat die scheids partijdig floot omdat hij een Zweed is, en welk team hadden we naar huis gestuurd in de kwartfinales? Zelf weet ik niet of dit wel zo juist is, maar het word ongetrijfeld gevolgd.

Post Reply