EFWAH

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

EFWAH

Post by Carlijn » Thu Jun 22, 2006 8:36 am

Gisteravond wat foto's verzameld van Pizzabox en in een filmpje gezet in de chronologische volghorde. Idee is om die op de EFWAH.tk te zetten, maar zover ben ik nog niet :wink:

www.dhost.info/efwah/images/pizzabox/pizzabox.wmv
(ff link kopieren en plakken, hotlinken mag niet. Ben nog op zoek naar een goede/goedkope provider waar ik mijn site online kan zetten met een normale domeinnaam. Iemand een tip?)

Komende tijd ga ik beginnen met Pizzabox aan te passen. Er komen nieuwe motoren in, Speed 600 BB. Hopelijk houden de reductiekasten het, maar dat zien we dan wel. Pizzabox gaat daarbij ook terug naar 12 V.
Daarnaast wil ik de accu's naar achteren plaatsen en op de plek waar de accu's nu zitten de elektronica plaatsen. Op de plek waar nu de elektronica zit heb ik dan ruimte om een mechanische flipper te plaatsen.

Bij Maniac ben ik aan het rotzooien met de reductiekasten, bij Cuijk zaten ze te strak, dus iets opgeboord en dat was weer teveel :wink:. Dus daar moet ik nog een keer goed over nadenken hoe ik dat ga oplossen.

Bij YES had ik hoop met de houtendoos versie uit te kunnen vinden of de spanstiften sterk genoeg zijn. Het probleem bij de vorige versie was dat of de as brak (bij M4 bout) of de bout brak (bij M3). Ik gebruik nu 3 mm spanstiften (op Summercampus werden 2,5 mm spanstiften gebruikt, maar die robots reden niet op 24 V). Helaas hield de ophanging het minder lang dan de spanstiften. Nu wil ik kijken of ik gedeeltes van de ouden ophanging kan gebruiken voor het testen.
Het idee is om uiteindelijk de wielophanging ook aan de buitenkant te ondersteunen en als wapen een mechanische klauw.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Thu Jun 22, 2006 8:44 am

...Pizzabox is ook aan stevige veranderingen onderhevig geweest. Velen anderen zouden steeds compleet opnieuw begonnen zijn aan een sterker/beter frame. Maar een evoluerende robot is ook leuk om te zien/terug te zien...

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Thu Jun 22, 2006 9:19 am

Als ik je een ftp accountje geef kan je je pages bij mij plaatsen, en dan een .tk of zo linken naar die site. Ridouan doet hetzelfde. http://robotwars.demon.nl/efwah kan ook nog.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Mon Jun 26, 2006 8:55 am

Nou afgelopen weekend redelijk opgeschoten met Pizzabox:

De reductiekasten een keer helemaal schoongemaakt en met nieuw vet ingevet. Daarbij alleen tot de conclusie gekomen dat er 1 tand mist en daardoor (als je de motor met de hand draait) hij vastloopt.
Vervolgens de tandwielen overgezet op de Speed motoren en alles weer gemonteerd.
De electronica zit nu in een nieuw doosje die tussen de motoren past (waar eerst de accu zat).
De accu's van Pizzabox, Yes en Maniac gecontroleerd en opnieuw gesoldeerd. (6 accu's van 12 V en 3 van 24 V).
De Hbrug voor het wapen in elkaar gezet en de kabels aangepast van Pizzabox.
Daarnaast een begin gemaakt aan de accubak/achterkant.

Volgend weekend hiermee verder en verder aan het wapen.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

Carpe Noctem
Posts: 1
Joined: Mon Jul 17, 2006 8:47 pm

Post by Carpe Noctem » Mon Jul 17, 2006 8:52 pm

Over je website, Carlijn, ik ben al 3 jaar erg tevreden over http://www.flexwebhosting.nl.

Ik ben trouwens Roel, ik heb een jaar geleden jullie boek gekocht, weinig tijd en geld gehad, maar toen ik weinig te doen had en op ging ruimen kwam ik jullie boek weer tegen en ben ik weer van plan een keer te gaan beginnen. Het punt is alleen, ik heb absoluut geen bouwruimte en bijna geen gereedschap (alleen een kist met schroevendraaiers).

Ik kan ook niet lassen of iets wat er op lijkt, dus al met al is het wat moeilijk om te beginnen.

Heb je (of iemand anders) misschien tips?

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Mon Jul 17, 2006 8:57 pm

Ik heb een potentiële optie voor je Roel.

Mijn werkplaats staat open voor Roboteers.

Helaas wel in het verre Belgistan, Vilvoorde , ten noorden van Brussel.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Post by Jeroen » Mon Jul 17, 2006 9:38 pm

Carpe Noctem wrote:Over je website, Carlijn, ik ben al 3 jaar erg tevreden over http://www.flexwebhosting.nl.

Ik ben trouwens Roel, ik heb een jaar geleden jullie boek gekocht, weinig tijd en geld gehad, maar toen ik weinig te doen had en op ging ruimen kwam ik jullie boek weer tegen en ben ik weer van plan een keer te gaan beginnen. Het punt is alleen, ik heb absoluut geen bouwruimte en bijna geen gereedschap (alleen een kist met schroevendraaiers).

Ik kan ook niet lassen of iets wat er op lijkt, dus al met al is het wat moeilijk om te beginnen.

Heb je (of iemand anders) misschien tips?
Ik zoek nog een teamlid in oss :p maar daar zul je wel niet wonen

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Mon Nov 06, 2006 9:49 pm

Vandaag wat getest met Pizzabox:
Alles aangesloten, geef gas, ene motor doet het perfect, andere motor doet niks. Ik hoor wel de relais van die speedo klikken.
Draai de aansluiting van de motoren om, andere motor doet nu niks, dus het ligt aan de speedo.

Ik koppel de andere speedo los (zonder de kabels te verplaatsen), test, en hij doet het goed :?

Ik rij dus op 40A electronisers, met externe relais en Speed 600 motoren.

Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik zat zelf te denken dat er misschien 1 van de accu's (ontvanger/hoofdaccu) te leeg is, waardoor de ene speedo in failsafe gaat :?:
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Mon Nov 06, 2006 11:04 pm

je hebt de wel werkende speedo los gehaald en dan gaat de eerst wijgerachtige speedo wel z'n werk doen?
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Tue Nov 07, 2006 8:28 am

Klopt
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Tue Nov 07, 2006 5:18 pm

foutje gemaaakt met aansluiten waardoor er 0 volt over de motor komt, en er dus niets gebeurt?
[sig?]

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Tue Nov 07, 2006 5:39 pm

Zou kunnen maar niet als hij wel werkt als je de andere speedo loskoppelt.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Tue Nov 07, 2006 7:10 pm

Bij mij gebeurt iets soort gelijks in blusbot. als de zwaailamp brand doen de actuators niks meer... Moet die bekabeling ook nog na kijken.

zijn de motoren ontstoort naar het huis vd motor en zijn de motoren aan elkaar geground (metalen ophanging bv)? dan kan er nl kortsluiting ontstaan en gaat een speedo in safe en doet hij dus niks meer..
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Tue Nov 07, 2006 7:23 pm

...Misschien een stomme mogelijkheid hoor, maar wellicht heb je een kleine kabelbreuk. Als je twee speedo's aansluit neemt de stroom de makkelijke weg, sluit je de defecte alleen aan, heeft ie net genoeg vermogen om over de breuk te springen. Al zou je dan eerder een schokkerig effect krijgen geloof ik...

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Sun Jan 21, 2007 3:34 pm

Het probleem met de speedo's is ondertussen opgelost, er bleek toch een los contact te zitten bij de aansluiting van de relais. (Heeft Inventor uitgevonden).
Daarna is er een hele speedo ruil geweest. De speedo's van Pizzabox zijn naar Dennis gegaan. Daarvoor heb ik nieuwe speedo's gekocht (de blauwe) en deze zijn naar maniac gegaan. De electronizers van maniac zijn weer terug gekomen in Pizzabox.

Ook bleek bij Kees dat de wissel van motoren (van accuboormachine motor naar speed 600) geen succes te zijn. Aan de ene kant is het tandwiel op de motor weer los was gekomen.
Nou had ik nog 2 accuboormachines liggen, dus daar de motoren en reductie van overgezet in de houders van Pizzabox, waardoor deze iig weer rijdt. (wel 18V motoren op 12V).
De speed motoren gaat Iiyama kijken om een leuk reductiekastje voor te maken. Ik moet tzt kijken of de speed motoren weer terug gaan in Pizzabox of dat ik die in een nieuwe robot ga gebruiken.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 60 guests