Nieuwe robot

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

User avatar
pepe
Posts: 682
Joined: Mon Oct 20, 2003 8:48 pm
Location: Apeldoorn

Post by pepe » Sun Oct 08, 2006 6:59 pm

De eerste 2 flippers waren 100 porcent zeker boven de 12 meters of hoger helaas is niet te zien op de video, want zo als jullie hebben gezien mijn broertje ging rennen want het wiel kwan in zijn directie, de rest niet maar wel dichtbij. Was erg ziek hoe hoog dat wiel ging.

Ik gebruikt de benji alleen om de arm terug te trekken, en het ijzer draad dat kapot ging heb ik gebruikt om de flipper een top te geven ik bedoel om niet veder te laten gaan, die draad komt van een goederen lift vandaan.

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Sun Oct 08, 2006 7:44 pm

Het is een goed idee om de bunji langer te maken en het via een carolletje door de robot te laten lopen, zoals Hades dat nu heeft. Ik kan er zo snel niet een foto van vinden.

User avatar
Henning
Posts: 618
Joined: Thu Aug 07, 2003 12:03 am

Post by Henning » Sun Oct 08, 2006 7:56 pm

En zou je die flipper niet met een hele lompe constuctie aan de cilinder kunne bevestigen ??

Want ik zag dat je gaten voor de staalkabels ook niet meer bestaan...

EDIT:

Lomp id was toch te lomp, de krachten zouden veel te groot gaan worden...

User avatar
pepe
Posts: 682
Joined: Mon Oct 20, 2003 8:48 pm
Location: Apeldoorn

Post by pepe » Sun Oct 08, 2006 8:04 pm

Ik denk als in de cilinder op de flipper arm vast maak, krijg de cilinder en extra klapt en ik denk dat zou de boven deksel kapot of los gaan.
Last edited by pepe on Sun Oct 08, 2006 8:18 pm, edited 1 time in total.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sun Oct 08, 2006 8:14 pm

Daar heb je helemaal gelijk in.

ik zou gewoon meer slagen bungee pakken, dan verdeel je de belasting veel beter. 2 meter bungee in een paar slagen kan meer belasting verdragen dan 1 meter. net als meerdere spiervezels meer kracht kunnen zetten. Ik overdreef het een beetje in hannibal, maar breken zouden ze zeker nooit.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
pepe
Posts: 682
Joined: Mon Oct 20, 2003 8:48 pm
Location: Apeldoorn

Post by pepe » Sun Oct 08, 2006 8:22 pm

Ik heb nu bijna 2 meter gebruikt , maar eingelijk ik wil niet meer doen want als ikweinig co2 heb de druk is minder = minder kracht en komt de cilinder minder snel en hoog

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sun Oct 08, 2006 9:22 pm

Als je meer bungy op catrollen heb is de kracht waarmee hij trekt minder hoor (dacht ik)
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Mon Oct 09, 2006 7:59 am

pepe wrote:De eerste 2 flippers waren 100 porcent zeker boven de 12 meters of hoger helaas is niet te zien op de video, want zo als jullie hebben gezien mijn broertje ging rennen want het wiel kwan in zijn directie, de rest niet maar wel dichtbij. Was erg ziek hoe hoog dat wiel ging.
12 meter of hoger, even vlug berekend zou dat wiel dan meer dan 2,5 seconden onderweg zijn (middelbare schoolgangers, reken dat eens even uit aub ;) ), en dat is het niet.

Nantheos
Posts: 273
Joined: Thu Apr 28, 2005 7:03 pm
Location: Hengelo

Post by Nantheos » Mon Oct 09, 2006 3:26 pm

WJ wrote:
pepe wrote:De eerste 2 flippers waren 100 porcent zeker boven de 12 meters of hoger helaas is niet te zien op de video, want zo als jullie hebben gezien mijn broertje ging rennen want het wiel kwan in zijn directie, de rest niet maar wel dichtbij. Was erg ziek hoe hoog dat wiel ging.
12 meter of hoger, even vlug berekend zou dat wiel dan meer dan 2,5 seconden onderweg zijn (middelbare schoolgangers, reken dat eens even uit aub ;) ), en dat is het niet.
Boeiend, hij ging hoog.
This is the Gene Police! Put your hands up and Step AWAY from the Pool!
Toasticles: What female toast doesn't have that male toast does
Intelligence is knowing that a tomato is a fruit.
Wisdom is knowing not to put it in the fruit salad.

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Mon Oct 09, 2006 4:00 pm

...Met een goede hoge snelheid maar op 12 meter tegen een tak terugstuiteren kom je ook onder de 2.5 seconde hoor :D. Maar om het in goede banen te houden hierzo. Het ziet er goed uit en dat met die bungee koorden is snel genoeg op te lossen...

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Mon Oct 09, 2006 5:04 pm

minder kracht voor een langere bungee, maar dus ook minder kracht op de bungee...

als je de bungee in paralel zou zetten zeg maar (dus alleen maarheen en weer tussen de arm en de bodem of zo) dan is de kracht jusit hoger en ook de trekkrach top de bungee kleiner.
[sig?]

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Mon Oct 09, 2006 5:49 pm

Het was aleen een voorbeeld dat meer bungy niet persee meer kracht betekent.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
pepe
Posts: 682
Joined: Mon Oct 20, 2003 8:48 pm
Location: Apeldoorn

Post by pepe » Mon Oct 09, 2006 8:23 pm

Ik heb een probleem, mijn systeem werk als het volgende,

3 burkerts inlaat en 1 uitlaat, de 3 burkerts (inlaat)worden geactiveerd door en relais en tegelijk tijd, op hetzelfde moment krijgt de uitlaat burkert geen spanning meer die heeft zijn eigen relais (apart van de relais die bediend de 3 burkerts)

(De 2 relais worden bediend door een Team Delta interface)

Ok, mijn probleem is: als ik activeert de inlaat burkerts mijn uitlaat burkert blijf open voor +/- 2 seconden en darna gaat die dicht,

Zou kunne dat de uitlat burkert krijgt te veel lucht stroom in 1 keer?

Of de veertje binnen de burkert moet meer spanning hebben?

Of moet ik iets als een tijd relais instaleren of zo?

Ik heb de burkers schoongemaakt en was niks te vinden.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Mon Oct 09, 2006 8:34 pm

De uitlaatburkert hoeft toch aleen open als de cilinder omhoog is? Als je hier een extra kanaal voor gebruikt kan je deze handmatig bedienen en dan heb je dat niet.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Mon Oct 09, 2006 8:35 pm

Werken je burkerts op 24V? Zo ja, dan kan het zijn dat ze net niet sterk genoeg zijn om goed te werken.

Officieel zijn het maar 50 bar kleppen, maar de behuizing kan 200 bar aan. Toch is het al meer gezien dat een Burkert op de uitlaat niet lekker werkt.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot], Google [Bot] and 43 guests