Page 31 of 31

Re: Team RCC's feathers en Raptors

Posted: Thu Dec 21, 2017 8:43 am
by leo-rcc
Nebelwerfer's nieuwe frame:
Bovenkant Frames.JPG
Bovenkant Frames.JPG (314.43 KiB) Viewed 1546 times
zijkant frames.JPG
zijkant frames.JPG (398.51 KiB) Viewed 1546 times
Volledig Ti dit keer, gelast en gebout. Dit is sterker en 250 gram lichter dan het vorige frame.

Re: Team RCC's feathers en Raptors

Posted: Fri Dec 22, 2017 11:07 pm
by Damic
Kostelijke stukjes :)

Re: Team RCC's feathers en Raptors

Posted: Fri Dec 22, 2017 11:30 pm
by maddox
Valt wel mee. Kopen het ti in de vorm van restmateriaal, en snijwerk besteden we uit aan K-cut. Snel, goed en goedkoop.

Re: Team RCC's feathers en Raptors

Posted: Sat Dec 23, 2017 3:22 pm
by maddox
En Nebel 4+ heeft zijn eerste meters gereden en de eerste rondjes opgespint.
Eerste verandering, iets minder undercut geven, dit was meer een undergroundcutter. Een beetje remmen en de vloer kreeg klappen.



De schijf is 200 gram zwaarder geworden, maar het totaalgewicht is blijven hangen op 5,4kg. :)

Re: Team RCC's feathers en Raptors

Posted: Mon Apr 30, 2018 11:57 pm
by maddox
Dortmund was niet lief voor ons.

Hannibalito 5, desondanks een goeie start en een wapen dat krachtig uit de hoek kwam, moest de duimen leggen tegen de UK drumspinner. De ruggegraat, die in deze machine in het hardox pantser gelast was, werd door de gruwelijke klappen gewoon verwrongen. 1 wiel had plots een cm of 2 bodemspeling en langs de andere kant zat het pantser cm's boven de grond.
Te hard gemaakt in dit geval. In overleg heeft Jonas ( Jojo van Pyrobots) H5 overgenomen.

Kashei. De te zwakke aandrijving en de bijl die onbetrouwbaar blijft (nu komt de can van de outrunner los van de as) noopt ons deze machine niet meer in te zetten voor gevechten, maar gaat met een bijl op lager vermogen een demo machine worden.

Perun was zichzelf. Maar de aandrijving, zelfs met 2 gloednieuwe motoren was moeilijk af te regelen op rechtdoor rijden. Dit in combinatie met Babeth als vaste bestuurster was niet echt succesvol. Toch heeft deze bikkel het overleeft met alleen wielen als echte schade.
Blijkbaar zijn de brushed motoren die we in bulk hebben aangekocht toch een beetje "direction biased".
Een reserveaandrijving voor Nebelwerfer paste wel 1 op 1 in het frame. Dus nu lijkt rechtdoor rijden veel gemakkelijker.

Nebelwerfer. De krachten in het wapen zijn nog steeds spectaculair. De overgang van aluminium naar titanium voor frame doet de job wel goed.
Maar een te kritisch punt in de 20mm titanium as heeft ons ter plekke een aantal gevechten moeten laten voorbij gaan. We hadden toch nog 600 gram over, dus is dat kwetsbare punt versterkt. Ik ben benieuwd dat dit monstertje de volgende keer wel goed uit de verf komt.