stefs knutsel topic

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Re: stefs knutsel topic

Post by stef » Thu Sep 08, 2016 8:29 pm

Ik kan bij de schade van omega nog wat meer optellen. Met het terug zenden van de houten krat is omega losgekomen van de bodem, had deze met twee schroeven vast gezet deze waren gewoon afgebroken. Hierdoor is mijn hyperion lader gekraakt. Hij werkt nog wel voor zo ver maar is een condensator gecrushed en behuizing helemaal vervormt, zender is een schakelaar verbogen. Lipo zit een deuk in gelukkig is dit verder wel goed gegaan. Heb eigenlijk meer schaden aan me spullen dan aan me robot :( Gisteren wel al begonnen met maken van nieuwe verbeterde onderdelen voor omega.

stef

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: stefs knutsel topic

Post by flex » Thu Sep 08, 2016 10:18 pm

auch
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Re: stefs knutsel topic

Post by stef » Wed Sep 14, 2016 6:35 pm

begonnen met de upgrades, gearbox op nieuwe gemaakt. Zit nu een stoot rand om het grote tandwiel heen zo dat deze niet meer snel beschadigt. De boutjes zitten nu op wat handigere plekken waardoor in elkaar zetten makkelijker is. twee wielen opnieuw gegoten eentje met shore 60 en eentje met shore 35 voel niet echt verschil in grip hopelijk gaat de shore 60 langer mee. Vandaag ook me plaatje titanium binnen gehad ziet er goed uit.

Image

Image

stef

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Re: stefs knutsel topic

Post by stef » Sat Sep 17, 2016 4:44 pm

Vandaag een nieuwe frameplaat uit gefreesd. Ziet er veel beter uit dan huidige frameplaat (bedankt Dennis voor het ontwerp) en hij is weer 50 gram lichter :D

Image

Image

Image

stef

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Re: stefs knutsel topic

Post by stef » Tue Oct 18, 2016 8:28 pm

Vanavond laatste hand aan otis gelegd, door de drukte van het afmaken van equnox was otis een beetje op de achter grond geraakt. Had er na de clubdag van jeroen niet meer naar gekeken. Heb zelf toch meer schade opgelopen dan ik had verwacht van de gevechten tegen nebel en perun.
Heb hem weer beetje op weten te lapen.

Na Gent gaat ie zo op de schroothoop en komt er een nieuwe versie van Otis. Hoop wel dat ik de drum nog kan hergebruiken of in ieder geval de twee gereedschap stalen tanden.
Omega zit ook weer helemaal in elkaar. De kap even afgebraamd vermoed dat ie wel het hele event uit houd mits ik equnox niet tegen kom...

stef

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Re: stefs knutsel topic

Post by stef » Wed Mar 08, 2017 8:39 pm

Zo tijd voor update, mmm21 begint al weer aardig dicht bij te komen. Omega van de week weer werkend gemaakt, nieuw voorwieltje er in deze was aan snot gedraaid door presser. Ook de voorraad tandriempjes weer aangevuld deze waren allemaal stuk gegaan in Gent.

Ik had het idee om otis na gent helemaal op nieuw te bouwen dat is niet gelukt. In Gent is er een tand van de drum afgebroken wat voor een klein beetje onbelans zorgt maar prima mee te leven is gelukkig. Wat ik nu van plan ben is de aandrijving even helemaal op nieuw te doen deze werkt voor geen meter twee nieuwe frame platen met daarin alle assen gelagerd op een betere manier als hoe het nu zit. Zo dat straks in duitsland mocht de drum helemaal stuk gaan hij altijd nog goed kan rijden wat uiteindelijk ook de intentie is van de hele Otis reeks "drive power".
Tandwielen zullen nu netjes met een spietje op een asje komen te zitten in plaats van stelschroeven wat telkens los kwam.

Van de week beginnetje gemaakt aan nieuwe onderdelen. Frees de laatste tijd steeds meer met twee klemmen tegelijk dus twee onderdelen telkens tegelijk frezen scheelt elke keer een tool wissel.

Image

Image

stef

User avatar
Upstart
Posts: 349
Joined: Wed May 01, 2013 2:35 pm
Location: Emmen

Re: stefs knutsel topic

Post by Upstart » Sat Mar 11, 2017 4:27 pm

Ziet er weer strak uit!!
Laat die tanden maar uit de drum, dan heeft Bintang ook nog een beetje kans :P
http://www.wallieonline.nl
https://www.youtube.com/user/wallieonline

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Re: stefs knutsel topic

Post by stef » Mon Mar 13, 2017 8:26 pm

vanavond alvast een van de frameplaten gefreesd bling bling :D

Image

Image

Image

stef

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Re: stefs knutsel topic

Post by stef » Wed Mar 15, 2017 9:13 pm

Vanavond even alle gaatjes getapt en de boel in elkaar geschroefd. Gebruikte nu van turnigy 2 car esc's voor de aandrijving. hier zat alleen een akelige delay in vergeleken met mijn tz85's die op simonK draaien. Heb daarom bij hobbyking een aantal afro 30A simonK regelaars besteld zelfde die wij in de beetle's ook gebruiken voor de wapen motor. Zojuist even simonK met reverse opgezet en ziet er goed uit hoop dat regelaar sterk genoeg is, zo ja dan is dit denk ik echt de ultieme raptor aandrijving. Tevens een orange ontvangertje mee besteld met telemetry er in gewoon omdat het kan 8)

Image

stef

User avatar
Damic
Posts: 210
Joined: Wed Jul 27, 2016 5:56 pm
Location: Mechelen [BE]
Contact:

Re: stefs knutsel topic

Post by Damic » Sun Mar 19, 2017 8:30 pm

Ha ziet er goed uit, doe je eigenlijk iets van vet tussen de tandwielen?

En ja die ontvangers kosten geen reet meer.
Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent??
Team CAD (Copy Adjust Destroy) :lol:

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: stefs knutsel topic

Post by MJM » Sun Mar 19, 2017 10:04 pm

Waar gebruik je de telemetrie voor?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: stefs knutsel topic

Post by maddox » Mon Mar 20, 2017 6:29 am

1 van de dingen waarvoor wij die gebruiken is voor de wapenmotortemperatuur in Kashei.

Frank doet net hetzelfde voor de wapenmotor in DX11.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Re: stefs knutsel topic

Post by stef » Mon Mar 20, 2017 7:05 am

ik denk dat ik hem voornamelijk wil gebruiken voor accu voltage. zit met huidige lipo redelijk op het randje kwa capaciteit. 3 minuten gaat net goed maar is wel lekker als er een alarm afgaat als ie bijna leeg is. heb ook een rpm sensor besteld voor op de drum van otis gewoon omdat het kan.

stef

stef
Posts: 1058
Joined: Sun Dec 04, 2005 2:09 pm
Location: aalsmeer, nederland
Contact:

Re: stefs knutsel topic

Post by stef » Tue Mar 28, 2017 7:32 pm

Otis vorige week weer in elkaar gezet toen ook meteen de drum terug geplaatst en getest. Maar door de missende tand trilde hij zo erg dat ik toch maar besloten heb om de tand op nieuw te maken. Met de nieuwe freesbank gaat het toch aanzienlijk sneller dan met oude. En tand begint al aardig vorm te krijgen.

Image

Image

Image

stef

User avatar
Upstart
Posts: 349
Joined: Wed May 01, 2013 2:35 pm
Location: Emmen

Re: stefs knutsel topic

Post by Upstart » Wed Mar 29, 2017 8:00 am

Neeee geen nieuwe tandjes :P
Otis blijft mijn favoriet, wat een mooi stukje techniek!
http://www.wallieonline.nl
https://www.youtube.com/user/wallieonline

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 46 guests