DOSbox

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Post Reply
Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

DOSbox

Post by Alexander » Wed Nov 23, 2005 9:06 pm

zooo..
ik ben begonne met de bouw van mn bot, maar ik heb nog niet echt een idee wat het moet worden. ik heb al motoren + wielen (jawel, gemodde accuboren, sorry ietwat grote plaatjes)
www.members.lycos.nl/alexanderburgers/battlebots/

ik heb ondertussen ineens een stukkie inspiratie gekregen, waarom koop ik niet gewoon een oude pc kast (pentum 468 of lager 8) ) die zijn lekker stevig, hoef ik niet zo veel los metaal te kopen)
kan ik ook meteen een mooie naam gebruiken, DOSbox, Denial Of Service (stond voor disk operating system)

update 23-11-'05
ooh kom maar eens kijken wat ik in mn boormachine vind...
een dikke ic, die verbonden is met een transistor.. een speedcontroller.. nu nog uitvogelen hoe ik die aan mn rc maak...
Last edited by Alexander on Wed Nov 23, 2005 9:20 pm, edited 1 time in total.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Wed Nov 23, 2005 9:15 pm

Een pc kast houd het echt niet in de arena. Zelfs bij de raptors waarschijnlijk niet. En als ik jou was zou ik de boorkoppen omdraaien omdat de wielen nu tever van het ophangingspunt zitten waardoor deze erg snel af zullen breken/los zullen komen.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Wed Nov 23, 2005 9:23 pm

inventor wrote:Een pc kast houd het echt niet in de arena. Zelfs bij de raptors waarschijnlijk niet. En als ik jou was zou ik de boorkoppen omdraaien omdat de wielen nu tever van het ophangingspunt zitten waardoor deze erg snel af zullen breken/los zullen komen.
hmm dankje voor de tips, de computer blijft, ik denk dat 1 mm gegavlanizeerd metaal en wat lucht within genoeg is om de meeste bots eruit te houden. de wielen krijgen nog ene update omdat er idd niet helemaal tevreden over ben (ze ziten echter wel erg stevig vast, alelen ze kunnen neit andersom, omdat er een verdikking in de boorkop zit, die net wat dikker is als de binnenkant van het wiel, en er dus zelfs met geweld niet in wil. (en ik (nog?) geen beschikking heb over een draaibank om em wat kleiner te maken..) waarschijnlijk doe ik er nog wel een kogellager aan het wiel, of aan de kant van de motor, of in het stukje wielas-gat dat nog vrij is.

NightFly
Posts: 419
Joined: Tue Sep 02, 2003 2:12 pm
Location: Noord-holland

Post by NightFly » Wed Nov 23, 2005 10:21 pm

Ach, je moet ergens beginnen en dan is een pc kast wel funny. moet je ieglijk wel een desktop mjodel hebben. 8)

of anders een pentium 1 desktop. die zijn het zelfde.
Het is inderdaad wel zo, hoe ouder de kast hoe zwaarder
en steviger ze meestal zijn.

hcc beurs ?

User avatar
marc
Posts: 209
Joined: Wed Oct 22, 2003 8:56 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by marc » Wed Nov 23, 2005 10:31 pm

Andere 'lichtere' methode om de motoren te hacken:
4 stelschroeven M5 10mm, die je dan inplaats van de kogellagers erin draait
http://www.robotdojo.com/RD_lessons/RD_ ... lmotor.htm
[url=http://www.rwnl.tk]RWNL[/url]

Wie het laatst lacht
denkt het traagst

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Wed Nov 23, 2005 11:32 pm

nix mis met computerkasten.

tried it, loved it.
lekker makkelijk te bewerken ook.

vraag cavecrusher eens hoe hij van 2 servo's en 2 boormachines 2 motoren en 2 speedo's maakte.

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Thu Nov 24, 2005 9:39 am

precies, heb een pentium 268 eens mn vinger klem gehad, en een minuut lang, deed erg zeer.. (wou het chassis terugschuiven in de kast, en toen viel ie uit mn handen, precies op de goede manier in de kast, met mn vinger er nog tussen... vinger geen permanente schade, alleen blauw)
verder computerkasten =great.
zal dat van die schroeven eens proberen, is een stuk lichter (is dat nodig met zoveel oud ijzer?) en simpeler.

Alexander
Posts: 1068
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:46 pm
Location: Delft

Post by Alexander » Thu Nov 24, 2005 9:34 pm

ehm, ik heb mn accuboormachine een chippie gevonden met een batterijtje er aan.. een knoopcel.. (ik krijg het mechanisme trouwens niet meer in elkaar, omdat ik nie tmeer weet hoe om de cel er in moet) maar volgesn mij meet die chip een weerstand en zet die om in een (puls?) signaal naar de transistor/electronische schakelaar

is dit (zonder een servo te gevbruiken en of slopen) aan te sluiten op je rc?

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Thu Nov 24, 2005 10:32 pm

nope

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 52 guests