Hannibal

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Mar 08, 2006 7:31 pm

Image

Deze had ik nog niet gezien, vette actiefoto.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Tue Mar 14, 2006 8:01 pm

Image

Before shot.

Image

After shot.

Letterlijk een chopper.

Image

Sideshot

Image

Full frontal nuda... ehh view.

De lexan platen worden nog vervangen als ik hem op de weegschaal heb gezet en ik overtuigd ben dat er nog gewicht over is. Maar ik ga daar wel van uit.

Hij is dus een goede 5-8 cm lager geworden, heeft een stalen ipv aluminium fipperarm gekregen, en grotere achterwielen gekregen. Verder zijn er intern nog wat zaken veranderd, zoals een kortere leiding naar de cilinder, en de plaatsing van de removable link en de co2 fles. Het hele bedradingsschema is ook aangepast zodat ik een standaard 36V aansluiting heb zitten zoals de meeste robots.

De foto's van de nieuwe Hannibal zijn te vinden op:

http://robotwars.demon.nl/media/foto/nieuwhannibal/
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Wed Mar 15, 2006 10:39 am

Dus de switch doet het weer?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Mar 15, 2006 10:42 am

Nee.

De switch die niet werkt is voor de feather, die van Hannibal deed het sowieso al.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Thu Mar 23, 2006 9:19 pm

Zoals hij daar staat met een nieuwe removable link, 97,6 kg. Dus hij krijgt toch nog wat extra pantser op de voorkant.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sun Jul 30, 2006 8:06 pm

Image

Hoe blaas je een Sidewinder op? Probeer rond te rijden met een motor waar de koperen windingen uit de rotor lopen en de motor blokkeren.

De motor en Sidwinder zijn nu vervangen, en nieuwe scharnieren zijn aan de flipperarm gezet nadat THz de vorige vakkundig krom geklopt had.

Verder de interne bedrading nog wat beter gelegd, en Hannibal is weer klaar voor het EK.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Mon Jul 31, 2006 8:42 am

hmmm, dan zijn die sidewinders toch niet zo goed ?
zit er geen kortsluitingsbeveilinging op ?
geen current limiting ? Want kortsltuiing is toch eigenlijk alleen maar veel stroom ?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Jul 31, 2006 9:32 am

In welk hutje op de heide heb jij gezeten WJ? Zie techniek, sidewinder topic. Maar ik wil het hier nog wel even herhalen:

Attentie!

the following is a quote from Robot Power in relation to a reported problem with the current limiter on one side of the sidewinder speed controller.

"There is
a general defect with all the Sidewinders that renders the current
limiter inoperative on one side. All of our stock is affected and they
can't be fixed. We're getting replacements made as quickly as possible
but it will be about 4 weeks before they are ready to ship."

If you have a sidewinder, and have any problems with the current limiter, please email me if you wish to have your unit replaced. I will handle all returns and replacements from the UK. Euro customers email me for info on returns.

james@xbotz.com

Nederlandse vertaling:

Er is een serieuze bug gevonden in de Sidewinder speedo, wat er voor zorgt dat de currentlimiting maar op 1 motor werkt, en niet op de andere.

Heb je een Sidewinder gekocht en wil je deze omgeruild hebben voor een andere waarbij de bug opgelost is, dan kan je het beste contact opnemen met James baker op james@xbotz.com
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Mon Jul 31, 2006 3:32 pm

dankje Leo :)

ach zoals je wel gezien hebt, ik kom hier niet meer zoveel...
dan wil je wel eens wat info missen.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Aug 21, 2006 4:16 pm

Ok, in het kader van "wat een stommiteit heb ik nu weer begaan", vandaag me te pletter geschrokken.

Om er zeker van te zijn dat ik voldoende accu capaciteit heb, heb ik een 3e nimh accupack parralel op de andere 2 packs gezet. Ik was nu toch bezig, dus ik denk, laat ik de kabeltjes naar de solonoiden ook maar eens vast solderen, die waren in het verleden ook al eens eerder los geschoten.

Dus ik klaar met solderen (in mijn geval bakken en braden) en om zeker te zijn dat alles goed gaat even een test uitvoeren.

Beide solonoiden geven geen krimp. niks, nakkes, nada, noppes.

multimeter erbij, verbindingkjes waar ik niet zeker van was losgehaald en doorgesoldeerd. maar nog steeds niks.

Na 2 uur klooien en meten, blijkt het draadje dat naar de min pool van de accus moet nog los te liggen!

DOH!

Maar goed, daarmee zijn er in ieder geval weer een aantal points of failure verwijderd.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Sep 13, 2006 9:08 am

Ik was even bang dat ik gediskwalificeerd ging worden in mijn gevecht tegen Merlin.

Image

Rookgordijnen aanleggen mag niet volgens de regels. :)

Anyhow. Iedereen die Hannibal in actie heeft gezien (lees: zien waggelen in de arena) weet dat het frame nu toch echt zijn beste tijd heeft gehad. De aandrijving is ook al kapot, het co2 systeem is aan aanpassingen toe, kortom, Hannibal is op.

Bring on the new Hannibal.

Allereerst gaat er een compleet nieuw frame komen, met de kos boxen en de AEG's. Als de AEG motoren niet blijken te bevallen kan ik alsnog terugvallen op mijn Boshes, die passen er ook in namelijk.

De cilinder word wat groter, maar verwacht geen 200mm emmer of zo, ik denk qua omvang een cilinder in de zelfde orde van grootte als Gravity 3, gevoed door 2 burkerts. Als uitlaat gebruik ik het zelfde idee als Alex, een klein gaatje ipv een Burkert of een ballvalve. Het verlies is minimaal op de arbeidsslag en een gat weegt niks. :)

Mijn nimh pakketten werktten prima, dus daar verander ik niks aan, en de Sidewinder zodra hij binnen komt word de speed controller. de RC switch van bugs gaat weer de burkerts aansturen.

De robot zal ook met een 2.4Ghz BR6000 worden uitgevoerd.

Kortom, weer een ambitieus plan, maar op zich denk ik wel een doenbaar plan. Zodra ik helemaal over ben verhuisd naar Hoogvliet, en Splinter klaar is zal er een verse Hannibal komen, dat is zeker.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

niels
Posts: 285
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:21 pm
Contact:

Post by niels » Wed Sep 13, 2006 9:51 am

Ik heb ooit wat testen gedaan met het restricten van de out burkert op HH2, en daar bleek dat je een flink gat nodig had om je cylinder een beetje snel dicht te krijgen. Nadeel van zo'n groot gat was alleen dat dit je duidelijk kracht kostte op de flipper. (En dit was alleen het kortstondig verlies door het langzaam sluiten van de burkert). Ik verwacht dat de gaatjes methode daarom niet echt bruikbaar is op heavies.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Sep 13, 2006 9:58 am

Dat het niet goed sluiten van je out burkert kracht kost was me wel duidelijk. Die rookwolk was door een hangende burkert, en ik had hooguit 25% van de normale flipkracht.

Toch geloof ik dat er betere methodes moeten zijn voor de afblaas dan een burkert of een ballvalve. eigenlijk een soort mechanisme dat automatisch de aflbaasklep open trekt als de zuiger in het bovenste dode punt is, en weer sluit als de zuiger in het onderste dode punt bereikt.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 59 guests