geelap

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

User avatar
Greasy claw Ruud
Posts: 620
Joined: Mon Jul 28, 2003 5:37 pm
Location: de hel
Contact:

Post by Greasy claw Ruud » Thu Nov 24, 2005 11:42 pm

Hhaahahahah, WHOEHAAHAHAH. Dat willen we zien, DESTRUCTIE 8)
Became second in a two way match with a chainsaw, so then I lost my head a little bit.

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Mon Nov 28, 2005 8:10 pm

Wel, na dit weekend heb ik een paar ideetjes om een echt destructief wapen te maken.
Alleen is de vraag of de andere DRG-feathers daar zitten op te wachten. En als er een pit in de arena zit dan heb ik dat destructief wapen helemaal niet nodig......
Dus buiten de toeschouwers (en mezelf;-) zit er niemand echt op een destructieve feather te wachten.
Ik denk dat we als vereninging na het bouwen van de arena en dit event misschien als volgend doel ons een beetje op de jeugd moeten concentreren, het is duidelijk dat er generatie klaar zit die o zo graag een robot wil bouwen maar die er om de één of andere reden niet echt toe komen om hem rijklaar te krijgen.... ik denk dan aan een soort van feather-bouw-hulp-dag, waarop de meer ervaren robotbouwers gereedschap en kennis meebrengen en de jonge generatie hun bijna afgewerkte feathers ?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Nov 28, 2005 9:51 pm

g-lap wrote:k denk dan aan een soort van feather-bouw-hulp-dag, waarop de meer ervaren robotbouwers gereedschap en kennis meebrengen en de jonge generatie hun bijna afgewerkte feathers ?
Ik vind dat een prima idee.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Mon Nov 28, 2005 9:55 pm

...Kom ik waarschijnlijk ook langs met een halve feather zodat er in ieder geval animo is :D...

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Tue Nov 29, 2005 2:13 pm

TJa, ik loop al langer met dat idee in mijn hoofd sinds summercampus. Tot nu toe ben ik eigenlijk op drie vormen gekomen:
- workshops op scholen: voordeel is dat de docent mee kan helpen, werkruimte en gereedschappen/materialen aanwezig. Nadeel is dat niet een hele klas het leuk vindt en dat het tijdens werktijd zou zijn. Het wordt ook heel duur als de kids de spullen mogen houden of je hebt niet het voordeel dat er extra robots bij komen.
- workshops in werkplaats of bij roboteers thuis: Dit kan je zo inrichten dat nieuwe bouwers en bouwers met problemen naar hier toe kunnen komen. Probleem is dat veel nieuwe bouwers niet het halve land door willen crossen, dus zou je meer plekken moeten hebben. Daarnaast heb je best wel een aantal mensen nodig voor begeleiding. Voordeel is dat je wel meer robots krijgt, probleem gaat de promotie van zo'n workshop worden.
- workshop tijdens een evenement: Hierbij zou je een korte workshop aan een kleine groep kunnen geven voor het bouwen van een antweight (of sozweight). Probleem is dat je tijdens een evement een aantal man kwijt bent en dat je de ruimte moet hebben. Tevens moet je het goede publiek hebben (tijdens conrad zou kunnen). Hier twee opties, de duurdere waarbij ze een werkende robot mee naar huis nemen, maar ik denk niet dat dat gaat werken. Andere optie is om de robot te laten maken, mee laten vechten en dan weer uit elkaar halen voor de volgende groep. Zaken als pantser kunnen ze dan wel meenemen als herinnering.

Ik heb mijn ideeen ook uitgebreider op papier staan, maar misschien moeten we verder in een apart topic gaan brainstormen.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Tue Nov 29, 2005 2:30 pm

Mijn idee was iets meer toegespits op DRG leden of toch minstens forum bezoekers die nu al met de bouw begonnen zijn maar die ergens min of meer vast zitten....
Als voorbeeld geef ik Marc met disturbance die wel op het event aanwezig was maar niet echt kunnen vechten heeft.
Tijdens een paar vrije minuten heb ik ze een beetje kunnen helpen met de afstelling van de zender maar helaas was de tijd te kort en de omgeving niet echt ideaal om verder te kunnen werken. Maar ik ben er zeker van dat indien we dit probleem ergens rustig kunnen bekijken de robot binnen een uurtje of zo best bestuurbaar te krijgen is.
Dus zat ik eigenlijk meer te denken aan iets zoals de DRG dag in het begin van het jaar bij de RCC club in Roosendaal maar dan echt enkel toegespitst op het afwerken van feathers.....
Dat zou dan bij voorkeur tijdens een weekend in een schoolvakantie moeten gebeuren en liefst op een plaats waar er makkelijk met het openbaar vervoer te geraken is....
Last edited by g-lap on Tue Nov 29, 2005 11:13 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Tue Nov 29, 2005 5:55 pm

Ik denk dat dat goed te combineren zou zijn met een clubdag. Maar ik merk ook bij veel beginnende bouwers dat de problemen bij tijd en geld liggen. Zo ook bij de disturbance (de flipper die je bedoelde), ze hebben nog geprobeerd om op tijd klaar te hebben, maar uiteindelijk hebben ze vrijdag avond tot laat in de nacht gewerkt om alles aan te sluiten, daardoor geen tijd gehad om te testen en dus goed te kijken naar de besturing en om alles vast te zetten. (Verbeter me als ik het verkeerd heb Marc). Zo is het tijdprobleem ook bij Jethro en Sunniva (beide ex-summercampers). Op zich zou het organiseren van zo'n dag/weekend dan het voordeel hebben dat ze in 1 keer een stuk opschieten, maar de vraag is of ze dan dat weekend wel tijd hebben.

Maar als er behoefte aan is wil ik zeker wel meehelpen
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Tue Nov 29, 2005 6:08 pm

Ondertussen zou het al geweten kunnen zijn dat Babs en ik met veel plezier mensen ontvangen tijdens een weekend om aan hun machines te knutselen.

Tuurlijk zijn we beperkt in het aantal mensen,maar het is beter dan niks.

Helaas, lokatie.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Tue Nov 29, 2005 11:18 pm

'tja het is inderdaad een kwestie van de meest geschikte plaats en datum te vinden.....
Misschien kunnen we er ook meteen een soort van ruil en tweede hands beurs van maken dan kunnen de niet feather DRG teams zo ook een beetje meewerken en hebben we waarschijnlijk direkt een boel niet te dure onderdelen voorhanden ?

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Wed Nov 30, 2005 4:05 pm

Het is dat onze draai/freesbank 150 kg weegt, anders brachten we die wel mee naar een workshop. Ook de kolomboor en de lintzaag. Het brengen is geen probleem, maar het tillen van en naar hun plekje hier in huis wel. We zitten dan ook nog met talloze koffers vol gerief...

Zoals Mario reeds aangaf: Huize Chaos staat open voor leerling-bouwers. Hier thuis hebben wij 2 mogelijke werkbanken: 1 in de woonkamer en 1 in de keuken, plus de hierboven opgesomde machines and een heleboel ander gereedschap (alleen momenteel geen laspost en slijpschijf). Dus wij staan klaar voor Belgen en Zuid-Nederlanders. Vilvoorde is goed te bereiken met de trein en we halen je aan het station op. Het moet wel in het weekend gebeuren. Overnachten kan, we hebben 3 matrassen.

Iemand moet toch ergens beginnen ?
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

Nantheos
Posts: 273
Joined: Thu Apr 28, 2005 7:03 pm
Location: Hengelo

Post by Nantheos » Thu Dec 01, 2005 7:47 pm

Hmm ik woon dan niet echt in zuid-nederland, maar dit lijkt mij een superaanbod ! Ik begin zsm aan mijn feather (nu druk aan het sparen) en als ik dan een keer vast zit gooi ik em in een rugzak, pak ik een trein en kom ik jullie kant op !

Het idee van een workshop staat me ook erg aan ! Studenten kunnen er in principe altijd wel komen, met hun OV enzo. (ik ook!). Of ze nou naar huis gaan met de trein of naar een workshop(weekend?), dat maakt niet echt uit lijkt me. Ergens midden in Nederland, of enigzins richting Belgie, dat lijkt me ongeveer het ideale gebied.
This is the Gene Police! Put your hands up and Step AWAY from the Pool!
Toasticles: What female toast doesn't have that male toast does
Intelligence is knowing that a tomato is a fruit.
Wisdom is knowing not to put it in the fruit salad.

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Fri Dec 02, 2005 10:59 am

Terug naar het onderwerp a.u.b.
Anders begin je er een nieuw draadje over?

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Sat Dec 03, 2005 12:45 pm

oeps dat ging hier eigenlijk over geelap :lol:
dus terug on topic....
Ik ben ook van plan om eventueel een zwaar schijfwapen in te bouwen dat dan eventueel op halve kracht kan draaien indien de omstandigheden dit vragen. Maar het blijft natuurlijk altijd een schijfwapen dus vraag ik mij af hoe men gaat bepalen wanneer het op volle kracht mag en wanneer niet ? Want ik heb zo het vermoeden dat het in realiteit eerder gewoon wel of niet schijfwapen zal worden?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Sat Dec 03, 2005 1:23 pm

Vrij eenvoudig. Als de arena het toelaat en de tegenstander ermee akkoord gaat is het schijfwapen toegestaan. Anders niet.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Sat Dec 03, 2005 2:33 pm

Ik dacht dat de regels daar zelfs rekening mee hielden ? Moet het eens opzoeken.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 54 guests