The Bonx Box
Moderator: Moderators
Accu's worden warm door een hoog stroom verbruik.
en dat hoge stroom verbruik kan komen door een aandrijving die wat zwaar loopt waardoor de motoren , weer meer stroom vragen.
hoe warm word alles als je de motoren los hebt liggen,
dus niet aan gesloten op de gearboxen etc.
Hier en door een druppeltje olie kan ook helpen.
en dat hoge stroom verbruik kan komen door een aandrijving die wat zwaar loopt waardoor de motoren , weer meer stroom vragen.
hoe warm word alles als je de motoren los hebt liggen,
dus niet aan gesloten op de gearboxen etc.
Hier en door een druppeltje olie kan ook helpen.
- Cavecrusher
- Berichten: 1497
- Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
- Locatie: Tilburg
- Cavecrusher
- Berichten: 1497
- Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
- Locatie: Tilburg
ok, enige update, speedo's zouden binnenkort weer moeten werken, nieuw probleem ontdekt, als je de speed 900's in een ijzeren monocoque hangt, creër je een kortsluiting in je systeem, aangezien de ontstoring aan de behuizing vast zit.
Dit levert dus enige problemen op voor het huidige ontwerp, ga eerst ff kijken of dit in de motoren aan te passen is.
Dit levert dus enige problemen op voor het huidige ontwerp, ga eerst ff kijken of dit in de motoren aan te passen is.
- Cavecrusher
- Berichten: 1497
- Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
- Locatie: Tilburg
gereden met bonx kweet het, lekker tegenstrijdig met het frustratietopic, maar dit was voor het stop-incident
hijs leuk, complete robot weegt nu 9 kilo, dat is 50% hardox, 50% robot.
kweet nu 2 dingen heel zeker, GYRO!!! en de resterende 3 kilo krijgt ergens een plekje ver vooraan de robot om de 25 meter wheelies tegen te gaan. topje ligt zo rond je 30-35 km/h en accleratie is idioot, vandaar de wheelies. Krijg de wielen bij duwen niet gestalled dus gearing is goed.
ander topic, de SKP feather (12 kilo DBA versie)(SKP idioot uitspreken en dan denken aan Dora van Finding Nemo)
alles is mooi gesneden door Flowcut in Nederweert voor het geweldige bedrag van 100 euro.
Ben nog aan het kijken hoe het beste de CF/Kevlar/Corecell/Titanium/Hardox bepantsering te inplementeren om de ant eer aan te doen.
hijs leuk, complete robot weegt nu 9 kilo, dat is 50% hardox, 50% robot.
kweet nu 2 dingen heel zeker, GYRO!!! en de resterende 3 kilo krijgt ergens een plekje ver vooraan de robot om de 25 meter wheelies tegen te gaan. topje ligt zo rond je 30-35 km/h en accleratie is idioot, vandaar de wheelies. Krijg de wielen bij duwen niet gestalled dus gearing is goed.
ander topic, de SKP feather (12 kilo DBA versie)(SKP idioot uitspreken en dan denken aan Dora van Finding Nemo)
alles is mooi gesneden door Flowcut in Nederweert voor het geweldige bedrag van 100 euro.
Ben nog aan het kijken hoe het beste de CF/Kevlar/Corecell/Titanium/Hardox bepantsering te inplementeren om de ant eer aan te doen.
- Cavecrusher
- Berichten: 1497
- Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
- Locatie: Tilburg
- Cavecrusher
- Berichten: 1497
- Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
- Locatie: Tilburg
- Cavecrusher
- Berichten: 1497
- Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
- Locatie: Tilburg
geen IBC geen Amen speedo's, maar een mooie rooie Sidewinder gaat het beestje nu laten bewegen.
ook gaat de gearratio van 1:6 single stage (37 km/h), naar een 1:8 dual stage (29 km/h). Dit om het eerste commentaar dat ik van de Big Nipper guys kreeg, ("Ah, he's al hardox, ah well, let's just go for the gears then.") De reductie is nu zo dat de laatste stage in het wiel valt en de andere stage wegvalt in het alu plaatje.
Ook kan hierdoor het wiel (dit keer een gedraaide alu velg met vulcalon) 60 mm breed worden, ipv 37 van de blickles.
dus meer contactoppervlakte met de vloer en een hogere gearing zullen moeten zorgen voor betere duweigenschappen en een mindere belasting van de Sidewinder (ook al heeft deze current limiting)
ook gaat de gearratio van 1:6 single stage (37 km/h), naar een 1:8 dual stage (29 km/h). Dit om het eerste commentaar dat ik van de Big Nipper guys kreeg, ("Ah, he's al hardox, ah well, let's just go for the gears then.") De reductie is nu zo dat de laatste stage in het wiel valt en de andere stage wegvalt in het alu plaatje.
Ook kan hierdoor het wiel (dit keer een gedraaide alu velg met vulcalon) 60 mm breed worden, ipv 37 van de blickles.
dus meer contactoppervlakte met de vloer en een hogere gearing zullen moeten zorgen voor betere duweigenschappen en een mindere belasting van de Sidewinder (ook al heeft deze current limiting)
- Cavecrusher
- Berichten: 1497
- Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
- Locatie: Tilburg
ehm, eens wat progress.
DBA ->
komt een nieuwe versie, oude blijf gewoon bestaan, heb genoeg onderdelen voor 2.
Krijg een single tooth schijfje van +/- 35 gr op 14.8v met een typhoon 3/3d en phoenix 10 controller. dus 30 krpm en zo'n 140 Joule KE. (oude DBA was 45..)
BonX ->
geen idee wat ik daarmee ga doen, hij werkt en zal dat ook wel doen tot de einde der tijden.
SKP ->
Tsja, leuk idee, slecht begin. wordt nu waarschijnlijk een omni-drive drumbot met een S28-150 voor het wapen.
No Name ->
Onder het motto, laten we maar eens een heavy gaat bouwen. langzaam onderdelen aan het verzamelen. Sponsor gaat voor de materialen/watersnijwerk zorgen. Dus ff CAD'en en opsturen.
DBA ->
komt een nieuwe versie, oude blijf gewoon bestaan, heb genoeg onderdelen voor 2.
Krijg een single tooth schijfje van +/- 35 gr op 14.8v met een typhoon 3/3d en phoenix 10 controller. dus 30 krpm en zo'n 140 Joule KE. (oude DBA was 45..)
BonX ->
geen idee wat ik daarmee ga doen, hij werkt en zal dat ook wel doen tot de einde der tijden.
SKP ->
Tsja, leuk idee, slecht begin. wordt nu waarschijnlijk een omni-drive drumbot met een S28-150 voor het wapen.
No Name ->
Onder het motto, laten we maar eens een heavy gaat bouwen. langzaam onderdelen aan het verzamelen. Sponsor gaat voor de materialen/watersnijwerk zorgen. Dus ff CAD'en en opsturen.
leuk dingetje ik heb zo'n ding met 3 tanden, en een typhoon 5/3d (lager kv, meer power, en eerlijk gezegd had ik achteraf toch een andere motor uitgezocht ( de 3/3d is lichter toch?)
hoe bereken ej eigenlijk hoeveel joules dat ding heeft?
(ik heb wel ergens een calculatie, maar daar blijft te veel gokwerk ik zitten voor mij, en ik kom dan uit op 0.01666 joules, dus daar zal ergens iets goed fout zitten.
hoe bereken ej eigenlijk hoeveel joules dat ding heeft?
(ik heb wel ergens een calculatie, maar daar blijft te veel gokwerk ik zitten voor mij, en ik kom dan uit op 0.01666 joules, dus daar zal ergens iets goed fout zitten.
[sig?]
- Cavecrusher
- Berichten: 1497
- Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:35 pm
- Locatie: Tilburg