Antweight plannen

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Post Reply
kingcorsa
Posts: 5
Joined: Sat Jan 14, 2017 7:28 am

Antweight plannen

Post by kingcorsa » Sat Jan 14, 2017 11:44 am

Zoals in het voorstel topic al aangegeven is mijn interesse voor battlebots gewekt en ben ik van plan om een antweight te gaan bouwen. Eerst een rijdend chassis om zeker te zijn dat ik de electronica snap. Ondanks dat het me niet heel moeilijk lijkt, is het wel nieuw voor me en wil ik simpel beginnen.

Van alle filmpjes die ik bekeken heb is me de volgende bijgebleven:
hier even klikken

Ik vind het een leuk simpel ontwerp dat lekker vlot rijd en vooral belangrijk, duidelijk beschreven welke componenten hij gebruikt heeft.
Ik ben van plan mijn battlebot op dit ontwerp te baseren. Wapens voeg ik nog even niet toe, dit kan later altijd nog.

Als eerste was ik op zoek naar een controller. Belangrijk vind ik het zeker in het begin om niet teveel uit te geven. Dus de controllers van 300 + euro's gaan hem niet worden. Wel wil ik een goede met verschillende mogelijkheden, dus meer als 2 kanalen.

Na wat zoeken ben ik op hobbyking de turnigy 9x tegengekomen :
klik hier
Qua prijs vind ik dit ideaal, maar mijn vraag aan jullie is, heb ik hier ook echt wat aan?

Dan de motoren om te rijden.
Uit het filmpje haal ik dat de man de volgende gebruikt heeft:
LINK maar dan de 700 toeren versie die ik niet kan vinden.
Qua prijs ook weer helemaal niet gek, maar graag hoor ik jullie mening.

Speedcontrol:
Ook weer uit het filmpje denk ik deze te vinden:
LINK

Een ontvanger zit bij de controller geleverd, dus daar hoef ik niet part naar op zoek, dus rest mij enkel nog een schakelaar voor op de bot en een controle lampje. Daar heb ik nog niet voor gekeken.

Voor ik iets ga kopen hoor ik graag jullie meningen

User avatar
Upstart
Posts: 349
Joined: Wed May 01, 2013 2:35 pm
Location: Emmen

Re: Antweight plannen

Post by Upstart » Sat Jan 14, 2017 1:53 pm

Welkom en leuk dat je een antweight wil maken.
Let wel op de antweights zijn hier 150 gram ipv 1lb (450 gram) dus je zal kleiner en lichter moeten bouwen.

Als motors gebruik ik de N20 gear motors deze zijn in veel veschillende snelheden te vinden.
Zelf gebruik ik meestal de 1:30 of 1:50 versies, dit is afhankelijk van de wielen die je kiest.
De speedcontrollers bouw ik zelf zie mijn thread Team Upstart Projects.
Dit is een controller inclusief mixing en werkt met iedere cppm geschikte ontvanger.
Voordeel van cppm is dat je minder draadjes nodig hebt (scheelt weer gewicht)
Als accu is een kleine 2s 300mha lipo erg geschikt.

De zender is erg afhankelijk van je budget. Zelf heb ik gemerkt dat je later toch voor een duurdere zender gaat kiezen omdat je er meer dingen mee gaat doen. In mijn geval quads vliegen en andere robots besturen. Dus kies een goede met veel mogelijkheden en modules of ga voor een hele goedkope die je later zonder spijt kan vervangen door een duurdere.

Heel veel plezier met bouwen!
http://www.wallieonline.nl
https://www.youtube.com/user/wallieonline

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: Antweight plannen

Post by leo-rcc » Sun Jan 15, 2017 9:14 am

De Turnigy 9x is een leuke vliegzender die makkelijk te upgraden is met specifieke software. Maar de hardware is wat outdated. Ik zou zelf eerder naar de Flysky fs-i6 of een andere redelijk goedkope 6 kanaals zender met cpm/ibus/sbus ondersteuning.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

kingcorsa
Posts: 5
Joined: Sat Jan 14, 2017 7:28 am

Re: Antweight plannen

Post by kingcorsa » Sun Jan 15, 2017 11:47 am

Dank voor jullie reacties

Nuttige reacties ook

De n20 gear motor die je noemt heb ik gegoogled en kwam op de site van banggood. Het lijkt me dezelfde motor als uit mijn link van servocity, alleen us hij bij banggood al de helft goedkoper. $10 tegen $4.5. Maar eens verdiepen in de verzend kosten.

Googlen op de flysky geeft een aantal resultaten op diverse fora met alleen maar goede reacties en hij is nog goedkoper als de turnigy ook. Dus ook dat is duidelijk.

Wat voor een wielen raden jullie aan?

Dit vind ik een moeilijke. Dacht eerst aan skeeler wielen, maar ik lees dat die weinig grip hebben, ook lijkt me de bevestiging daarvan eem uitdaging, zo van dat moet met iets anders makkelijker kunnnen.
Ook lees ik mensen die lego wielen gebruiken, maar daar kan ik me ook niks bij voorstellen.
Op de modelbouwsites zie ik met wielen door de bomen het bos niet meer

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Re: Antweight plannen

Post by kalme nelis » Sun Jan 15, 2017 12:04 pm

Gezien de antweights hier in europa slechts 150gr wegen en moeten passen in een 10x10x10cm doosje vallen die skeeler wielen al af.
Lego wielen zijn meestal de wieltjes van de auto bouwpakketjes, deze zijn perfect los te bestellen via het internet.

User avatar
Upstart
Posts: 349
Joined: Wed May 01, 2013 2:35 pm
Location: Emmen

Re: Antweight plannen

Post by Upstart » Sun Jan 15, 2017 7:05 pm

Deze werken goed en passen op de N20 motors.
https://www.floris.cc/shop/en/wheels/29 ... 2x7mm.html
http://www.wallieonline.nl
https://www.youtube.com/user/wallieonline

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 59 guests