Team Tie Rip : Grand Slam!

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Jeroen » Tue Mar 08, 2016 3:13 pm

Bestaat die naam al in de robotsport? Anders claim ik hem.... Er was toch zo'n database site ?

Dit weekeind wat ideeën opgedaan voor een nieuw concept, oppakken en weggooien is het idee.. Vooralsnog geen idee hoe ik dit precies ga maken. Maar ik ga eens een ander ontwerpproces doorlopen dan ik normaal doorloop. Ik ga de robot functioneel uiteen trekken en per functie een oplossing bedenken. Ik zal het een en ander ( voor zo ver mogelijk binnen mijn kennisdomein ) 3D uitwerken.

Randvoorwaarden:
Robot wordt zo klein als mogelijk met de focus op laag bij de grond.
De robot wordt ontworpen voor de nieuwe robot wars arena: stalen vloer die redelijk vlak is, waarbij de pit, flamegrill en flipper wat hoogteverschil hebben.
Wapensystemen bij voorkeur volledig elektronisch, ben dat gedoe met CO2 wel een beetje beu..

Systeemeigenschappen:
Armox / shockmount / modulair / brushless /snelheid / dubbelzijdig / autonoom / 110KG / inter changeable weapons.

De verschillende functies die ik ga uitwerken zijn:
Verplaatsen
Vastpakken
Optillen
Weggooien

Ideeën zijn welkom, ik realiseer me dat hetgeen beschreven redelijk ambitieus is. Maar ik ga er even vanuit dat ik een cnc-frees en plasma snijder tot mijn beschikking heb om het te bouwen, en daarnaast de collectieve kennis van alle robotbouwers hier aanwezig.
What goes up must come down...

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Cavecrusher » Tue Mar 08, 2016 4:37 pm

You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Jeroen » Tue Mar 08, 2016 4:43 pm

check, ik zie trouwens dat dat ook leverbaar is in 3 mm.. Onze aannamen dat het minimaal 6 was was dus incorrect.
What goes up must come down...

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Zenith » Tue Mar 08, 2016 4:52 pm

Charles Guan van Overhaul is momenteel bezig de bouw van de nieuwe Overhaul online te verslaan. Interessant leesmateriaal denk ik.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Jeroen » Tue Mar 08, 2016 5:01 pm

Bedankt voor die tip! Die had ik nog niet gezien.
What goes up must come down...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by maddox » Tue Mar 08, 2016 5:09 pm

Geen grote voordelen tussen armox en hardox voor onze toepassing eigenlijk.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Jeroen » Tue Mar 08, 2016 5:50 pm

Ik heb voordelen gezien.
What goes up must come down...

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Jeroen » Tue Mar 08, 2016 11:36 pm


Eerste idee wat ik in de auto had.
What goes up must come down...

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Jeroen » Wed Mar 09, 2016 12:27 pm

Ter inspiratie:

What goes up must come down...

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by MJM » Wed Mar 09, 2016 7:33 pm

Jeroen wrote:Bestaat die naam al in de robotsport?
Wij hadden ooit eens Grand Slamm. Maar dit is heel anders :-)
Jeroen wrote: oppakken en weggooien is het idee..
Wij zijn bezig met vastpakken en slaan. Lekker lastig doen om geen lanceerdeur te hoeven maken.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Jeroen » Wed Mar 09, 2016 7:45 pm

MJM wrote:
Jeroen wrote:Bestaat die naam al in de robotsport?
Wij hadden ooit eens Grand Slamm. Maar dit is heel anders :-)
Jeroen wrote: oppakken en weggooien is het idee..
Wij zijn bezig met vastpakken en slaan. Lekker lastig doen om geen lanceerdeur te hoeven maken.
Welke was dat dan? die slamm ?

Vastpakken en slaan had ik al in impact 2 nooit echt afgemaakt, als ik toen lipo's had was dat wel wat.
What goes up must come down...

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Jeroen » Wed Mar 09, 2016 8:49 pm

ezgif.com-video-to-gif-1.gif
ezgif.com-video-to-gif-1.gif (1.34 MiB) Viewed 12842 times
De festo klauw even ruw in solidworks gezet.
What goes up must come down...

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by flex » Wed Mar 09, 2016 9:58 pm

Al wat met kracht vectoren gestoeid?
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by Jeroen » Wed Mar 09, 2016 10:37 pm

ik ben al blij dat ik het kan bewegen :P maar dat is wel de volgende stap, al heb ik nog geen idee wat solidworks kan betekenen op dat gebied.
What goes up must come down...

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: Team Tie Rip : Grand Slam!

Post by flex » Wed Mar 09, 2016 10:46 pm

Waarschijnlijk wijnig/niks. Net als Inventor....
Gewoon een schets maken in de samenstelling en daar de kracht vectoren in tekenen en met hoeken e.d. de resultanten uit zetten. Net als ik deedt bij Tokka.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 51 guests