Nieuwe BatleRobot!

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: Nieuwe BatleRobot!

Post by flex » Mon Dec 03, 2012 9:13 pm

Kijk anders het profiel om te draaien. Dus niet in 'L' maar tegen over gesteld. Dus meer als de '7'. Mogelijk dat hij dan minder doorbuigt.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

LarryBird
Posts: 12
Joined: Fri Nov 30, 2012 5:39 pm

Re: Nieuwe BatleRobot!

Post by LarryBird » Mon Dec 03, 2012 9:42 pm

bedankt voor de reactie
jammer genoeg heb ik em nu al gemaakt!

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Nieuwe BatleRobot!

Post by Jeroen » Thu Dec 06, 2012 4:39 pm

En nog iets verder gekomen? Waar woon je ongeveer? als het zuidelijk is zou het leerzaam zijn om de 14e langs te komen in vilvoorde, kun je inspiratie opdoen.
What goes up must come down...

LarryBird
Posts: 12
Joined: Fri Nov 30, 2012 5:39 pm

Re: Nieuwe BatleRobot!

Post by LarryBird » Thu Dec 06, 2012 11:47 pm

het heeft even geduurd maar het wapen is af! in ieder geval een soort van, had problemen met de klauw wilde het laten watersnijden bij een bedrijf in de buurt maar dat kosten 100 euro :( en dat past niet binnen het budget jammer genoeg toen heb ik maar een stalen plaatje gekocht voor 2,50 euro van 10mm dik en heeft mijn vader uit dit plaatje de klauw geslepen. Met name de binnenronding was moeilijk maar petje af voor mn vader die dit in 2 uur heeft geslepen!
Het wapen is wel behoorlijk zwaar ongeveer 13 kg maar het werkt niet slecht, ik hoop dat ik er morgen of zaterdag een filmpje op kan zetten voor nu heb ik wel wat foto's:

Image

Image

Image

Had eerste m8 bouten gebruikt maar deze bogen door dus heb daarna m10 bouten gebruikt en deze blijven gelukkig wel recht. Voor degene die denken dat ik verkeerd heb geboord bij dat gat wat er zit, is niet zo deze zaten er al in;) Er zou eigenlijk een grotere klauw op moeten zodat je grotere dingen kan pletten maar dat is misschien iets voor de toekomst. Kijk ook naar de voorkant waar ik dubbel staal heb gebruik voor de zekerheid, weet iemand misschien hoeveel kracht erachter het wapen van de robot PresseR zit? Ben best benieuwd hoe het zich verhoud tot die van mij!

LarryBird
Posts: 12
Joined: Fri Nov 30, 2012 5:39 pm

Re: Nieuwe BatleRobot!

Post by LarryBird » Thu Dec 06, 2012 11:53 pm

een betere foto dat je ziet hoe dik de voorkant is en verhouding met de rest van het profiel (na het grijze stuk staal) de foto is misschien iets wat groot :p

Image

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Nieuwe BatleRobot!

Post by maddox » Fri Dec 07, 2012 12:32 am

LarryBird wrote: weet iemand misschien hoeveel kracht erachter het wapen van de robot PresseR zit? Ben best benieuwd hoe het zich verhoud tot die van mij!
PresseR gebruikt een hydraulisch systeem, en als het op punt staat, levert de 50mm zuiger een kleine 4 ton kracht. Weliswaar met een redelijk korte slag.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

LarryBird
Posts: 12
Joined: Fri Nov 30, 2012 5:39 pm

Re: Nieuwe BatleRobot!

Post by LarryBird » Fri Dec 07, 2012 3:28 pm

bedankt voor de reactie, dat is trouwens wel enorm veel! ik kom denk ik niet verder dan 1 als ik em overbevolt... :(

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Nieuwe BatleRobot!

Post by maddox » Sat Dec 08, 2012 10:22 am

Ik zie zo al een sterke gewichtsverlaging zitten.

Waarom zit die vertikale steun er zo op? Met die schuine lat er nog eens bij.

Als je dat vertikale component er zo veel mogelijk van tussen haalt, moet toch lukken?
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

LarryBird
Posts: 12
Joined: Fri Nov 30, 2012 5:39 pm

Re: Nieuwe BatleRobot!

Post by LarryBird » Sat Dec 08, 2012 1:19 pm

er is inderdaad genoeg ruimte voor gewichtsbeperking, ik dacht de dat hoek van de actuator dan beter zou zijn waardoor de kracht minder verloren zou gaan en ik vond zelf dat de robot er beter uit zou zien heb nu een shell gemaakt van karton en het ziet er best oke uit :)

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Re: Nieuwe BatleRobot!

Post by Mischa » Mon Mar 04, 2013 10:36 am

maddox wrote:
LarryBird wrote: weet iemand misschien hoeveel kracht erachter het wapen van de robot PresseR zit? Ben best benieuwd hoe het zich verhoud tot die van mij!
PresseR gebruikt een hydraulisch systeem, en als het op punt staat, levert de 50mm zuiger een kleine 4 ton kracht. Weliswaar met een redelijk korte slag.
Een late reactie van mijn kant, maar PresseR heeft een armverhouding van 2:1, waarbij de korte slag van de zuiger wordt verdubbeld op de klauw. Van die vier ton blijft er dus nog maar twee over op de punt. Daar komt nog bij dat het systeem nooit echt voluit heeft gewerkt. In praktijk betwijfel ik zelfs of een ton druk wel is gehaald.
Hoe dan?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 56 guests