Page 13 of 14

Re: TomaHawk

Posted: Wed Sep 23, 2015 9:17 pm
by Jeroen
Ook goed om te zien dat zowel de reduceer methode perfect werkt, en er meer dan voldoende scremec kracht is voor zowel een open als gesloten bijlarm.

Re: TomaHawk

Posted: Thu Sep 24, 2015 12:44 am
by maddox
Na de herstelling van Bullfrog zou ik graag de aandrijvingen van TMHWK verder verbeteren.

Re: TomaHawk

Posted: Thu Sep 24, 2015 9:24 am
by Jeroen
Wat is volgens jou de beste oplossing?

Re: TomaHawk

Posted: Thu Sep 24, 2015 10:44 am
by iceman
was je fles volledig leeg na een gevecht en heb je de slagen geteld ... ?

Re: TomaHawk

Posted: Thu Sep 24, 2015 12:49 pm
by Jeroen
Ik heb ieder gevecht een probleem gehad met de pneumatiek, dus nog niet kunnen tellen. Thuis kwam ik met 1 kilo co2 op 18 krachtige slagen. Dus ik vermoed dat hij er 40 ofzo heeft. Ergo iedere 5 seconde mag je slaan.

Re: TomaHawk

Posted: Thu Sep 24, 2015 6:17 pm
by iceman
kan je de slagkracht instellen en de terugslag ook instellen ... ?

Re: TomaHawk

Posted: Thu Sep 24, 2015 8:17 pm
by maddox
De beste oplossing voor TMHWK's aandrijvingen. Die om te vormen naar apparte units die we in het pantser kunnen bouten. Idealerwijze met tandwielen ipv ketting, zoals in Bullfrog.

Ook zouden lucht/foambanden een sterke stap voorwaarts betekenen.

Eneuh, welk probleem met de pneumatiek?

Re: TomaHawk

Posted: Thu Sep 24, 2015 8:46 pm
by Jeroen
Luchtbanden komen er zeker niet in, en met de minimale toloranties in ruimte ook niet iets met foam. Hooguit HDPE. Maar ik zie liever eerst een verbetering in de aandrijving. Gezien de ruimte dacht ik zelf aan een combinatie van tandwielen en een tandriem.

Re: TomaHawk

Posted: Thu Sep 24, 2015 11:19 pm
by maddox
Dan moeten we in de nieuwe aandrijving iets voorzien van schokdempers.

Re: TomaHawk

Posted: Thu Sep 24, 2015 11:46 pm
by Jeroen
Hoe bedoel je precies?

Re: TomaHawk

Posted: Fri Sep 25, 2015 1:22 pm
by maddox
Zoals ik het schrijf. Schokbescherming word steeds belangrijker. Zeker in een bokharde hardox doos als TMHWK.

De aandrijvingen monteren op trildempers bijvoorbeeld.

Re: TomaHawk

Posted: Sun Sep 27, 2015 9:04 pm
by MJM
Als de robot op iets anders landt dan de wielen heb je alsnog schokken in de robot.

Re: TomaHawk

Posted: Sun Sep 27, 2015 9:19 pm
by maddox
De speedo's zitten al op eigen trildempers. Dat helpt.
Als de electronica voor de rest ook zo geregeld kan worden zijn de laatste schokschade delen de motoren. De magneten in't bijzonder zijn nogal broos.

Re: TomaHawk

Posted: Mon Sep 28, 2015 8:35 am
by Jeroen
Ik wil geen problemen oplossen die er (nog) niet zijn. Liever eerst een goede aandrijving erin. De vorige keer dat de aandrijving stuk ging was het puur vuil van de arenavloer, niet schokken. ( TMHWK reed de arena in en viel na 3 meter stil) Wat betreft rubbers, opzich wel voorstander van alleen kan het nieuwe problemen introduceren.

Gravity heeft heel wat klappen gehad zonder dat er iets in rubber hangt ( elektronica daargelaten). Het voordeel van zijn opzet is dat de HDPE wielen redelijk wat opvangen. TMHWK zal 9 van de 10 keer niet op zijn wielen landen maar op een ander deel van de robot. De magneten van de motoren zitten beter bevestigd dan bij een bosch, dus dat zie ik als voordeel.

Re: TomaHawk

Posted: Mon Sep 28, 2015 11:33 pm
by maddox
Mij niet gelaten. Is minder denkwerk voor me.