Page 12 of 14

Re: TomaHawk

Posted: Fri May 29, 2015 10:42 am
by IBF
Looks great already!

Re: TomaHawk

Posted: Mon Jul 06, 2015 11:36 am
by Jeroen
Mario zit niet stil:
top armor part 1.JPG
top armor part 1.JPG (756.64 KiB) Viewed 12866 times
Rechter top zijkant.JPG
Rechter top zijkant.JPG (718.92 KiB) Viewed 12866 times
Fles los in beugel(1).JPG
Fles los in beugel(1).JPG (752 KiB) Viewed 12866 times
bijna dicht.JPG
bijna dicht.JPG (735.92 KiB) Viewed 12866 times
Dicht.JPG
Dicht.JPG (768.99 KiB) Viewed 12866 times

Re: TomaHawk

Posted: Mon Jul 13, 2015 7:12 pm
by iiyama87
Ziet er mooi uit, waar komen die banden vandaan?

Re: TomaHawk

Posted: Mon Jul 13, 2015 9:41 pm
by maddox
Zijn loopwielen van een schuurbandmachine. Lomp zwaar voor wat ze moeten doen.

Re: TomaHawk

Posted: Sun Aug 09, 2015 3:42 pm
by maddox
TMHWK is de deur uit.
85 kg all in. Zonder ergens op het pantser te besparen. Bodem en zijkanten zijn Hardox, midden top is 4mm H2 ketelstaal.

Vloeibaar CO2 zou geen probleem meer mogen geven, daar er geen reduceerventiel gebruikt word. De druk wordt nu geregeld tussen de 6 en 8.5 bar.
Het wapensysteem is "gecompacteerd". Kleinere buffertank, kleinere hoofdfles, oftewel, gewoon 2 kg brandblussers. De stuurkleppen zitten tegen de zuiger gebout, en de hoofd-vuur QEV heeft een 22mm toevoerbuis rechtstreeks uit de buffertank.

Jeroen gaat de rest wel kunnen uitleggen.

Re: TomaHawk

Posted: Mon Aug 10, 2015 3:02 pm
by flex
Zijn de weegschalen allemaal hercalibreerd in de wereld? tov 2000-2002 toen we met BNN bezig waren was zo'n vol stalen bot niet te doen volgens mij... en nu heb je nog 15kg over voor de accu's? Kan je er weer klassieke lood accu's in steken en ben je nog binnen gewicht.
WTF???

Re: TomaHawk

Posted: Mon Aug 10, 2015 4:05 pm
by maddox
Het kan zijn dat de weegschaal van Team RCC een calibratie nodig heeft, maar die 85 kg is wel royaal gemeten, het was eerder 82 kg.

En er waren vol stalen machines in de 80 kg klasse. Bigger Brother als voorbeeld.

Hoe hebben we TMHWK van te zwaar naar lekker licht gekregen.
Compactere bouw, pure monocoque.
VEEL kleinere en lichtere hoofdfles (van 15 kg vol naar 5 kg). VEEL kleinere buffertank. Van een enorme Festo RVS buffer naar een omgebouwde brandblusser.
Het wapen is uiteindelijk niet meer dan 2 ventielen en een 100*150 zuiger met wat kleine bulkheads. De alu arm en de lichte bijlkop doen er geen grote schep bij.
De aandrijving is ook niet zo zwaar, alhoewel er nog te besparen is op de wielen.
Accu's. 8S 8000mAh

Re: TomaHawk

Posted: Sat Sep 12, 2015 4:22 pm
by Jeroen
2015-09-12 15.14.25.png
2015-09-12 15.14.25.png (1.93 MiB) Viewed 12730 times
Ik heb nog meer foto's maar vol trots presenteer ik de nieuwe TMHWK

Re: TomaHawk

Posted: Sat Sep 12, 2015 4:46 pm
by iceman
hola ... ziet er net iets beter uit als in mijn versie ... op gewicht .. ?

Re: TomaHawk

Posted: Sat Sep 12, 2015 4:59 pm
by Jeroen
Hij is rond de 88 kilo.
Wellicht maak ik er deze week nog een scoop voor zoals brutus. Die mag dan makkelijk 10 kilo wegen.

Re: TomaHawk

Posted: Mon Sep 21, 2015 9:17 pm
by MJM
Jeroen wrote:TMHWK heeft nog wat TLC nodig. Zijn eerste ronde reed hij perfect de arena in, om vervolgens een geblokeerd wiel te hebben nog voor het gevecht begon. Tweede gevecht was het co2 systeem lek en lande TMHWK naast de arena. Derde gevecht ging er een ketting los van de aandrijving.
Mocht je echt van de kettingen af willen: ik heb de aandrijving van Scrap1 nog, die mag je ervoor gebruiken. Ze zijn wat zwaar, maar stevige rolstoelmotoren met planetaire overbrenging en massief-rubber banden (ø250 denk ik). Het geheel kun je bevestigen aan de dikke aluminium flenzen. Nominaal zijn ze 24V en 250 of 450W.

Re: TomaHawk

Posted: Mon Sep 21, 2015 9:51 pm
by Jeroen
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de motoren, wiel grote en vertraging verhouding. Alleen de kettingen zijn niet geschikt in deze opstelling. De tandwiel zit te dicht bij het frame/ onderkant wiel. Ik heb een idee wat beter zal werken.

Re: TomaHawk

Posted: Mon Sep 21, 2015 11:12 pm
by maddox
We hadden tijdens de verbouwing al bedacht de aandrijvingen in een eigen ophanging te steken en die in de robot te bouten. Het blijkt noodzakelijker te zijn dan gedacht.


Het lek in het CO2 systeem, waar zit dat?

Re: TomaHawk

Posted: Tue Sep 22, 2015 12:10 am
by Jeroen
Dat was een koppeling die aangedraaid diende te worden. Heb nog niet gekeken wat er na het laatste gevecht was. Ik hoop een losse stuurkabel.

Re: TomaHawk

Posted: Wed Sep 23, 2015 9:07 pm
by iceman
ik denk met een beetje extra aandacht aan de aandrijving dat je al ver komt ... was eigenlijk best wel tevreden over optreden van de rebuild TMHWK ...komt goed ...