TomaHawk

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

IBF
Posts: 18
Joined: Sun Apr 17, 2005 9:21 pm

Re: TomaHawk

Post by IBF » Fri May 29, 2015 10:42 am

Looks great already!

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: TomaHawk

Post by Jeroen » Mon Jul 06, 2015 11:36 am

Mario zit niet stil:
top armor part 1.JPG
top armor part 1.JPG (756.64 KiB) Viewed 12806 times
Rechter top zijkant.JPG
Rechter top zijkant.JPG (718.92 KiB) Viewed 12806 times
Fles los in beugel(1).JPG
Fles los in beugel(1).JPG (752 KiB) Viewed 12806 times
bijna dicht.JPG
bijna dicht.JPG (735.92 KiB) Viewed 12806 times
Dicht.JPG
Dicht.JPG (768.99 KiB) Viewed 12806 times
What goes up must come down...

User avatar
iiyama87
Posts: 649
Joined: Wed Sep 15, 2004 2:40 pm
Location: Bij bergen op zoom
Contact:

Re: TomaHawk

Post by iiyama87 » Mon Jul 13, 2015 7:12 pm

Ziet er mooi uit, waar komen die banden vandaan?
[url=http://www.team-rcc.org]Team RCC[/url]

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: TomaHawk

Post by maddox » Mon Jul 13, 2015 9:41 pm

Zijn loopwielen van een schuurbandmachine. Lomp zwaar voor wat ze moeten doen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: TomaHawk

Post by maddox » Sun Aug 09, 2015 3:42 pm

TMHWK is de deur uit.
85 kg all in. Zonder ergens op het pantser te besparen. Bodem en zijkanten zijn Hardox, midden top is 4mm H2 ketelstaal.

Vloeibaar CO2 zou geen probleem meer mogen geven, daar er geen reduceerventiel gebruikt word. De druk wordt nu geregeld tussen de 6 en 8.5 bar.
Het wapensysteem is "gecompacteerd". Kleinere buffertank, kleinere hoofdfles, oftewel, gewoon 2 kg brandblussers. De stuurkleppen zitten tegen de zuiger gebout, en de hoofd-vuur QEV heeft een 22mm toevoerbuis rechtstreeks uit de buffertank.

Jeroen gaat de rest wel kunnen uitleggen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Re: TomaHawk

Post by flex » Mon Aug 10, 2015 3:02 pm

Zijn de weegschalen allemaal hercalibreerd in de wereld? tov 2000-2002 toen we met BNN bezig waren was zo'n vol stalen bot niet te doen volgens mij... en nu heb je nog 15kg over voor de accu's? Kan je er weer klassieke lood accu's in steken en ben je nog binnen gewicht.
WTF???
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: TomaHawk

Post by maddox » Mon Aug 10, 2015 4:05 pm

Het kan zijn dat de weegschaal van Team RCC een calibratie nodig heeft, maar die 85 kg is wel royaal gemeten, het was eerder 82 kg.

En er waren vol stalen machines in de 80 kg klasse. Bigger Brother als voorbeeld.

Hoe hebben we TMHWK van te zwaar naar lekker licht gekregen.
Compactere bouw, pure monocoque.
VEEL kleinere en lichtere hoofdfles (van 15 kg vol naar 5 kg). VEEL kleinere buffertank. Van een enorme Festo RVS buffer naar een omgebouwde brandblusser.
Het wapen is uiteindelijk niet meer dan 2 ventielen en een 100*150 zuiger met wat kleine bulkheads. De alu arm en de lichte bijlkop doen er geen grote schep bij.
De aandrijving is ook niet zo zwaar, alhoewel er nog te besparen is op de wielen.
Accu's. 8S 8000mAh
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: TomaHawk

Post by Jeroen » Sat Sep 12, 2015 4:22 pm

2015-09-12 15.14.25.png
2015-09-12 15.14.25.png (1.93 MiB) Viewed 12670 times
Ik heb nog meer foto's maar vol trots presenteer ik de nieuwe TMHWK
What goes up must come down...

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Re: TomaHawk

Post by iceman » Sat Sep 12, 2015 4:46 pm

hola ... ziet er net iets beter uit als in mijn versie ... op gewicht .. ?
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: TomaHawk

Post by Jeroen » Sat Sep 12, 2015 4:59 pm

Hij is rond de 88 kilo.
Wellicht maak ik er deze week nog een scoop voor zoals brutus. Die mag dan makkelijk 10 kilo wegen.
What goes up must come down...

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: TomaHawk

Post by MJM » Mon Sep 21, 2015 9:17 pm

Jeroen wrote:TMHWK heeft nog wat TLC nodig. Zijn eerste ronde reed hij perfect de arena in, om vervolgens een geblokeerd wiel te hebben nog voor het gevecht begon. Tweede gevecht was het co2 systeem lek en lande TMHWK naast de arena. Derde gevecht ging er een ketting los van de aandrijving.
Mocht je echt van de kettingen af willen: ik heb de aandrijving van Scrap1 nog, die mag je ervoor gebruiken. Ze zijn wat zwaar, maar stevige rolstoelmotoren met planetaire overbrenging en massief-rubber banden (ø250 denk ik). Het geheel kun je bevestigen aan de dikke aluminium flenzen. Nominaal zijn ze 24V en 250 of 450W.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: TomaHawk

Post by Jeroen » Mon Sep 21, 2015 9:51 pm

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de motoren, wiel grote en vertraging verhouding. Alleen de kettingen zijn niet geschikt in deze opstelling. De tandwiel zit te dicht bij het frame/ onderkant wiel. Ik heb een idee wat beter zal werken.
What goes up must come down...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: TomaHawk

Post by maddox » Mon Sep 21, 2015 11:12 pm

We hadden tijdens de verbouwing al bedacht de aandrijvingen in een eigen ophanging te steken en die in de robot te bouten. Het blijkt noodzakelijker te zijn dan gedacht.


Het lek in het CO2 systeem, waar zit dat?
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: TomaHawk

Post by Jeroen » Tue Sep 22, 2015 12:10 am

Dat was een koppeling die aangedraaid diende te worden. Heb nog niet gekeken wat er na het laatste gevecht was. Ik hoop een losse stuurkabel.
What goes up must come down...

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Re: TomaHawk

Post by iceman » Wed Sep 23, 2015 9:07 pm

ik denk met een beetje extra aandacht aan de aandrijving dat je al ver komt ... was eigenlijk best wel tevreden over optreden van de rebuild TMHWK ...komt goed ...
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests