TomaHawk

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

iceman
Berichten: 1491
Lid geworden op: vr aug 29, 2003 8:55 am
Locatie: belgium-city
Contacteer:

Re: TomaHawk

Bericht door iceman »

hopla ... daar gaan we ... major problems in paradise ... vanwege misbruik wordt vanaf komend event je robot gewogen als je mee wilt doen in de competitie ...Tomahawk zit perfect op gewicht op mijn weegschaal thuis ... tot vandaag ... de gasfles in Tomahawk is dezelfde als in Hades , dus ik moest een extra bestellen ... was een groot probleem daar deze flessen niet meer gemaakt worden , maar na lang zoeken had mijn gasleverancier dezelfde fles gevonden met 3.7 kg vor gas ... maar fles Hades weegt leeg 5.85 kg en de nieuwe fles ( net iets langer als die van hades maar wel zelfde diameter) weegt leeg 9.7 kg ( e past vanwege zijn iets langere lengte alleen in Tomahawk) ... oftewel verschil is 3.8 kg ( oftewel net het gewicht van een vulling) ...
Conclusie ... Tomahawk zal rond de 102 a 103 kg gaan wegen , dus helaas niet voor competitie .. BARST ... !!!
Na Maidstone zullen we Tomahawk op een dieet gaan zetten , maar heb daar nu geen tijd meer voor daar ik nog genoeg werkzaamheden heb aan Hades .
Afmetingen plaats electronica ; dit zijn de afmetingen van dat grijze plastic bakje voor de electronica ... geen mm meer ...
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be
iceman
Berichten: 1491
Lid geworden op: vr aug 29, 2003 8:55 am
Locatie: belgium-city
Contacteer:

Re: TomaHawk

Bericht door iceman »

En dus samengevat ;
-speedcontroller ; Of de sidewinder kan op tijd worden gemaakt OF we hebben een keesspeedo OF we hebben een Wotty .Wie heeft nog andersons liggen en aub meenemen ( betaal ze wel) want ik heb er geen meer .
-Ontvanger ; Stefan heeft er 2 besteld , komt normaal goed OF Marien neemt er een mee . Wat bedoelde Rick eigenlijk met calibreren ontvanger / speedo ... ?
- Nieuwe fles is er , past wel , helaas Tomahawk niet in competitie , maar wel whiteboards ...
- Electronicadoosje hebben we nog niet echt gepast ... als er andere speedo in komt dan een sidewinder moeten we maar hopen dat het erin past ...
BTW ; Tomahawk alvast een glanzende zwart ondergrond gegeven ... misschien vanavond een creatieve bui qua design ...
Laatst gewijzigd door iceman op di okt 02, 2012 3:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 2962
Lid geworden op: za aug 16, 2003 7:09 pm

Re: TomaHawk

Bericht door Jeroen »

Je begrijpt me verkeerd, dat grijze bakje is geen probleem.
Maar ik bedoel de afmetingen voor een alternatieve speedcontroller. Ik heb als het goed is vandaag 2 werkende kees speedo's waar ik morgen een behuizing voor heb.
Die behuizing is dus 220 x 110 x 44mm daar past het net goed in.
Een sidewinder is 108 x 82 x 28, mijn vraag is dus heb ik die ruimte onder de cylinder?

Ook heb ik nog andersons liggen, hoeveel weet ik niet..
What goes up must come down...
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 2962
Lid geworden op: za aug 16, 2003 7:09 pm

Re: TomaHawk

Bericht door Jeroen »

BTW valt tomahawk niet onder de olby regelgeving qua gewicht? Het ding is immers oud genoeg ;)
What goes up must come down...
iceman
Berichten: 1491
Lid geworden op: vr aug 29, 2003 8:55 am
Locatie: belgium-city
Contacteer:

Re: TomaHawk

Bericht door iceman »

ah oke , net gemeten ; 145 X 115 , h= 30 mm ! ! ! Deze hoogte komt door afblaasventiel cilinder aan onderkant ...
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 2962
Lid geworden op: za aug 16, 2003 7:09 pm

Re: TomaHawk

Bericht door Jeroen »

Dan kunnen we alles wel vergeten, een wotty past ook niet.. Evenals 2 kees speedo's
De afmetingen die ik noemde zijn voor een behuizing die morgen of overmorgen binnen komt.
En als we hem rechtop langs de onderkant van de accubak zetten ?
What goes up must come down...
iceman
Berichten: 1491
Lid geworden op: vr aug 29, 2003 8:55 am
Locatie: belgium-city
Contacteer:

Re: TomaHawk

Bericht door iceman »

ik zou het evengoed maken en dan kijken we op de plaats wel hoe ... kunnen speedo altijd bovenop de plaat zetten :oops: en vragen aan andere roboteers of ze voorzichtig zijn ... of een aanhangwagentje erachter ... over is een oplossing voor ... :?
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 2962
Lid geworden op: za aug 16, 2003 7:09 pm

Re: TomaHawk

Bericht door Jeroen »

Mja, maar er is natuurlijk een groot verschil als ik er 10 cm kabel aan doe of 1 meter :D
Gelukkig is mijn pakketje naar rick weer een beetje boven water.. Track en trace geeft nu onderweg aan.. Dat ding heeft dus een dag ergens stil gelegen :{
What goes up must come down...
iceman
Berichten: 1491
Lid geworden op: vr aug 29, 2003 8:55 am
Locatie: belgium-city
Contacteer:

Re: TomaHawk

Bericht door iceman »

vandaag wotty gekocht dus voor de toekomst geen problemen meer
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 2962
Lid geworden op: za aug 16, 2003 7:09 pm

Re: TomaHawk

Bericht door Jeroen »

Ik heb wel intresse met je sidewinder!

Gelukkig lees ik net op de postnl site dat de sidewinder bij rick is.. Dus een dagje maar spoorloos...
What goes up must come down...
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 2962
Lid geworden op: za aug 16, 2003 7:09 pm

Re: TomaHawk

Bericht door Jeroen »

Helaas kan rick de sidewinder niet repareren.
Dus vanavond 2 keesspeedo's in een mooi doosje gemaakt:
Afbeelding
Hopen dat het ergens past.. Morgen avond nog even testen, daar had ik geen zin meer in.
What goes up must come down...
Gebruikersavatar
MJM
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: di jul 29, 2003 8:43 am
Locatie: Rijnmond

Re: TomaHawk

Bericht door MJM »

Marco, past er niet tijdelijk een lichtere fles in Tomahawk? Of ruilen met iemand anders die wel gewicht over heeft?
Ik denk dat ik al mijn elektronica-spul maar ga verzamelen :-) Leo, hoeveel ruimte heb je nog in jouw auto?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.
iceman
Berichten: 1491
Lid geworden op: vr aug 29, 2003 8:55 am
Locatie: belgium-city
Contacteer:

Re: TomaHawk

Bericht door iceman »

tip 1 ; neem je electronicaspullen maar mee ...
tip 2 ; als we de gasfles van Hades voor TMHWK gebruiken ben je op gewicht ... ECHTER ... Hades gaat bij mij voor ... als er genoeg tijd over is mag je de fles gebruiken ... Ik heb 10 min. nodig voor de gasfles en de rest voor battleready te zijn ...
tip 3 ; zou het niet weten ...
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 2962
Lid geworden op: za aug 16, 2003 7:09 pm

Re: TomaHawk

Bericht door Jeroen »

Nou de keesspeedos doen het, relais werkt alles getest met mijn zender/ontvanger. Morgenavond nog de sidewinder terug in gravity stoppen, helaas geen tijd meer om een gyro in te bouwen denk ik.
What goes up must come down...
iceman
Berichten: 1491
Lid geworden op: vr aug 29, 2003 8:55 am
Locatie: belgium-city
Contacteer:

Re: TomaHawk

Bericht door iceman »

keep up the good job ... G5 kunnen we zaterdag nog wel ff testen met gyro ...
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be