nieuwe robot

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Dec 30, 2009 4:32 pm

Ik heb die links tussen je foto's uit gehaald.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
ywan
Posts: 51
Joined: Mon Nov 10, 2008 5:58 pm
Location: Enschede

Post by ywan » Wed Dec 30, 2009 4:36 pm

leo-rcc wrote:Ik heb die links tussen je foto's uit gehaald.
oke bedankt
Wat had ik fout gedaan waardoor die links er tussen kwamen?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Dec 30, 2009 4:44 pm

Als je rechstreeks van imageshack af die links pakt zetten ze zelf die tags erbij. Terwijl je eigenlijk allee ... .jpg[/img]
[/code]

Moet je

Code: Select all

[img]http://blahblah.jpg[/img]
van maken.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Wed Dec 30, 2009 6:43 pm

ywan wrote:Was eerst bedoeld als feather maar nu die rijklaar 3,6 kg weegt maak ik er denk ik een raptor van. En het is niet de allersterkste motor en word erg traag als ik er nog 10kg bij op doe.
wapens en naam heb ik nog geen idee.
Plak er een gewicht op van 10 kg en kijk hoe het verder gaat. Leuke test, dat wel.
nog een vraag
Als ik een bepantsering van 2,4kg zwaar die ongeveer 80*80cm groot is wat is dan het meest geschikte materiaal hiervoor? Hout of toch iets anders?
Hangt volledig van't budget af.
Hout is bruikbaar in bepaalde gevallen, maar de betaalbare soorten zijn net iets minder ideaal.

HDPE, waar ik al vroeger heb over geschreven zou in de afmeting van 80*80 cm, 4 mm dik 2.4 kg wegen. Zelfs voor een raptor is dat dun.

Andere optie is aluminium, maar dan heb je met moeite 1.5mm, en zal je moeten werken met duurdere soorten om er iets van pantserwaarde uit te halen.
In titanium heb je maar 1 mm. En zelfs in dat stevig materiaal is het te dun om lang mee te gaan, zelfs in de raptorklasse.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
wisefire
Posts: 228
Joined: Thu Aug 25, 2005 3:40 am
Location: Schagen

Post by wisefire » Wed Dec 30, 2009 11:58 pm

met andere woorden ze hebben geen keus maddox?

titanium is veels te duur.. en 4 mm hdpe is niet heel erg dik, maar t kan wel, als je eraan kan komen..

wat je zou kunnen doen, is kijken naar hard hout.. vijverhout is meestal goedkoper.. je moet maar ff vragen bij je lokale doe het zelf zaak.

het blijft een compromis, ook is de raptorklasse nog niet zo populair in nederland, maar wat niet is kan nog komen, natuurlijk!

als ik jullie was zou ik deze bot afbouwen, wat hardhout erop en eens langs te komen bij een van onze competities.. dat soort meetings wekt altijd veel inspiratie op..

ga zo door!
[img]http://www.esnips.com/images/emoticons/medal.gif[/img]Competitor 2nd Dutch Robotwars.
Bots:
Amok---Malice---Havoc

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Thu Dec 31, 2009 9:09 am

ik zou eerst bepalen welke delen je daadwerkelijk wilt bepantseren...
Er hoeft niet overal dik pantser te zitten...

User avatar
ywan
Posts: 51
Joined: Mon Nov 10, 2008 5:58 pm
Location: Enschede

Post by ywan » Thu Dec 31, 2009 11:18 am

En is een combinatie van een houten multiplex plank en een paar houten stutbalken voor ondersteuning.
Of een combinatie van twee soorten materialen bijvoorbeeld houd met daaroverheen een dun laagje staal of iets dergelijks.
Is zoiets ook een optie of heeft dit nooit egt goed gewerkt?

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Thu Dec 31, 2009 12:39 pm

Een combinatie van meerdere verschillende materialen die als een 'sandwich' op elkaar vast zitten is juist ideaal. Zo kan je de een dunne plaat staal of aluminium minder snel laten buigen met behulp van een stuk hout erachter. En het 'zachte' hout zou minder snel gaan splijten of scheuren door de 'harde' metaal laag die erop zit.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
ywan
Posts: 51
Joined: Mon Nov 10, 2008 5:58 pm
Location: Enschede

Post by ywan » Thu Dec 31, 2009 12:48 pm

inventor wrote:Een combinatie van meerdere verschillende materialen die als een 'sandwich' op elkaar vast zitten is juist ideaal. Zo kan je de een dunne plaat staal of aluminium minder snel laten buigen met behulp van een stuk hout erachter. En het 'zachte' hout zou minder snel gaan splijten of scheuren door de 'harde' metaal laag die erop zit.
Oke bedankt dan ga ik daar een mee experimenteren. :D

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Thu Dec 31, 2009 4:51 pm

wisefire wrote:met andere woorden ze hebben geen keus maddox?
Keuzes genoeg, je bent uiteindelijk alleen beperkt door je creativiteit nietwaar.
titanium is veels te duur..
Je kan maar geluk hebben in de zoektocht.
en 4 mm hdpe is niet heel erg dik, maar t kan wel, als je eraan kan komen..
Hoeveel m² wil je? Wit of zwart?
wat je zou kunnen doen, is kijken naar hard hout.. vijverhout is meestal goedkoper.. je moet maar ff vragen bij je lokale doe het zelf zaak.
Berkenmultiplex is goed spul.
het blijft een compromis, ook is de raptorklasse nog niet zo populair in nederland, maar wat niet is kan nog komen, natuurlijk!
Die kleine opdonders zijn nochtans leuk hoor.
als ik jullie was zou ik deze bot afbouwen, wat hardhout erop en eens langs te komen bij een van onze competities.. dat soort meetings wekt altijd veel inspiratie op..
Groot gelijk.
ga zo door!
Ik ben van dezelfde mening.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Mon Jan 04, 2010 5:34 pm

hout met glasvezel-epoxy er overheen?
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Mon Jan 04, 2010 6:11 pm

Ik denk dat het vastlijmen van een dunne plaat aluminium, staal of rvs veel meer effect heeft. Tevens is een glasvezel-epoxy niet 'goedkoop', een dunne laag polycarbonaat of hdpe zal goedkoper zijn.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
ywan
Posts: 51
Joined: Mon Nov 10, 2008 5:58 pm
Location: Enschede

Post by ywan » Mon Jan 04, 2010 7:09 pm

Ben op het moment op zoek naar een plaat aluminium. Ik denk dat ik een laag berken multiplex met 1mm aluminium er over.

TNT
Posts: 10
Joined: Wed Nov 12, 2008 2:39 pm
Location: Enschede

Post by TNT » Wed Jan 06, 2010 9:41 am

Momenteel weegt hij 6,8 kg dus het wordt geen raptor meer, ik denk dat met een lager of een of ander wieltje op de voorkant een stuk minder aan snelheid afneemt
kleine elektromotoren nodig?, mail mij voor informatie!

User avatar
ywan
Posts: 51
Joined: Mon Nov 10, 2008 5:58 pm
Location: Enschede

Post by ywan » Wed Jan 06, 2010 1:12 pm

TNT wrote:Momenteel weegt hij 6,8 kg dus het wordt geen raptor meer, ik denk dat met een lager of een of ander wieltje op de voorkant een stuk minder aan snelheid afneemt
Dit is met de stalen bepantsering er op.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests