Game Keeper

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Thu Nov 12, 2009 12:18 pm

WJ wrote:eeeehm, waarom moet hij allemaal dingen kunnen ?

Hij moet 2 12kg robotjes los van elkaar kunnen krijgen...
Als hij 25 kg weegt en rolstoelmotoren heeft gaat dat zeker wel lukken mijkt me ?
Precies. Ik dacht aan een punt inderdaad daar bij het steunwiel, misschien zelfs draaiend op dezelfde as. De punt zou helemaal omhoog moeten kunnen, zo kan hij maximaal opereren als er twee robots verstrengeld zijn en met de punt omhoog past hij ook nog mooi in de hoek.

Over het hoe en wanneer deze GameKeeper mag ingrijpen en wat voor invloed dit heeft op de punten van de spelers daar moeten we het dan nog eens over hebben. (de 27e december misschien?)
Hoe dan?

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Thu Nov 12, 2009 12:41 pm

Mischa wrote:Over het hoe en wanneer deze GameKeeper mag ingrijpen en wat voor invloed dit heeft op de punten van de spelers daar moeten we het dan nog eens over hebben. (de 27e december misschien?)
Wanneer de GameKeeper in mag grijpen lijkt me redelijk simpel.

Bij 2 robots: Op het moment dat ze beide vastzitten (dan wel niet aan elkaar), beide robots worden terug in een hoek gestuurd waarna het gevecht verder gaat. En op het moment waarna één robot uit de wedstrijd ligt omdat deze niet meer kon rijden, deze wordt dan terug op zijn wielen gezet en de volle 4 minuten worden af gemaakt als demo.

Bij 3 of meer robots: Op het moment dat alle robots tegelijk niet meer rijden of er nog maar een enkele rijdende (en dus winnende) robot over is.

Het doel van de GameKeeper is natuurlijk ervoor zorgen dat zodra de 'officieel' wedstrijd is afgelopen, de 4 minuten 'show' nog vol gemaakt kunnen worden. En incidenteel twee robots los van elkaar krijgen als er niet duidelijk is op welke plek ze anders zouden eindigen.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Thu Nov 12, 2009 5:44 pm

Mischa wrote:Precies. Ik dacht aan een punt inderdaad daar bij het steunwiel, misschien zelfs draaiend op dezelfde as. De punt zou helemaal omhoog moeten kunnen,
Dit kan wel maar dan is nodig:
een motor met vertraging die op de uitgaande as 250 [Nm] bij 5 [omw/min] doet op 24 [V] en 3 [A]. Wie regelt dat?

Maar is zo'n lifter nou wel nodig?

Image
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Sat Nov 14, 2009 9:28 pm

MJM wrote:Wie regelt dat?
Maar is zo'n lifter nou wel nodig?
Hé, het ging zo lekker!?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Sat Nov 14, 2009 11:17 pm

...Heb hier anders nog een Linak liggen die erin mag, heeft meer dan genoeg kracht voor 2 feathers tegelijk...

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Sun Nov 15, 2009 10:03 am

Now you're talking.
? afmetingen, merk & type, foto, cad-file ?
Misschien zijn dan 2 kleinere nylon steunwielen prettiger dan de stepwielen die ik nu ingetekend heb.
Alle plaatjes zijn trouwens hier te zien.

Image
Last edited by MJM on Tue Nov 17, 2009 7:06 pm, edited 3 times in total.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Tue Nov 17, 2009 11:32 am

inventor wrote:Misschien nog een paar leuke ideeën:
1. Simpele lifter om robots van elkaar af te krijgen?
2. Lichteffecten in de robot verwerken?
3. Geluidseffecten in de robot verwerken?
Ik ben benieuwd naar die linak. Het enige lichteffect dat ik nu in gedachten heb is power-on-led in de vorm van het DRG logo. Maar liefhebbers kunnen vast wel meer verzinnen?
Ik heb een electrische claxon. Anders nog iets?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Tue Nov 17, 2009 11:55 am

ik zie nog nergens een klep dinges iets waar je de linak voor zou willen gebruiken ?

Enne, ik ben nog steeds van mening dan een wapenloze 25 kg bot met rolstoelmotoren prima in staat is om 2 feathers te scheiden :)

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Tue Nov 17, 2009 12:05 pm

Eerst de linak, dan teken ik wel een lifter in. Voorlopig kan het voor mij ook zonder lifter. Deze kan later ook ingebouwd worden.
Voorlopig is het een wapenloze duwbot van 94x40 cm en 43 kg! Scheiden en in bedwang houden zal wel lukken ;-)
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Tue Nov 17, 2009 1:11 pm

Om op te letten...
Klep waaronder de link zit als ook een terminal voor het laden van de accu's. Het zo immers schelen als dit kan zonder de bot open te hoeven schroeven.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Tue Nov 17, 2009 1:31 pm

Sonar - geluid?
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Tue Nov 17, 2009 2:08 pm

Wat wil je daarmee doen?
Sonar is eerder bruikbaar als zelf denkende wapen aktivator. zie ik niet zo 1-2 een toepassing voor bij een refbot.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Post by kos » Tue Nov 17, 2009 6:08 pm

94cm!! :shock: dat is ongeveer evenveel als de tussenruimte van de klauwen van TAN. Wordt die robot niet veel te groot om in een hoek te staan van de kleine demo arena? Ik heb het idee dat die arena nu al klein genoeg is voor een gevecht van 3 robots.
Technically speaking, Whiskey is a solution.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Tue Nov 17, 2009 7:26 pm

Niet van de demo maar FCC FW Arena!
Hij past zo in de hoek dat hij 70 cm van de wand inneemt. De arena is 360x360 cm. Hij kan wel smaller maar hij zal dan onrustiger rijden.
TAN is natuurlijk ook een leuke Game Keeper 8)
Last edited by MJM on Tue Nov 17, 2009 7:41 pm, edited 1 time in total.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Tue Nov 17, 2009 7:38 pm

...Ik moet die Linak nog uitgraven. maar komt eraan...

Type: LA 30.1L - 200 - 24 - 001
Item no. 300458 - 01 - 20 - 51
Max Load: 4000n (dus zo'n 408kg drukkracht)
Power Rating: 24v Max 4.5Amp
Duty cycle: Max. 10% Max. 6 min/hour

ingeschoven lengte 38cm
slag is 20cm

hoop dat je er wat aan hebt

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 50 guests