Page 1 of 3

Game Keeper

Posted: Tue Nov 10, 2009 1:26 pm
by MJM
Laten we hier verder gaan over de huisrobot(s). Net hadden we onderdelen, bouwer en ideeën voor een Game Keeper in de FW arena al bij elkaar. En een schets:
Image

Posted: Tue Nov 10, 2009 1:29 pm
by leo-rcc
Waar kijk ik nu naar precies?

Posted: Tue Nov 10, 2009 1:50 pm
by inventor
Een vleermuis?

Mooi initiatief dit, als ik kan helpen in de vorm van lasersnijwerk of aanleveren van ander materiaal, zal ik dat zeker doen!

Misschien handig om een gezamenlijke brainstormsessie te houden over punten waar deze huisrobot(s) aan zou moeten voldoen.
1. In een hoek te rijden met een schuine voorkant zodat andere robots hier geen last van hebben. (zoals de schets van Marien)
2. Geen schep aan de voorkant waardoor robots zichzelf niet vast kunnen rijden.
3. Veel duw kracht waardoor er meerdere feathers tegelijk rond de duwen zijn.
4. Minimaal twee uur op een volle accu. (30 wedstrijden van vier minuten)

Misschien nog een paar leuke ideeën:
1. Simpele lifter om robots van elkaar af te krijgen?
2. Lichteffecten in de robot verwerken?
3. Geluidseffecten in de robot verwerken?

Posted: Tue Nov 10, 2009 2:14 pm
by MJM
De 90° hoek is de achterkant. Hij kan ondersteboven ook rijden.
De voorzijde, haaks op de arenavloer, krijgt een afwerking met HDPE plaat (iets naar buiten uitstekend als vingers om robots van de arenawand te schrapen).
2 x 150 W motoren op 24 Volt, voldoende kracht. Met 9 Ah PBQ's kan hij de hele dag houserobot spelen. Steunwiel/kogelpot aan de achterzijde.
De "inham" aan de voorzijde kan breder of dieper om deelnemers te vangen/positioneren, klemmen.

De motoren nemen misschien wat veel ruimte in. Ik zal ze eens nameten.

Posted: Tue Nov 10, 2009 7:45 pm
by flex
Ik zou zeggen neem geen 90graden maar iets meer. 95-100graden in de kont, en een wat afgestompte hoek aldaar. Dan past hj beter in de nimmer mooi haakse arena hoek, ook als er wat troep in de hoek terecht komt.

Posted: Tue Nov 10, 2009 11:02 pm
by wisefire
en wie gaat deze dan besturen? naast het presenteren, de stand en de jury?

Posted: Tue Nov 10, 2009 11:23 pm
by MJM
Leroy of Sean. Onder instructie van de arenamarshall / jury.
Of een willekeurige andere Roboteer / jurylid.

Posted: Wed Nov 11, 2009 12:05 am
by wisefire
cool..

Posted: Wed Nov 11, 2009 8:45 am
by MJM
Image

Stompe hoek, korter.

Posted: Wed Nov 11, 2009 9:08 am
by WJ
niet handig zo Marien :)

Als je een 100 graden hoek over de volledige achterkant houdt, dan sluiten de hoeken mooi aan op de arenawand.
Als je het doet zoals hierboven aangegeven, heb je aan 2 kanten van de hoek naar binnen stekende stukken robot...

Posted: Wed Nov 11, 2009 11:45 pm
by MJM
Volgens mij vertekende het perspectief een beetje:
Image
Deze kan prima de hoek in gereden worden.
Wat mij betreft is hij klaar. Hij hoeft alleen nog gebouwd te worden met 20x20x2 en 6 en 2 mm plaat.
Het wordt best een leuke vorm zo.

Posted: Thu Nov 12, 2009 8:32 am
by WJ
ah, zo :)
ja, je hebt gelijk, perspectief vertekende :)

Posted: Thu Nov 12, 2009 9:29 am
by Mischa
een beweegbare wig/lifter in de punt lijkt mij geen overbodige luxe.

Posted: Thu Nov 12, 2009 9:58 am
by MJM
Wat moet die kunnen? Hoe kunnen we die uitvoeren?
Ik denk dat het deel tussen de wielen de vaste basis is. De punten rondom de wielen zijn uitwisselbaar. Hier is ook ruimte voor een mechaniekje.
Eventueel kan het ook achterin, in de buurt van het steunwiel.

Posted: Thu Nov 12, 2009 10:56 am
by WJ
eeeehm, waarom moet hij allemaal dingen kunnen ?

Hij moet 2 12kg robotjes los van elkaar kunnen krijgen...
Als hij 25 kg weegt en rolstoelmotoren heeft gaat dat zeker wel lukken mijkt me ?