Tartarus op de feather tour...

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
tartarus2004
Posts: 479
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:44 pm
Location: Limbabwe
Contact:

Tartarus op de feather tour...

Post by tartarus2004 » Tue Aug 26, 2008 9:26 am

yep, het is weer eens zover. Ik ga het toch weer proberen...

Het idee spookt al een tijd door mijn hoofd, en nu is er toch een voorzichtige start gemaakt. Ik weet nog niet in welk tempo de vorderingen gemaakt worden, wellicht zal ik zelfs op workshops van jullie kennis gebruik komen maken...

Mijn onothodoxe werkwijze druipt er weer van af, dus...
Wat is er wel al:

Het idee: Een kettingzaag op wielen.

Het logo: (hehehe)
Image

Even meteen maar een uitleg voor de jonge broekies/ culuurbarbaren onder ons. Een legendarische film, die indruk op me heeft gemaakt is the texas chainsaw massacre. Het klassieke verhaal van een groep tieners die op de verkeerde plek komen, en zo (bijna allemaal) worden vermoord door een maniak met een kettingzaag, genaamd leatherface.
De film eindigt met de zogenaamde chainsaw dance, waar het logo dan weer naar verwijst.

(Leatherface is een briljante rol van Gunnar Hansen die ik heb ontmoet, vriendelijke gast trouwens, terzijde)

Leatherface is dus verbastert in Feather Lace, wat tevens een breivorm schijnt te zijn, bwahahaha. Past dan ook weer perfect bij me.

Uiteraard is de naam gebaseerd op het wapen, wat ook inmiddels gekocht is:
Image
(zo lang mogelijk hou ik het zaagblad weg, scheelt weer verwondingen en zo)

wat is er over te zeggen...
18V (dus die accu's wil ik ook gebruiken)
weegt 3 kilo !!!
afmetingen weet ik zo niet (zaagblad was zo'n 25cm meen ik)

tevens in bestelling:
de spectrum die Leo in een eerdere post meldde (kreeg net een mailtje dat ze die over 2 weken menen in stock te hebben)
(met ontvanger besteld overigens)


het moet weer een showbot (maar wel competatief) worden, als de eerste tartarus (die ik nog steeds mijn mooiste vind :oops: )

er liggen 4 vipers klaar (nog zonder gearbox) Waarbij ik eigenlijk denk om maar 2 wiel-aandrijving te nemen, reversable.

ALLE tips, ideeen steunbetuigingen zijn welkom
(kritiek ook, maar daar luister ik toch niet naar)

ik moet nog verzinnen:
- wat de lijnen moeten worden van het beestje
:arrow: terwijl alles stevig is ingepakt
:arrow: er moet karakter in zitten
:arrow: en het moet de klappen van een 'echte' deelnemer kunnen opvangen
:arrow: zo te monteren aan/op de toch prijzige kettingzaag zodat deze toch nog enigszins in ere blijft
- waar ik leuke betaalbare onderdelen krijg
:arrow: speedo
:arrow: gears
:arrow: pantser
- ehhh andere vragen/aandachtspunten die ik even vergeet? :roll:

edit: plaatje verkleind
Last edited by tartarus2004 on Tue Aug 26, 2008 2:27 pm, edited 1 time in total.
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Tue Aug 26, 2008 9:45 am

...Wil je die kettingzaag in iemand rammen? Ofwel, voorop statisch monteren of wil je hem beweegbaar hebben zodat je hem op de vijand laat zakken/vallen? Qua bescherming van de redelijk fragiele ketting en het voorkomen van verbuigen van het blad zou ik voor het laatste gaan. Helaas wel meer gewicht omdat een linak dan noodzakelijk kan zijn. (tenzij je 2 6kg servo's eraan hangt en deze het werk makkelijk voor mekaar krijgen).

Voor de rest, je hebt gelijk, legendarische film :P

Succes ermee, en welkom terug...

User avatar
tartarus2004
Posts: 479
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:44 pm
Location: Limbabwe
Contact:

Post by tartarus2004 » Tue Aug 26, 2008 9:58 am

dank je.

en ik had inderdaad in gedachten het static te maken, maar je voorstel om hem bewegend te maken biedt inderdaad mogelijkheden.
Het beschermd inderdaad beter de zaag, en qua show is het natuurlijk ook wat spectaculairder...

kijk, dat zijn tips! :twisted:
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: Tartarus op de feather tour...

Post by leo-rcc » Tue Aug 26, 2008 12:42 pm

tartarus2004 wrote:(Hoe krijg je dat plaatje wat kleinerder?)
Resizen en opnieuw uploaden naar je server vrees ik, er is geen plugin geinstalleerd die automatisch verkleint.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Tue Aug 26, 2008 5:29 pm

ik moet nog verzinnen:
:arrow: - wat de lijnen moeten worden van het beestje
Vorm volgt functie.

:arrow: terwijl alles stevig is ingepakt
en het moet de klappen van een 'echte' deelnemer kunnen opvangen
Hangt van je budget qua geld en gewicht af. Maar met 2mm "Gamma"aluminium kom je niet ver meer.
Hint. Trildempers zijn een goeie investering.

:arrow: er moet karakter in zitten
Daar twijfelen we geen seconde aan, dat lukt jou toch.


:arrow: zo te monteren aan/op de toch prijzige kettingzaag zodat deze toch nog enigszins in ere blijft
Ik vrees dat dat toch een probleem zal worden. Waar een spinner niet makkelijk komt komen de bijlen met plezier eens kietelen.
:arrow: waar ik leuke betaalbare onderdelen krijg
Krijgen, waw. Dat wil ik ook wel.

:arrow: speedo
Budget gebonden, 2de hands Electronises zijn de goedkope optie.maar de Scorpion XXL van Robot Power is zeer populair aan het worden, zeker de Iiyama versie
:arrow: gears
Conrad is een mogelijke leverancier, anders onze leverancier voor grotere tandwielen Stoffels. :arrow: pantser
Hangt van je budget af, maar 10mm HDPE is betaalbaar, stevig en aanvaardbaar in gewicht (is hetzelfde als 3mm alu in gewicht).
Helaas komt het in stemmig zwart of vlekkeloos wit, en het schilderen geeft zelden een langdurig resultaat.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
tartarus2004
Posts: 479
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:44 pm
Location: Limbabwe
Contact:

Post by tartarus2004 » Sun Aug 31, 2008 10:56 am

maddox wrote:ik moet nog verzinnen:
:arrow: - wat de lijnen moeten worden van het beestje
Vorm volgt functie.

: :arrow: zo te monteren aan/op de toch prijzige kettingzaag zodat deze toch nog enigszins in ere blijft
Ik vrees dat dat toch een probleem zal worden. Waar een spinner niet makkelijk komt komen de bijlen met plezier eens kietelen.
thx.
Ik doelde op wat anders qua montage, ik wilde zoveel mogelijk de kettingzaag een kettingzaag laten zijn. dat is inmiddels gelukt door het met draadstang in 20mm mdf in te klemmen.
(zo hoef ik niet de kettingzaag te slopen om deze te kunnen monteren, dat was wat ik bedoelde)

oh en ik zoek voor transmissie echt een gearbox, geen losse tandwielen, die heeft conrad toch niet?
ja, dat is hem met de paplepel ingeslagen
Robots: - titANTarus
- TBA

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Sun Aug 31, 2008 12:46 pm

Aandrijvingen....

viewtopic.php?t=790
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 55 guests