Keuze Warbot of bot met eigen wil

Heb je een goed idee of ben je net met bouwen gestart? Laat het ons zien!

Moderator: Moderators

Post Reply
Tripod
Posts: 2
Joined: Thu Nov 01, 2007 2:50 pm

Keuze Warbot of bot met eigen wil

Post by Tripod » Thu Nov 01, 2007 2:56 pm

Beste,

Ik ben van plan om samen met een klasgenoot een robot te gaan maken. Nu heb ik 2,5 jaar geleden ook al een robot gemaakt verder zonder wapen. Maar nu zijn we aan het denken aan een warbot of een robot die doormiddel van een geheugen zijn eigen weg kan kiezen.

Nu ben ik benieuwd wie al eens eerder een bot met geheugen heeft gemaakt, en hier meer over zou kunnen vertellen.

Ik ben intussen al ingelicht over de kosten die het met zich mee brengt, gelukkig doe ik een technische opleiding en hebben we een grote werkplaats + veel elektronica tot onze beschikking dat we kunnen gebruiken dus dat dingt de prijs weer een beetje.

Dus zo'n beetje alle info is wel welkom ;)

Oja, ik woon in de buurt van den bosch misschien zijn er hier meer mensen uit deze richting ?

Martijn

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Thu Nov 01, 2007 3:14 pm

Hoi en welkom op het forum.

Ikzelf heb alleen met Lego Mindstorms gespeeld, maar ik weet dat er wel minimaal 1 en wellicht wel meerdere leden van het forum een autonome robot heeft gemaakt.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Fri Nov 02, 2007 6:17 pm

Een robot die zelf uitzoekt hoe hij van A naar B moet komen is zeker wel een leuke uitdaging. Dit in tegenstelling tot maze robots die ook competities doen. deze scannen eerst de maze en pas daarna is de wedstrijd. en bij het inlezen rijd hij zelf door het labyrint en doktert daarna de snelste route uit en dat 2e deel, de directe route, is waar bepaald wordt, op tijd, wie de winnaar is. Tenminste dat is wat ik een tijdje terug als uitleg op tv begreep. Dit is voor sommige puristen, die war bots op remote control ook geen robots vinden natuurlijk ook wijnig robot... Maar voor een A->B bot ga je vrijwel zeker aan de haal met vision/radar systemen... en zelfs clubs als MIT hebben nog moeite om met wat proper werkends op de proppen te komen.

Maar er zijn in het verleden al die hebben geoppert dat men maar eens moest beginnen aan AI war robots. smv voetbal robotjes die er op uit zijn de tegenstander te tackelen ipv de bal af te pakken :)
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

Tripod
Posts: 2
Joined: Thu Nov 01, 2007 2:50 pm

Post by Tripod » Fri Nov 02, 2007 9:23 pm

Ja we willen een robot maken die alle kanten op kan, en dus steeds meer truckjes in zijn geheugen krijgt, en zo ook meer opties zoals eventueel voetballen, etc.

Martijn

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 43 guests