Arena Commissie

Voor overleg binnen en tussen DRG commissies

Moderator: Moderators

Post Reply
flex

Post by flex » Fri Jun 25, 2004 8:06 pm

Ik ga nogaltijd voor een 2meter vrije ruimte rondom de arena wand. In mijn huidig ontwerp heb je 10x10meter vloer. Rondom 0.5m tbv de wand = 11x11meter. 2 meter daar om heen = 15x15 = 60meter omtrek. 0.5m ondoorzichtig + 2m PC + 0.5m ondoorzichtig ... 60x2 = 120m2 lexaan... OK... 200 is wat ruim genomen.... (reserve materiaal en ook nog wat voor de bullpens....) 300 is teveel. Als zoiets bestaat binnen het roboteren.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

WJ

Post by WJ » Fri Jun 25, 2004 9:02 pm

binnen en buitenwand onafhankelijk, vandaar 300m2

Friet

Post by Friet » Sun Aug 22, 2004 10:44 pm

Heren en dames,

Tijd om dit nog eens op te rakelen... wie er ook een ontwerp heeft, gelieve dit eens openbaar te maken, er een onderdelenlijst bij te plaatsen, dan kunnen we beginnen met materiaal bij elkaar te sprokkelen.

Niemand verwacht dat we onmiddellijk geld hebben voor een arena, maar als we niet beginnen met een afspraak te maken hierover, komt er nooit iets van.

Enne zeker met het debacle van de FRA world championship in het achterhoofd...WE HEBBEN EEN EIGEN ARENA NODIG OF WIJ GAAN HET NIET LANG MEER TREKKEN... (sorry voor het roepen, maar ik hoop dat iedereen nu wakker is...).

Cheers,

Frank
Always wondered why the Americans call them 'French' fries...they're definetely Belgian

niels

Post by niels » Mon Aug 23, 2004 12:07 am

Het is redelijk simpel om de huidige demoarena iets groter te maken.
Een arena van 7.5 x 7.5 is al een stuk groter dan de huidige demo arena, en groot genoeg om redelijke gevechten te houden. Daar kunnen we dan een lexanen wand (3 of 5mm) omheen bouwen aan 3 zijkanten, en de 4e zijkant een houten wand maken. Eventueel een nog een net als dak om brokstukken tegen te houden, en we zijn klaar.

Dit is dan wel geen ideale arena, maar het heeft wel een aantal grote voordelen:

1. Het is redelijk snel en simpel te bouwen.
2. Het is redelijk simpel te vervoeren. (2 aanhangers)
3. Het is betaalbaar!!!

Ik denk dat we zo'n arena misschien nog dit jaar zouden kunnen bouwen, en we zouden aan zo'n arena eigenlijk genoeg hebben voor al onze events. Alleen heavyweight spinners zou niet gaan in de arena, alle andere wapens zou geen probleem moeten zijn.

Niels
Hammerhead

inventor

Post by inventor » Mon Aug 23, 2004 7:38 am

Hoe hoog zou dat wandje moeten zijn??
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

MJM
Moderator

Post by MJM » Mon Aug 23, 2004 8:31 am

niels wrote:Een arena van 7.5 x 7.5 is al een stuk groter dan de huidige demo arena, en groot genoeg om redelijke gevechten te houden.
De voorbereidingen hiervoor (misschien 7,5 x 5, met hoger wanden) zijn in gang gezet. Binnenkort (voor Ahoy) hebben we daarom materiaal, een ruimte, een paar inzetbare mensen, een aanhanger, een lasapparaat en ander gereedschap nodig.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

maddox

Post by maddox » Mon Aug 23, 2004 9:39 am

Ok, mijn cirkelzaag,boormachine en lasapparaat(wat nog bij WMC staat) kunnen aanwezig zijn. Ikzelf, da's wat moeilijker,daar Babs en ik pas zaterdagmiddag verschijnen.(sorry-vakantiedagen zijn bijna op)
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Friet

Post by Friet » Mon Aug 23, 2004 12:16 pm

Ik kan nog een extra lasapparaat ter beschikking stellen. En of course, zaag, hamer, etc ook...

En nu naar Northampton...

Cheers,

Frank
Always wondered why the Americans call them 'French' fries...they're definetely Belgian

inventor

Post by inventor » Mon Aug 23, 2004 12:23 pm

Als ik moet helpen... laat maar weten, ik heb genoeg tijd voor een goed doel over :wink:
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

niels

Post by niels » Mon Aug 23, 2004 12:33 pm

Ik heb na Northhampton wel weer tijd om mee te helpen.
Ik heb eventueel ook een lasapparaat en ander gereedschap ter beschikking.

Niels
Hammerhead

flex

Post by flex » Mon Aug 23, 2004 8:00 pm

Voor een 7,5 x 5 meter arena zouden we dsu een uitbrijding van 4 vloerplaten krijgen. Op zich geen probleem, we hebben er nog zat over van Zwolle. Moetten er echter nog wel een paar rvs wanden worden gesneden en balken voor de 2 extra benodigde wanden komen. Zal eens vragen bij de buurman.... Komt de huidige lading ook vandaan :)
Ook zal ik kijken weer wat staal te ronselen voor de 2 extra poten en mischien dat een extra spanband er ook nog wel in zit.
Hogere wanden... tja... is een boel extra werk. (wanden van ong. 60cm hoog (2 uit een plaat dus) Ook zouden de palen dan verlengt moetten worden. en de RVS wand beplating zou ook overnieuw moetten. En nog meer extra palen voor de wanden. Mischien ook een stuk hoeklijn of koker van staal/rvs om de wanden extra te versterken tegen breuk van de liggers in de wanden. Overigens: upgrade naar hogere wanden van 60cm zou betekenen dat we 10 platen moetten verzagen tot wand. en nog 4 extra platen voor de vloer = 14 platen. toch ff bij Kees na vragen hoeveel er nog ligt.
En kijken of we dan niet over kunnen op 'halfsteens' gelegde vloer platen om zo de middenlijn die ons vaak opbreekt, en de vloer kost, kwijt te raken.
Niels Schotten

Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

flex

Post by flex » Mon Aug 23, 2004 8:02 pm

Overigens is het geen groot probleem om bij mij op het werk in de werkplaats te sleutelen en te lassen. staan een aantal mig & tig laskarren..
Niels Schotten

niels

Post by niels » Mon Aug 23, 2004 8:34 pm

Volgens liggen er nog zat vloerplaten bij kees in de garage. Ik kan me in ieder geval herinneren dat ik na zwolle heel veel vloerplaten heb lopen sjouwen.

Als de arenawanden hoger moeten, dan moet dat of met lexaan, of met een soort hekwerk. Bij houten wanden van 60cm hoog ziet niemand de robots nog.

Niels

flex

Post by flex » Mon Aug 23, 2004 8:42 pm

Om het over de wand tillen van je robot nog maar te zwijgen...
Niels Schotten

MJM
Moderator

Post by MJM » Mon Aug 23, 2004 9:51 pm

Kees "Steigerpijp" Sicking heeft daar een paar ideeën over.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Post Reply