Arena Commissie

Voor overleg binnen en tussen DRG commissies

Moderator: Moderators

flex

Post by flex » Tue Dec 09, 2003 9:12 pm

Ik ben er weer...

Trailers en afzetbakken klinken goed. maar op diverze plaatsen ook slecht te plaatsen. in de hal in genk had het niet gekunt. dan hadden we in en andere hal gestaan (zonder tribune, die er dan bij gehuurt had moetten worden). In diverse andere locaties had het wel gewerkt dit idee en zou dus toch nader onderzocht mogen worden. voor het uitklappen van de vloer moet de max. wagen afmetingen in ogenschouw gehouden worden. dus de trailer vloer + 2 wanden wordt vrij smal als afzet bak. Tenzij je er weer 2 vloer delen aan maakt, kan best. Maar zo'n afzet bak is toch maar iets van 6/7 meter lang dacht ik? kom je toch op 6X6 of 6X10 meter...evt. nog en 2X2 plaat als bullpen aan de kop.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

flex

Post by flex » Tue Dec 16, 2003 7:56 pm

Afzetbakken schijnen er een een 3tal types te zijn. Onderling niet echt uitwisselbaar. en ze zijn idd maar 6 meter lang.
De 3 types hebben betrekking op het laad-los techniek en niet de vorm/uitvoering van de bak of plaat.
Kosten weet ik er niet van. Wel zag ik afgelopen weekend een afzet 'bak' welke niet veel meer was dan een vlakke plaat van 6x2.? meter en een kopschot van 50-75cm hoog. Zou een interesante basis zijn. Al is 6meter wel wat kort/smal.
Niels Schotten

Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

MJM
Moderator

Post by MJM » Tue Dec 16, 2003 11:44 pm

Niet alleen heeft een trailer (normaal) meer ruimte in de lengte, ook zijn semi-diepladers lager dan de wagens waar die afzetbakken gewoonlijk op staan, zodat er meer ruimte "de lucht in" is om een langere arena te maken. Ik schat dat dat 1 tot 1,5 meter scheelt.

Inderdaad zijn er plaatsen waar je met zo'n trailer niet komt maar het opent ook mogelijkheden. Volgens mij zouden we de Darling Expo wel binnen hebben kunnen rijden (misschien een andere hal), de Groenoordhallen in Leiden zeker. Maar vele andere (semi-)overdekte evenementen blijven of worden mogelijk; Pleinfeest in Delft, Trekker-trek, RW campus, IJsselhallen in Zwolle. Sommige andere locaties lijken groot maar we zouden er met een DRG-trailer (Eurobot tour ©) zeker niet misstaan.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

flex

Post by flex » Tue Dec 16, 2003 11:51 pm

De trekkertrek zou met een trailer wel te doen zijn geweest. je hebt iets meer ruimte naar de grond waardoor de uitgeklapte delen netjes vlak gesteld kunnen worden.
Niels Schotten

NaN

Post by NaN » Fri Feb 13, 2004 4:56 pm

:idea: Peter (van team Panne) heeft 24 vloerdelen van 2m bij 1m.
:arrow: Ze zijn in hoogte verstelbaar, plat op te bergen en gratis beschikbaar.

:?: Interesse?

iceman

Post by iceman » Fri Feb 13, 2004 5:11 pm

Ik ben bezig met een arena voor DRG , maar alle hulp/spullen zijn natuurlijk welkom , mail me ff : visboer@skynet.be voor verdere details
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

Bugs
Site Admin

Post by Bugs » Mon Feb 16, 2004 12:43 pm

Mischien handig als werktafels in de pits???

Jeroen

Post by Jeroen » Mon Feb 16, 2004 7:03 pm

NaN wrote::idea: Peter (van team Panne) heeft 24 vloerdelen van 2m bij 1m.
:arrow: Ze zijn in hoogte verstelbaar, plat op te bergen en gratis beschikbaar.

:?: Interesse?
Gratis af te halen? Of gratis te lenen?
Zijn goeie werkbanken voor op events. Ik kan ze hier stallen als ze gratis af te halen zijn .

MJM
Moderator

Post by MJM » Mon Feb 16, 2004 9:39 pm

[quote="Jeroen] Ik kan ze hier stallen als ze gratis af te halen zijn .[/quote]Regel dat. Je hebt nu zijn telefoonnummer. :-)
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

flex

Post by flex » Sun Feb 22, 2004 8:20 pm

Goed nieuws. De demo arena is opgelapt.
Kees en ik denken er over de buitenzijde van de wand ook te gaan voorzien van een plaat. Vandaar de vraag... heeft er iemand een hand-cirkelzaag die die de 7e mee kan brengen? Wij hebben de platen en schoeven e.d..
Niels Schotten

maddox

Post by maddox » Sun Feb 22, 2004 9:47 pm

Fix, komt in orde.
Hebben wel een handcirkelzaag die ik kan meezeulen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

MJM
Moderator

Post by MJM » Sun Feb 22, 2004 10:04 pm

Flex, komen jullie zondag of zaterdagmiddag al? En kunnen jullie wat extra vloerdelen meenemen om het beton om de arena te beschermen?
Marien
Roboteer

flex

Post by flex » Sun Feb 22, 2004 11:40 pm

Zaterdag is voor mij geen probleem. Mischien ook wel net zo leuk.
Maar wat is een 'aantal' extra platen? Eerlijk ggezegt is het al iets te veel voor mijn auto om de 3 extra platen mee te nemen (nu en in de toekomst als ze verzaagt zijn en aan de muuren zitten...) Ik weet niet of iemand die wel voldoende trek capaciteit heeft (1200kg) de arena kan transporteren? Moet dan wel in Wormerveer worden opgehaald. Mijn auto mag maar zo'n 960KG trekken (geremdt). 8 vloerplaten en de 8 muuren + de poten en kabels e.d. + nat. de aanhanger is daar eigenlijk al overheen. Mischien daarom ook dat inmiddels mijn auto al 2 gebroken veren heeft gehad (1 voor en 1 achter). In mijn directe kring ken ik niemand met een geschikte auto, laat staan dat ik die dan zou kunnen gebruiken. En huren is ook maar zo-zo. en drijft de kosten voor de verenigng hoog op :(
Niels Schotten

Börge
Moderator

Post by Börge » Sun Feb 22, 2004 11:50 pm

Laat dan ook even weten of je een slaapplaats nodig hebt als je zaterdag komt. Ik moet trouwens eerst nog vragen of zaterdags de arena opbouwen een optie is.

flex

Post by flex » Mon Feb 23, 2004 7:14 am

Als ik zaterdag kom zou een slaapplaats in de buurt wel lekker zijn :)
Niels Schotten

Post Reply