Arena Commissie

Voor overleg binnen en tussen DRG commissies

Moderator: Moderators

Jeroen

Re: Arena Commissie

Postby Jeroen » Sat Dec 27, 2014 3:10 pm

Dat was humor, beetje leven in de tent kan nooit kwaad :)

Geen persoonlijke aanval, als ik ergens mee zit dan bel ik mensen of mail ze. Maar ik gooi het dan niet op een openbaar forum.
What goes up must come down...

Jeroen

Postby Jeroen » Sat Dec 27, 2014 3:23 pm

Met een serieuzere toon:

Onze woning gaat binnen een paar maanden in de verkoop. Ik verwacht niet dat het heel snel verkocht wordt, maar de kans is aanwezig.
Dit wil zeggen dat we de ruime bouwruimte zullen gaan kwijt raken. Ook moeten we nadenken over stalling, in het verleden met de buren hier al eens over gesproken. Maar dat zal niet gaan passen vrees ik de ruimte is te klein, kortom als het huis verkocht wordt, geen stalling en bouwruimte meer.

Carlijn

Postby Carlijn » Sun Dec 28, 2014 1:49 pm

Misschien handig om de oppervlakte die nodig is aan stalling te vermelden?
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

Jeroen

Postby Jeroen » Sun Dec 28, 2014 2:27 pm

En hoogte :D. Jeroen( kos ) zal die getallen wel hebben. Ik denk dat hij de komende dagen bij zijn vriendin is, dus niet veel online.

kos

Postby kos » Sun Jan 04, 2015 11:21 pm

Ik ben inderdaad niet veel online geweest.

Jeroen, jammer om te horen dat het de verkoop in gaat. Voor een nieuwe stalling moeten we een aanhangwagen kunnen plaatsen die maximaal 2,2m breed is, 6m lang en 2,65m hoog. Deze hoogte is overigens gebaseerd op de doorgang in de stalling bij Jeroen en kan nog iets worden aangepast.

Met betrekking tot de arena:
Voor het modelleren, detailleren en maken van 2D tekeningen verwacht ik al snel nog een 200 uur nodig te hebben, waar ik maar af en toe tijd voor heb.
Hierbij kan ik dus zeker nog wat hulp gebruiken.
Om het totaalgewicht van de aanhangwagen maximaal te benutten wil ik het frame vervangen, om dit te kunnen integreren met de arena.
Dit houdt ook in dat er een nieuwe keuring op moet worden uitgevoerd, waarvoor nog de nodige punten moeten worden uitgezocht.

Wie kan er helpen met het volgende:

1: Het opzoeken van richtprijzen van losse aanhangwagenonderdelen, zoals wielen, assen, oplooprem, verlichting etc. om een onderbouwde afweging te kunnen maken, om losse onderdelen te bestellen of alles van de bestaande aanhangwagen over te zetten.

2: Aan de hand van de informatie op de RDW website heb ik een lijstje gemaakt aan welke keuringspunten we moeten voldoen. Kan hiervoor iemand een overzichtelijke map maken en per punt bijhouden dat we hier ook aan voldoen, voordat we de keuring in gaan?

3: Indien we de bestaande onderdelen gaan overzetten, moet worden uitgezocht of we voor de RDW keuring ook de documenten voor de bestaande assen en distel nodig hebben. Zoja, dan moeten deze bij de fabrikant worden opgevraagd. Van de typeplaten heb ik foto's beschikbaar.

4: Het ontwerpen van een pit die +/- 10cm de vloer in kan zakken, binnen het voorlopige volumebudget van ongeveer L 0,6m x B 0,6m x H 0,2m. Het definitieve volumebudget moet nog worden bepaald.

5: Het zoeken van alternatieve rubberen dempers voor de stalen zijwanden in de arena. Het onderste stalen gedeelte van de arenawanden wil ik voorzien van rubberen dempers om de impact energie van heavyweights te kunnen opvangen. Per paneel moet 1250 J aan kinetische Energie worden opgevangen, verdeeld over minimaal 2 dempers, met een veerweg van 30-35mm en bij voorkeur een energie dissipatie van minimaal 50%.
Een optie is de TUBUS TA90-38 van ACE dempers, maar het zou voor montage van de stalen zijwanden veel praktischer zijn, als de dempers weerszijde schroefdraad hebben.

Als ik meer actiepunten tegen kom, dan zal ik ze hier posten. Dan wordt de berg werk misschien snel wat kleiner. :)
Technically speaking, Whiskey is a solution.

kos

Postby kos » Mon Jan 05, 2015 10:31 pm

Niet iedereen tegelijk... :wink:
Technically speaking, Whiskey is a solution.

flex

Postby flex » Mon Jan 05, 2015 11:32 pm

We kunnen bij Protempo het e.e.a. aanvragen...
http://www.protempo.nl/Catalog/Voertuigtechniek/31%C2%B7+Knott+Assen+en+oploopremmen/paragraph.aspx
Bij Protempo tevens zwaarlast parkeer poten (mooi uitdraaibare poten voor de stabiliteit van de arena wanneer opgebouwd). Ze hebben dus vrijwel alles dat we kunnen gebruiken / nodig hebben voor een zelfbouw aanhanger.
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

If there is only one God, then God is a schitsofranic. Who else would the Devil be?
"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."

Cavecrusher

Postby Cavecrusher » Wed Feb 04, 2015 9:03 am

http://www.stagemaster.fr/

misschien voor wat inspiratie.

Als er nog hulp nodig is, hoor ik dit graag.
You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

Jeroen

Postby Jeroen » Fri May 08, 2015 11:36 pm

Ben voorzichtig de financiële kant aan het bepalen. Ik doe dat in deze sheet, nuttige info mag door eenieder toegevoegd worden.

Mischa

Postby Mischa » Tue May 19, 2015 3:58 pm

kos wrote: Om het totaalgewicht van de aanhangwagen maximaal te benutten wil ik het frame vervangen, om dit te kunnen integreren met de arena.
Dit houdt ook in dat er een nieuwe keuring op moet worden uitgevoerd, waarvoor nog de nodige punten moeten worden uitgezocht.

Maken we het niet onnodig moeilijk en daarmee tot een veeljarenplan? Is beginnen en later aanpassen niet gunstiger?
ja toch?

WJ

Postby WJ » Thu Dec 24, 2015 10:18 am

gaat hard zie ik :)

MJM
Moderator

Postby MJM » Sun Apr 23, 2017 7:17 pm

DSC01881.jpg
DSC01881.jpg (77.2 KiB) Viewed 970 times
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Damic

Postby Damic » Sat Apr 29, 2017 10:03 am

Mooi dat hout ;)
Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent??
Team CAD (Copy Adjust Destroy) :lol:

MJM
Moderator

Postby MJM » Sun Apr 30, 2017 8:54 pm

Met verf ook?
_DSC0550.jpg
_DSC0550.jpg (49.88 KiB) Viewed 879 times
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Damic

Postby Damic » Sun Apr 30, 2017 9:42 pm

Das geil :) plat Vlaams voor: "Dat is geel"
Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent??
Team CAD (Copy Adjust Destroy) :lol:

Return to “DRG Commissies”