21/22 Juli 2007 FR European Championships Feather + Raptor

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Mon May 21, 2007 8:03 am

Ik heb nog geen oplossing voor die speedo's gevonden....
Hoe dan?

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon May 21, 2007 8:05 am

Er zijn andere speedos in de wereld, deze zijn alleen wat goedkoper.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Mon May 21, 2007 8:25 am

Of je veranderd je eindoverbrenging..... want er zijn bij mijn weten geen andere speedo's die zo klein zijn.... en zo goedkoop :wink:
En als je ook je batterijen gaat opblazen zoals sommigen dat in Brussel deden dan vrees ik dat je gewoonweg te veel stroom trekt en dat kan je alleen verminderen door je vertraging te laten vertragen. :roll:
Alle andere speedo's zijn gewoon een heel stuk duurder (en groter). Ik heb een nieuw merk speedo (uit de RC bootjes wereld) in bestelling. Vermits de Elecronize ook uit die vorm van RC afkomstig zijn denk ik dat deze ook wel zal werken (heeft wel een behoorlijk groter vermogen) maar ze zijn wel 90 euro stuk en nog niet eerder getest in robots.... De bedoeling is dat ik er mijn scrimech mee ga aandrijven en dan later misschien ook mijn normale aandrijving. Alhoewel onze aandrijving al zodanig vertraagt is dat het waarschijnlijk bij ons ook wel met die blauwe zou werken....

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Tue Jun 26, 2007 8:54 pm

De lijst tot nu toe:

G3
Viilake (Finland-6kg)
Hyperion (finland-6kg)
Prolodju (finland-6kg)
Alpha
Purse (finland feather)
DB5
Vertigo
Kaizer XP
Snakebite
Hornet 2
Mini Mighty Mouse (current UK champion)
Ironside
Hannibalito 2 (Netherlands)
Plofbox 2 (Netherlands)
Nebelwerfer (netherlands-6kg)
Hannibalito (Netherlands)
Stingray (6kg)
Predator/Captain Scarlet
Mayhem
Mr Happy
PloughBot Evo
Tuff Luck 2
Beauty
The Dragon King
BASHER!
DIZZY TILLY
PSYCO TILLY
TTT
Push n Shove
Stiff Breeze
Cyberon
Tronic One
Dragon Strike
LS2
LF2 (white board)
LH2 (white board)
TwoKiloWhack (6kg)
Seargent Scarlet (6kg)

Dat word een leuk evenement. Er zijn nog plaatsen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Rooney
Posts: 610
Joined: Mon Feb 14, 2005 7:01 pm
Location: Groningen
Contact:

Post by Rooney » Tue Jun 26, 2007 10:37 pm

lijkt me echt leuk spannend, Dennis was gemaakt voor Hyperion in Finland, ik ben benieuwd :P,
Call 0909-SCHAAP for an appointment. I am one hell of a member.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Wed Jun 27, 2007 5:56 am

Ik ook wel, is een leuke tegenstander voor Nebelwerfer.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Jun 27, 2007 8:19 am

Toen ik de lijst copy/paste had ik neit eens gezien dat Hyperion er op stond. Ik ben ook benieuwd. Wat voor pantser is er nu uiteindelijk op gegaan dat je weet?
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Wed Jun 27, 2007 10:03 am

Mischa, je enige goeie optie die commercieel verkrijgbaar is, is de Sidewinder.
Second choise en bijna even duur is een dubbele Scorpion XXL
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Wed Jun 27, 2007 10:06 am

of victors 883/884, voor een leuk prijsje op de amerikaanse 2e hands markt te verkrijgen
You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Wed Jun 27, 2007 10:18 am

Victors hebben toch die mega ventilatoren erop zitten? Ik ben daar altijd huiverig voor. zelf in de tijd dat we zelf ventialtoren op onze osmc's hadden.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Thu Jul 12, 2007 2:36 pm

De boot is geboekt, Hannibalito 2 word nog afgewerkt deze week. Plofbox 2 is ook bijna gereed, Nebelwerfer idem. Hannibalito 1 zal alleen niet meegaan want die is nog wat kaal op dit moment.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Jul 23, 2007 6:42 pm

WAUW!

Wat een evenement. Zonder meer de BESTE arena ooit voor feathers gebouwd. Een prima locatie. Prima pit area. Redelijk strakke organisatie.

Ik ga straks nog een event evaluation invullen, maar ik moet zeggen dat ik danig onder de indruk was van het geheel.

Hoe het ons is vergaan:

De afgelopen weken hebben we heel hard aan de robots gewerkt om ze af te krijgen voor dit evenement. Nebelwerfer heeft een andere speed controller gekregen en 2 dagen voor we vertrokken brandde er ineens NiMh cellen door in de robot dus die zijn op de avond voor vertrek nog vervangen. Hannibalito 2 had nog wat serieuze pneumatische problemen die ook nog vrijdagavond hopelijk opgelost waren. De electronica was ook daarin aangepast wat de week ervoor nog parten speelde.

Kortom, als voorbereiding voor een EK was dit niet geweldig.

Na een vermoeiende reis aangekomen in het leisure centre, snel onze spullen neergezet, in Plofbox 2 een nieuwe LED gestoken voor de keuring, en ik zette Hannibalito 2 op de lader.

PATS!

Ik zie nog iets van een vonk uit de robot komen, Hannibalito 2 volledig dood. Geen reactie, niks. Rick heeft nog een tijdje gekeken of het te verhelpen was maar nee, dat was einde oefening. Door mijn stomme schuld en waarschijnlijk ook slaapgebrek had ik de laadkabels in de verkeerde aansluiting gestoken waardoor ik de speedcontroller opblies. H2 lag er dus al uit voor hij in de arena kwam.

Goed, dan ons alleen op Plofbox 2 en Nebelwerfer focussen.

Plofbox 2 was al eerste aan de beurt. Van binnen waren er een aantal veranderingen doorgevoerd, speciaal voor dit evenement reed Ridouan met Spektrums om storingen en failsafe problemen te voorkomen, en ipv 2 motoren op de schijf reed hij er nu met 1, zodat hij genoeg pantser rondom kon leggen en nog binnen het gewicht kon blijven. De schijf blijft even sterk, alleen de tijd nodig om op te spinnen is langer.

Nebelwerfer was weer goed, beter dan in MMM5 zelfs. De nieuwe speed controller doet het fantastich. Met de lichtere versie van de speed 700 erin voor de aandrijving en de extra accupower is hij zoveel beter bestuurbaar geworden.

Ridouan deed het heel goed voor zijn eerste toernooi waar hij de schijf echt kon gebruiken. Het eerste gevecht won hij. Zijn tweede gevecht verloor hij weliswaar maar reed heel aardig. Zijn derde gevecht won hij overtuigend, beide tegenstanders uitgevallen na een paar goede harde klappen van de schijf.

Daarmee had Plofbox 2 genoeg punten verzameld voor de knock-out rondes. Eerste tegenstander: Beauty, flipper van de Familie Lear. Ridouan deed zijn best maar daar kon plofbox 2 niks mee aanvangen en vloog uit de arena.

Alle verliezers van de knockout, komen in een loosers-mellee terecht en de winnaard daarvan komen weer terug in de competitie. In deze melee stonden 5 robots, en Aan het eind van dat gevecht was Plofbox nog de enige die nog actief, werkend, en rijdend was. Plofbox 2 door naar de halve finale.

In de halve finale heb je 3 robots in de arena. Bij Plofbox was dat Ironside (robot van Trevor Wright die ook Mighty Mouse en Mini Mighty Mouse en Velociripper heeft) een 8-hoekige stalen duwbot, en opnieuw Beauty. Tijdens het opstarten van de robot werd al duidelijk dat 1 wiel niet meer werktte. Dus helaas voor Riudouan kon hij niet meer doen dan wat heen en weer draaien en de schijf op toeren spinnen. Beauty ging meteen in de aanval dus het publiek heeft het probleem niet eens gemerkt.

Een halve finale halen in je eerste grote toernooi, dat is een waanzinnig goede prestatie. Ridoaun kan dan ook trots zijn op wat hij daar heeft gepresteerd. Hij heeft nu ook meteen de zwakke punten van zijn robot gevonden en kan daaraan nu gaan werken.

Nebelwerfer had niet zo veel partijen als Plofbox. Er waren 5 raptors in totaal, dus ik had nadat ik 2 raptors compleet had afgeschreven alleen nog maar de finale te doen. De andere robots waren de Finse raptors (eigenlijk meer US hobbyweights want hun motoren waren niet GRA regelmentair, maar goed, qua power ontliep het elkaar niet veel dus deed ik er ook niet moeilijk over). Hyperion had veel problemen en was na 1 gevecht al weg, waardoor alleen Prolodju over bleef.

Image

We reden op elkaar in, ik probeerde om de robot heen te komen maar dat lukte niet. de spinners raakten elkaar, en voor we met ons ogen konden knipperen lagen beide robots uitgeschakeld.

Er was een herstart. door de klap kon ik niet meer goed rechtuit rijden en toen Prolodju weer de schijf raakte klapte Nebelwerfer op zijn rug en bleef liggen. Toen kwam Prolodju weer op Nebelwefer af met schijf vol vemogen precies op speed controller hoogte. Toen heb ik meteen opgegeven om ergere schade te voorkomen. Nebel is electrisch nog wel in orde. maar het frame en de ophanging van de schijf en motoren is aan gort.

Al met al een 2e plaats voor Nebelwerfer en een halve finale voor Plofbox 2 is geen slechte score.

Mijn gelukwensen aan Proludju en Beauty voor het winnen van hun 1e plaatsen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Tue Jul 24, 2007 2:24 pm

Fotos van en na de finale van Nebelwerfer en Proludju:

Image

Image

Image

Image

Image

Ja, echt zachtjes ging het er niet aan toe. :)
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Tue Jul 24, 2007 3:19 pm

Nebelwerfer vs Kaizer. Many thanks to Masse for the pictures.

http://www.robosota.fi/foorumi/index.php

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Wed Jul 25, 2007 2:55 pm

Ben begonnen mijn foto's na te kijken, althans de laatste batch want de rest staat op Leo's laptop. En vrijwel onmiddelijk struikelde ik over dit meesterwerkje:

Image

Zo spectaculair was het soms, maar het is jammer dat het menselijk oog te traag is om dit soort fraaie beelden in real-time op te merken.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests