22-24 juni: FCC, Thialf, Heerenveen

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Wed Jun 20, 2007 3:26 pm

Ik ook denk dat hier de juiste beslissing is gemaakt. Ik hoop ook dat een volgende keer één en ander sneller kan worden zeker gesteld, hoe moeilijk dat ook is. Wellicht toch zoeken naar evenementen die zekerder zijn, zoals modelbouwbeurzen die jaarlijks plaatsvinden.
Hoe dan?

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Wed Jun 20, 2007 3:55 pm

Mischa wrote: Wellicht toch zoeken naar evenementen die zekerder zijn, zoals modelbouwbeurzen die jaarlijks plaatsvinden.
Inderdaad zoeken naar een evenement dat zekerder is of beter zelf proberen iets te organizeren van zodra dit financeel mogelijk is natuurlijk.
Maar principieel ben ik om veiligheids redenen tegen het deelnemen op modelbouwbeurzen. Wat er in Genk allemaal gebeurd is toont aan dat er op zulke beurzen gewoon teveel risico's zijn. Je kan daar gewoon nooit garanderen dat er niemand op jouw frequentie zit of zal komen. En dat is bij robots een veel te groot veiligheids risico.
Die computer beurs zoals eind 2005 daarentegen was volgens mij zowat het ideale soort van evenment... misschien maken we daar weer kans met een soort van promotie zoals in de UK via microsoft of iets anders dat van ver of kort met robots te maken heeft.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Wed Jun 20, 2007 6:07 pm

g-lap wrote: of beter zelf proberen iets te organizeren van zodra dit financeel mogelijk is natuurlijk.
geen optie (voorlopig zeker niet). We zullen andermans doelgroep moeten 'pikken'. Kijk maar afgelopen jaar in Engeland; er zat bijna geen hond op de tribune. Volk was er zat, maar ja als je de hekken afschermt met zeil trek je ook geen mensen.
g-lap wrote:Maar principieel ben ik om veiligheids redenen tegen het deelnemen op modelbouwbeurzen. Wat er in Genk allemaal gebeurd is toont aan dat er op zulke beurzen gewoon teveel risico's zijn. Je kan daar gewoon nooit garanderen dat er niemand op jouw frequentie zit of zal komen. En dat is bij robots een veel te groot veiligheids risico.
Ja en met die instelling is onze sport dus gewoon verloren! Dit is juist het soort evenement waar wij tussen passen. Er zal gewoon meer duidelijkheid moeten zijn bij de andere rc deelnemers waar wij mee bezig zijn. Ik heb er geen moeite mee om daar verbaal wat kracht in te gooien mochten ze het niet willen begrijpen.

Enne, nooit van spectrum gehoord?
g-lap wrote:Die computer beurs zoals eind 2005 daarentegen was volgens mij zowat het ideale soort van evenment... misschien maken we daar weer kans met een soort van promotie zoals in de UK via microsoft of iets anders dat van ver of kort met robots te maken heeft.
Is dat wel onze doelgroep? De doelgroep bereiken vind ik persoonlijk iets belangrijker dan een halletje waarin wij kunnen spelen. Ik zie gamers nog niet zo snel een robot bouwen, modelbouwers wel! Ik ben er zelf één.
Hoe dan?

kalme nelis
Posts: 1708
Joined: Mon Jul 28, 2003 8:37 pm
Location: wormer
Contact:

Post by kalme nelis » Wed Jun 20, 2007 11:20 pm

...I'm a gamer!... owh, perhaps I should shut up :oops: ...

...Voor publiek en bekendheid moeten we zeker modelbouwbeurzen niet afschrijven, desnoods inclusief Faraday hekken (of hoe je het schrijft) om andermans signalen te blokkeren. Jammer dan dat je geen ontvangst hebt op je mobieltje.

Spektrums zijn inderdaad ideaal om geen interference te krijgen en dus een heel stuk veiliger al is de aanschaf van een set her en der iets te hoog gegrepen voor de portomonnee van studenten, scholieren en vakkenvullers (ik dus).

Een eigen event, hoe mooi dat ook klinkt, zonder bekendheid en fanbase zal het verliesgevend zijn. Er zal dan al middels tv (en dan niet alleen regionaal) promotie gemaakt moeten worden en dus gigantisch in de kosten lopen, geld dat gehaald kan worden bij sponsoren maar zonder events trek je ook geen tot weinig sponsoren aan.

Al met al een erg lastig pakketje...

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Thu Jun 21, 2007 8:37 am

spectrum rc sets voorkomen idd flink wat zend/ontvangst problemen...
Bouwers hebben ook geen motivatie om uberhaupt iets te maken, er zijn toch geen evenementen...
Ik bekijk het altijd van de pessimistische kant :)

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Thu Jun 21, 2007 11:35 am

zo bekijken wij jou ook duzzz.... 8)
Hoe dan?

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Thu Jun 21, 2007 12:09 pm

kalme nelis wrote: Een eigen event, hoe mooi dat ook klinkt, zonder bekendheid en fanbase zal het verliesgevend zijn. Er zal dan al middels tv (en dan niet alleen regionaal) promotie gemaakt moeten worden en dus gigantisch in de kosten lopen, geld dat gehaald kan worden bij sponsoren maar zonder events trek je ook geen tot weinig sponsoren aan.
en dat is dus ook andersom het probleem, zonder events geen bekendheid en/of fanbase en/of sponsors.

In amerika pakken ze het anders aan (kweet niet of het slimmer is), daar organiseren ze het event eerst en gaan dan kijken of ze het bedrag kunnen onderbrengen bij verschillende sponsoren.

Hiermee garandeer je het event, maar loop je risico om verlies te draaien.
You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Thu Jun 21, 2007 2:26 pm

drg heeft geen financieel draagvlak... dus een evenement met verlies organiseren is not-done.

Daarnaast heeft DRG wel voor een paar K aan arena staan, die, zover ik weet, niets staat te doen.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Thu Jun 21, 2007 2:35 pm

Klopt, het probleem zijn in de eerste plaats de kosten om hem te verplaatsen, in de tweede plaats de bijkomende kosten om een event te houden. Dit uit de zak van DRG betalen is niet mogelijk, die zak is leeg voor zover ik weet. Daarbij is de arena grotendeels betaald door één of enkele leden van DRG die natuurlijk uiteindelijk graag een groot deel, of alles, daarvan terug zien.

Ik ben best bereid om de eventuele risico's van storingen op rc evenementen voor lief te nemen. Sterker nog, met de spectrums is dat verleden tijd. Het is heel goed mogelijk meerdere robots op één zender te laten werken. Als ik mij niet vergis kan een spectrum verschillende programma's/instellingen onthouden. In principe heb je dus een hoeveelheid zenders nodig die gelijk is aan het aantal robots dat tegelijk in de arena gaat. In dat geval hoef je dus alleen nog maar elke robot van een spectrum ontvanger te voorzien. Ik heb er geen moeite mee mijn zender met anderen te delen als hierin een oplossing ligt.

Image
Hoe dan?

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Thu Jun 21, 2007 3:10 pm

WJ wrote:drg heeft geen financieel draagvlak... dus een evenement met verlies organiseren is not-done.

Daarnaast heeft DRG wel voor een paar K aan arena staan, die, zover ik weet, niets staat te doen.
ik geef je helemaal gelijk, er zal toch eerst geld moeten komen voordat er een zelfstandig event kan worden georganiseert.

Het samenwerken met andere organisatoren door het gezamelijk organiseren van evenementen kan voor mogelijke sponsoren/fans/locaties zorgen.

De komst van de spektrum heeft een groot gedeelte van de storings gevoeligheid tijdens evenementen met andere RC activiteiten toch aardig terug gedrongen. dus ik verwacht dat dit niet echt een heel groot probleem is.
You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Thu Jun 21, 2007 10:43 pm

Mischa wrote:Ik heb er geen moeite mee mijn zender met anderen te delen als hierin een oplossing ligt.

Image
ik ook niet :)

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Fri Jun 22, 2007 1:12 am

Mischa wrote:Ik heb er geen moeite mee mijn zender met anderen te delen als hierin een oplossing ligt.
ik ook niet
You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 51 guests