2 - 3 Juni 2007 XFM European Featherweight championships.

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

2 - 3 Juni 2007 XFM European Featherweight championships.

Post by leo-rcc » Wed Nov 01, 2006 2:22 pm

Van het FRA forum:

It hadn't got past 10am on the Monday morning after the XFM Halloween Spooktacular show before The Wolsey Theatre had offered us return dates to the theatre in their spring/summer season - and here we are, XFM returns for a Summer Spectacular and the XFM European Featherweight Championship !

The spooktacular saw 1,600 people watch the show in a 24 hour period - this time we're there for both Saturday AND Sunday with the whole show taken to the next level !

Signup will be opened in the next few weeks and we'll put a post on to let you know when - space will be limited, and the stakes will be high !

Ed - XFM
http://www.xfmtickets.com

Als dit evenement net zo goed word als de spooktacular vorig weekend, dan ben ik daar zeer zeker bij. Featherweight only, dus geen heavies.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Rooney
Posts: 610
Joined: Mon Feb 14, 2005 7:01 pm
Location: Groningen
Contact:

Post by Rooney » Sun Jan 21, 2007 12:01 pm

daar heb ik interesse in.. dan ga ik miss ook
Call 0909-SCHAAP for an appointment. I am one hell of a member.

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Post by kos » Thu May 10, 2007 12:29 am

Gaat er nog iemand naar dit event? En zou diegene die gaat misschien voor mij 2 sidewinders kunnen meebrengen van james baker, zodat ze niet met de post hoeven? Dan kan ik TAN weer in orde maken voor Thialf
Technically speaking, Whiskey is a solution.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Post by maddox » Thu May 10, 2007 5:53 am

Ja, we gaan daarnaar toe met Team RCC. (als ik niet compleet in de war ben)

En als de sidewinders nog niet hier zijn toegekomen, dan kunnen we ze daat misschien oppikken.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Thu May 10, 2007 7:48 am

ikke niet :(

BEP-project en examens.
You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Thu May 10, 2007 9:32 am

Ik mag hopen dat de sidewinders dan al binnen zijn, anders hebben wij onze Scorpions ook nog niet.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Post by kos » Thu May 10, 2007 11:49 am

Volgens James moeten de sidewinders dan binnen zijn. Van de scorpions heb ik geen idee. Als jullie die mee kunnen brengen scheelt het mij BTW en import kosten.
Technically speaking, Whiskey is a solution.

User avatar
Rooney
Posts: 610
Joined: Mon Feb 14, 2005 7:01 pm
Location: Groningen
Contact:

Post by Rooney » Thu May 10, 2007 11:59 am

Ik kom het heel misschien als iemand met mij rijden. 1 Juni ben ik jarig :) dat hoop ik winnen :)
Call 0909-SCHAAP for an appointment. I am one hell of a member.

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Tue May 15, 2007 4:29 pm

Door alle onzekerheid i.v.m. Heerenveen ben ik op zoek naar alternatieve events, vooral voor de feahters.
momenteel zie ik 3 leuke mogelijkheden:

1) het event in deze thread, al lijkt mij dat een beetje te kort om alle robots klaar te krijgen.

2) het event in het national space center op 23/24 Juni ( roaming robots)

3) het ROBO challenge event 21-22 Juli

Kan er mij iemand eens duidelijkheid scheppen op welk event er nu wel of niet spinners mogen gebruikt worden ???

User avatar
Rooney
Posts: 610
Joined: Mon Feb 14, 2005 7:01 pm
Location: Groningen
Contact:

Post by Rooney » Tue May 15, 2007 4:39 pm

geen idee maar RR zeker mogen niet spinner arena,
Call 0909-SCHAAP for an appointment. I am one hell of a member.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Tue May 15, 2007 5:34 pm

1: XFM is een non spinner event.

2: Het evenement op het National Space Centre is volgens Jonno FCC, maar de arena is nog niet officieel gekeurd door de FRA reps. Maar volgens Jonno:"
or this event the arena will have 10mm side makrolon, and 6mm makrolon roof, making it a class 2 feather arena.
3: Robochallange is FCC, met to nu toe de enige arena in de UK die de klasse 2F heeft.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Jun 04, 2007 12:25 pm

Goed. We zijn weer terug thuis en wakker.

XFM is en blijft een geweldige featherweight organisatie. Voor de roboteers is alles super relaxt en je hebt normaal gesproken ruim de tijd om je robot te repareren tussen de shows door.

De competitie:

Dag 1:

We arriveren om 10 uur, en onze robots stonden al klaar voor de tech check. Dus de eerste 2 uur konden we eens rustig bijpraten waarom dit evenement praktisch geboycot werd door de FRA en naar de andere robots kijken en de nieuwkomers adviseren.

De dagen hadden elk 3 shows. 1 om 12:00, 1 om 16:00 en 1 om 19:00. Je tegenstanders worden eerlijk geloot, in het bijzijn van alle roboteers.

12:00: Hannibalito 1 tegen Hannibalito 2 en DB5. DB5 lag er al snel uit, en Hannibalito 1 kon Hannibalito 2 uitschakelen doordat de bungee van H2 de flipperarm niet op zijn plek kon houden en deze niet meer kon selfrighten.

H1 3 punten
H2 2 punten

16:00: Hannibalito 1 tegen Little flipper 2. Hannibalito 1 deed zijn best maar kon gewoon niet op tegen het geweld van LF2. na een paar seconden vliegt hij uit de arena. Hannibalito 2 gaat tegen Alpha, een duwbot met een enorm lage voorkant. Ik kwam er niet goed onder, en kon hem daardoor niet goed flippen. Maar Allen maakte een stuurfout en kwam vast e zitten onder de arena wand, H2 kon er eindelijk achter duiken en H2 gooit zijn eerste out of the arena van de competitie.

H1 2 punten
H2 3 punten

19:00: Hannibalito 1 tegen little hitter en tuff luck. alle robots gingen er hard tegen aan, en wat ben ik blij met HDPE. :) Na 30 seconden van zwaar flippen en hard slaan bleef ineens mijn gasklep open staan. Daarna ging het snel bergafwaarts. Na het gevecht bleek dat de geleidestang van de solonoide van de burkert was krom geslagen.

Hannibalito 2 had weer Alpha en Skink, een flipper. H2 flipte Skink uit de arena van een meter of 4 van de kant, bijna vanuit het midden van de arena. Alpha crosste snel door de arena heen en reed zich weer klem. Ik had eigenlijk Alpha daar gewoon moeten laten staan maar om er een goede show van te maken heb ik besloten een oota te proberen. Dat mislukte. Stom stom stom! de 30 seconden waren nog niet voorbij dus had Alpha weer alle kans om te winnen. Alpha slamde mij een paar keer de wand in en toen was het voorbij.

H1 1 punt
H2 2 punten

Daarmee stond voor het eerst in een competitie H2 in punten voor op zijn oudere broer. Beide robots waren nog steeds in de running, en na een verse burkert geleidestang was H1 ook weer klaar voor:

DAG 2:

12:00: H1 tegen DB5 en Whirlpool. H1 gooide DB5 al snel oota (de xfm arena wand is laag genoeg dat H1 dat kan). Na een worstelpartijtje van een paar minuten flippen en duwen kon ik eindelijk whirlpool een brede 4wd duwbut bok zetten tegen de wand. Nu wel 30 seconden gewacht en alsnog de robot uit de arena gegooid. Punten zijn punten. :)

H2 ging tegen G3 en Shockwave. Beide ook flippers, Shockwave low pressure en G3 full pressure. G3 en LF2 en H2 waren zonder twijfel de 3 krachtigste flippers in de hele competitie. Shockwave deed zijn uiterste best, maar na 30 seconden gebeurde het dan toch, ik had al aardig wat gas verloren door vele selfrights, maar nu kon het dan toch en boem, weg vloog hij. Hoog en ver. G3 reed nog rond, ik kon er niet goed onder komen, probeerde een flip en H2 lande op zijn dak. Ik probeerde een selfright, en gooide mezelf 1,5 meter de lucht in en uit de arena. :(

H1 3 punten
H2 2 punten

16:00: H1 tegen Stiff Breeze en omega. Omega is een soort van 4wd buggy, hoog op zijn wielen en makkelijk flipbaar. Stiff Breeze is een storm 2 kloon, 6wielen, een supersterke duwbot. H1 flipte Omega vrijwel direct. Daarna begon de uitputtingsslag met stifff breeze. Ik kon niet veel doen dan flippen waar mogelijk en hopen dat h1 stiff breeze bok kon zetten tegen de wand. Ik deed nog wel de oude "zet storm 2 niet recht overeind zodat hij niet onder jou kan komen met zijn punt" truuk maar uiteindelijk kreeg stiff breeze de opperhand en verloor ik op punten.

H2 tegen ploughbot en DB5. DB5 kreeg een vliegles van ettelijke meters, en toen deze landde werktte hij niet meer. Ploughbot werd ook hoog gegooid landde daarbij op zijn dak en kon niet meer selfrighten om de een of andere reden. Later bleek zijn elektronica kortgesloten te zijn. Ik wist dat toen nog niet, dus positioneerde me achter Plougbot en smeet hem de arena uit. Daarna deed ik hetzelfde met db5, en probeerde mezelf er ook nog maar uit te gooien. :)

H1 2 punten
H2 3 punten

Competitie resultaat:

Hannibalito 1: 11 punten
Hannibalito 2: 12 punten

Daarmee ging H2 naar de halve finale, en H1 niet.

19:00 Semi final: H2 tegen little hitter. HDPE is en blijft goed spul. little hitter sloeg maar deed verder geen schade. Ik probeerde onder Little Hitter te komen maar dat luktte voor geen meter. Toen ik half een kan zag probeerde ik de flip, maar mistte. H2 lande weer op zijn dak, en dat was het sein voor Little Hitter. hij begon als een waanzinnige op de onderkant van H2 in te hameren en raakte daarbij 1 motor. Ik kon uiteindelijk selfrighten maar het leed was uiteindelijk al geleden. Dacht ik. Ik was nog net mobiel genoeg en in de hamerfrenzy had little hitter zijn eigen accupack gebroken. Dus met een kapotte motor en een stuk pantser dat was gescheurd op een slechte lasnaad ging H2 alsnog naar de finale!

Mario en ik zijn toen als een bezetene aan de gang gegaan om H2 een andere motor te geven door een speed 900 uit H1 te halen en in H2 te steken, maar aangezien we die daar in gelast hadden (speed 900's gaan zo zelden stuk) maar met noeste arbeid en goed teamwork kregen we H2 net op tijd klaar. Ik kreeg 1 boutje niet goed meer in het pantser dus reden we de finale maar met het pantser op 3 boutjes bevestigd rond.

De finale:

Hannibalito 2 vs Little Flipper 2 vs Skink

H2 kon weer rijden, maar door een verkeerde soldering van de motor was ineens linksaf rechtsaf en rechtsaf linksaf. maar goed. hij reed.

3... 2... 1... Activate!

H2 en LF2 draaien een beetje om elkaar heen en Skink houd zich wijselijk een beetje afzijdig. Ik zie LF2 een beetje omhoog komen met zijn achterkan en toen wist ik dat ik hem had. BOEM! LF2 vliegt 4 meter door de lucht, knalt in de polycarb buitenwand en is vertrokken!

Nu alleen skink nog. Tijdens die flipactie was die langszij gekomen en gooide mij om voor mijn flipperarm weer terug beneden was. Ik deed een selfright, maar Skink gooide me meteen weer op mijn dak. Ik probeerde weer een gedoseerde selfright, maar deze was gewoon teveel. BOEM! Daar gooide H2 zichzelf makkelijk weer 1,5 tot 2 meter in de lucht en uit de arena. DOH! :(

De winnaar doordat ik mezelf uit de arena smeet: Skink!

Eerlijk is eerlijk, het was mijn stommieit, het was ik die de fout maakte, en Skink is daardoor de terechte winnaar.

Al met al ben ik heel tevreden met de performance van beide feathers. Nu een manier verzinnen om dit selfrighting probleem te voorkomen, dan is H2 een heel waardige opvolger van H1.
Last edited by leo-rcc on Tue Jun 05, 2007 3:28 pm, edited 1 time in total.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Mon Jun 04, 2007 12:52 pm

leo-rcc wrote:Al met al ben ik heel tevreden met de performance van beide feathers. Nu een manier verzinnen om dit selfrighting probleem te voorkomen, dan is H2 een heel waardige opvolger van H1.
Die Duitse heavy flipper loste dit op door elektronisch de stuurklep te begrenzen, hij had een schakelaar op de zender en wanneer hij die aanzet dan verkorte hij de pulse naar de stuurklep (ben niet zeker dat dit een burkert was). Dus als hij moest self righten dan zette hij het schakelaartje om en flipte de robot maar op halve kracht....
Je zou dit zelfs zonder schakelaar maar met een kwik contact kunnen maken zodat hij automatisch maar op halve kracht flipt als hij ondersteboven ligt.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Jun 04, 2007 12:55 pm

Het is een optie waar ik zeker naar ga kijken. Verder wil kijken om de robot recht op zijn dak te laten komen zodat ik geen afwijking heb tijdens de srimech.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Mon Jun 04, 2007 1:35 pm

1 wiel aan de bovenkant monteren, om zo de richting van je srimech te bepalen ?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 54 guests