14 Augustus Summercampus Twente

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Aug 15, 2005 1:28 pm

Ze waren er wel, maar in het andere kamp. Ik zag ze vorige week al rondhuppelen.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

joris
Posts: 112
Joined: Tue Jun 21, 2005 11:34 pm

Post by joris » Mon Aug 15, 2005 1:34 pm

leo-rcc wrote:Ze waren er wel, maar in het andere kamp. Ik zag ze vorige week al rondhuppelen.
Oh, was jij dat in de bosjes met die telescoop? ;)

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Mon Aug 15, 2005 3:34 pm

ik heb ze lekker wel gezien en in levende lijve meegemaakt

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Mon Aug 15, 2005 3:36 pm

Hmm.. en je had een hele blokhut 'voor jouw alleen'
Was je wel alleen? :)

joris
Posts: 112
Joined: Tue Jun 21, 2005 11:34 pm

Post by joris » Mon Aug 15, 2005 4:38 pm

Sorry WJ, je hoort het: je hebt dus duidelijk wel wat gemist.

Maar dan wel onder de voorwaarde dat je bereid was geweest om zoals Leo al een week geleden in de bosjes te gaan liggen, of zoals Tim er slechts een dag (en nacht!) extra voor uit te trekken en gewoon een blokhut te reserveren.

Respect, Leo, voor je toewijding. En Tim, voor je schaamteloosheid.

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Mon Aug 15, 2005 5:00 pm

er is niks gebeurt, op uitdrukkelijke instructies van de coördinatrice

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Post by kos » Mon Aug 15, 2005 9:07 pm

Cavecrusher wrote:er is niks gebeurt, op uitdrukkelijke instructies van de coördinatrice
Heeft ze zelf nog wel wat uitgespookt? :wink:
Technically speaking, Whiskey is a solution.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Mon Aug 15, 2005 11:34 pm

instructies...
sorry tim, ik geloof dat ik het stadium van instructies wat dat betreft al voorbij ben...

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Post by Cavecrusher » Tue Aug 16, 2005 3:27 pm

ik ook :), heb me er wel aan proberen te houden, maar...

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Tue Aug 16, 2005 9:09 pm

Achja, het was weer een vermoeiend en druk weekje.
Helaas wel veel rambots dit jaar (van de zeven botjes maar 2 met actieve wapens). Op zich ook wel logisch, aangezien de pneumatica niet veel is en disks niet mogen.
Het is wel altijd verbasend hoe ze dingen doen. Het is ze gelukt om met een kolomboor een 10 mm boor te breken, van het aantal 3 mm boren dat gesneuveld is, zijn we de tel kwijt. Daarna zijn de 2,5, 3,5 en de 4 mm boren eraan gegaan. Er is 1 kolomboor kapot gegaan (hoewel die later weer gefixt is) en de accuboormachines hebben het ook niet overleefd. De decourpeerzaagjes waren meerendeel verbogen (hoezo kan je geen 90 gradenhoek maken met een decoupeerzaag?) Solderen kunnen ze ook niet, maar dat heb ik vaker gemerkt.

Andere leuke feitjes:
- 1 jongen was zo actief dat hij nog actiever was dan Baruti. Iedereen dacht dat hij ADHD had, maar daar was hij voor getest. Dus nu hebben we er maar gemaakt dat hij ADD heeft (Alle Dagen Druk). Tevens was hij een echte charmeur/comediant, dus meerendeel van de meiden vielen voor hem.
- Meerten uit mijn groep was echt een electronica jongen: kwam hij weer met een vraag die ik niet was, gaf ik hem de multimeter en een kwartier kwam hij later terug met het antwoord :D
- 1 groepje was kleurenblind: Rood draadje uit de accu -> rood draadje door de RL -> rood draadje split zich -> rode draadjes gaan naar speedcontroller en...... zitten daar aan het zwarte draadje. Precies hetzelfde verhaal voor de min van de accu :shock: Dus ik was blij dat Simone duidelijk had gemaakt dat Evert of ik de electra eerst moesten controleren.
- Ik had begrepen van Sunniva dat ze meer stemmen heeft gehoord van deze lichting campers die willen gaan bouwen. Ik heb 8 boekjes verkocht, dus hopelijk komen er binnenkort nieuwe bouwers.
- Dat de robot van Evert 14 Kg woog
- Dat de robot van Tim langere spikes erop had, dus dat Evert de meest schade kreeg. (test gevechten op zaterdag).
- Het botje van Luuk had een pneumatische flipper, die met moeite een schoen opgetilt kreeg :( Toch blijft de lage druk een minpuntje.
- Dit jaar was het kantoor niet meeverplaatst, dus helaas geen krantje. Dus is het nog best lastig deze puntjes te bedenken :lol:
- De robot van Hylco (met de frieze vlag) is als profielwerkstuk gemaakt. De robot is daarom ook niet vernield en zal op school geshowd worden. Maandag hebben ze bij mij de groepsfoto gevraagd voor de krant.


Ik had 2 in mijn groep die een pneumatische bijl wouden en 2 die een rammer met zware (ruitenwisser) motoren wouden. Helaas mag deze combi niet en na lang overleggen kwam er niks uit. Dus ik stelde een electrische bijl voor met zware motoren. Na aandringen (en omdat er geen andere ideeen op tafel kwamen) zijn ze akkoord gegaan. Maar bij de eerste tegenslag (1 motor werkte niet) kreeg ik dat op mijn bord. Gelukkig bij de eerste test met het wapen (op zaterdag) en die sloeg 5 cm in zanderige grond. Hele groep blij en onder de indruk (ze hadden ook net de test met de pneumatica gezien) en ikke dus ook blij :D Jammer genoeg was het wapen zo erg dat de houder uitelkaar getrokken werd en dat daarna de schakelaar weer kapot ging (en dat was de laatste). Uiteindelijk (nadat bleek dat de schakelaar niet meer te maken was) hebben we een speedcontroller aangesloten met het idee dat we vanzelf wel zouden zien als de tanden gepoetst gingen worden. Halverwege het gevecht deed hij het niet meer en dacht ik dat de tanden gepoetst waren, maar Leo vertelde dat dit door een spike van de andere robot was gebeurt. Als we dit eerder geweten hadden, hadden we ons veeel ellende bespaart. Ach een tip voor volgend jaar.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

Be (or not)
Posts: 812
Joined: Sun Jul 27, 2003 10:05 pm

Post by Be (or not) » Tue Aug 16, 2005 10:45 pm

dus jullie hadden geen adhd-er in de groep maar een schizofreen die meerdere stemmen hoorde.. Heftige omschakeling hoor.
Ik dacht heerlijk te dromen, is het verdorie de realiteit.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Tue Aug 16, 2005 11:23 pm

Ik was erg blij met die bijl. Het maakte naast de flipper voor de enige actieve wapens van het jaar.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Rooney
Posts: 610
Joined: Mon Feb 14, 2005 7:01 pm
Location: Groningen
Contact:

Post by Rooney » Tue Aug 16, 2005 11:56 pm

leo-rcc wrote:Ik was erg blij met die bijl. Het maakte naast de flipper voor de enige actieve wapens van het jaar.
WOW Mooi zo werkt het prima
Call 0909-SCHAAP for an appointment. I am one hell of a member.

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Thu Aug 18, 2005 8:37 am

Helaas was de groepsfoto niet goed genoeg voor de krant (was ik al bang voor met die flits). Dus is het alleen een foto van Christiaan en de robot geworden. Vandaag komen de friezen waarschijnlijk op de radio en vandaag geven ze ook een tweede interview voor in een andere krant. (Blijkbaar komkommertijd :P).

Hier is het krantenartikel uit de leerwarden courant: Laatste kolom klopte niet helemaal en het is ook de groep van Thijs en niet van Hylco.
Image

Nog te klein? http://81.205.88.216/LeeuwarderCourant-Flex-Groot.jpg is de grotere versie

Als ik andere artikelen doorgestuurt krijg, komen ze ook hier te staan.

Tevens hier de eerste foto's van het kamp:
http://www.bugs.nl/media/album/index.ph ... 50ZTIwMDUv
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Post by kos » Thu Aug 18, 2005 9:01 am

Tja dit kan dus ook als locking pins. :)

http://www.bugs.nl/media/album/streamim ... MzOC5KUEc=

Het is dat de link op de robot ligt en de dumpvalve zou moeten open staan.
Technically speaking, Whiskey is a solution.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests