Robocup Junior in Nederland

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Robocup Junior in Nederland

Post by MJM » Fri Apr 15, 2005 11:39 am

Inventor is ook betrokken bij Robocup Junior. Zie hun site.
RoboCup Junior wedstrijden in Nemo
Op Zaterdag 16 April 2005 strijden een 13-tal teams voornamelijk uit de regio Noord Holland om de beste resultaten met Dansen, Rescue en Voetbal. Het evenement begint om 10 uur en eindigt om 17 uur.
Science Center NEMO is gevestigd in Amsterdam, op loopafstand van het Centraal Station.
Naast de RoboCup Junior wedstrijden zijn er op de verschillende verdiepingen interactieve exposities te zien, en kun je een ontdekkingsreis maken door de moderne techniek.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Fri Apr 15, 2005 6:22 pm

Ja, ik ben projectleider van het Erasmuscollege Zoetermeer. KLIK
Vandaag de robots helemaal af gemaakt. Echt de laatste twee weken aleen maar stres omdat het programma waarme we de robots programeren niet goed werkten. Dus dat was echt balen en dat was dus tuis ook lang doorwerken om te zorgen dat het in orde komt.
Morgen is het NK in het NEMO amsterdam. De teams moeten er om 10 uur zijn. Om 11 uur beginnen de wedstrijden en is het dus open voor het publiek.
Ik heb 3 teams begeleid. 2 teams hebben een rescue robot (drie jongens per groepje uit de eerste klas) gemaakt en de andere groep heeft een dansrobot gemaakt. (4 meisjes uit de eerste klas) De dans ziet er heel goed uit en ik denk dat ze zeker een kans maken aangezien er 3 tegenstanders zijn. Voor de rescue word het wat moeilijker omdat ze 7 tegenstanders hebben. Maar met testen deed een van de rescue teams de opdracht in 35 sec. En de beste tijd van vorig jaar lag geloof ik op 48-50 sec. Dus ze maken dan een zeer grote kans. (max 1.5 min)
De robots zien er top uit en het is uiteindelijk gelukt met de software. De robots zijn geprogrameerd en doen wat ze moeten doen. Het enige dat morgen nog veranderd moet worden zijn de waardes van de lichtsensor omdat het licht daar anders is. Maar het calibreren is niet zo moeilijk.
Als iemand intresse heeft om morgen te komen kijken, kunnen ze het best even een pm'etje sturen. Ik kan waarschijnlijk nog wel aan een paar kaartjes komen.
Ik neem morgen ook een doos flyers mee om daar uit te delen. Want ik denk dat daar wel intresse naar is aangezien ze daar allemaal bezig zijn met robots :wink:
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sun Apr 17, 2005 9:57 am

Heel goed nieuws, de drie teams die ik begeleid heb zijn 1e, 2e en 3e van het nederlandskampioenschap geworden :D
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Post by kos » Sun Apr 17, 2005 1:40 pm

Gefeliciteerd met de goede resultaten.
Technically speaking, Whiskey is a solution.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Sun Apr 17, 2005 3:37 pm

De 1e plaats op het onderdeel rescue was een verpletterende overwinning. Daarbij moet een robot middels lichtsensoren een traject volgen en een opdracht uitvoeren. Terwijl alle tegenstanders moeite hadden de helft van het traject af te leggen, deed Dennis' groep dat bijna 3 keer in de beschikbare tijd. Het team wist duidelijk goed waar het mee bezig was.
Ik heb de organisatie uitgenodigd tijdens ons EK een demo te komen geven.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Sun Apr 17, 2005 5:11 pm

Wow ! Goed gedaan zeg !

Stuur eens een A4tje (of enkele als je meer ruimte nodig hebt) met foto's en uitleg naar mij op ? Dan kan ik die uitprinten en op de Wetenschaps-Expo in Heizel tonen. Dat komt alleen maar ons imago ten goede en zorgt voor meer publiciteit van die wedstrijd ook. Geef ook meteen contact-details. Wie weet komt er ooit misschien een Vlaamse en/of Waals Robocup...
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: Robocup Junior in Nederland

Post by MJM » Sun Apr 17, 2005 10:35 pm

Robocup Junior is de jeugdvariant van RoboCup dat in 20 landen wordt gehouden. Hier vind je er uitleg over met tekst van hun flyer. Dit jaar was de eerste Nl uitgave. Vorige week werd het evenement in Padderborn, Duitsland gehouden. Annita heeft foto's genomen maar ik heb ze nog niet bekeken.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Mon Apr 18, 2005 6:14 pm

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Apr 18, 2005 9:13 pm

Is het materiaal nog in handen van de teams of word het na het evenement weer afgebroken?

Het lijkt me een leuke toevoeging aan drg demos bijvoorbeeld.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Tue Apr 19, 2005 5:50 am

Het materiaal blijft van de teams, want de teams moesten ook zelf voor het materiaal zorgen.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Tue May 31, 2005 6:26 pm

http://www.bugs.nl/media/album/index.ph ... Rlbm5pcy8=
Foto's die nu op de bugs site staan.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests