demo van summercamper

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

demo van summercamper

Post by Carlijn » Wed Mar 09, 2005 7:20 pm

Jethro (die 2 keer op Summercampus is geweest) heeft zijn profiel werkstuk* gemaakt over Robot Wars. Hierbij heeft hij ook een featherweight gebouwd (in aanbouw) en geeft op zijn school een demo. Maandag 21 maart in de grote pauze (12.50 begin) in de aula van hun school (www.daltonvoorburg.nl). Ik ga in ieder geval even kijken, misschien dat meer mensen het leuk vinden om te komen.



* In 3 HAVO/VWO wordt er een profiel gekozen zoals het oude vakkenpakket. (Een vast aantal vakken, een profiel en 1 of 2 vakken vrij gekozen). Het profiel werkstuk wordt in het eerste helft van het examen jaar gemaakt en er wordt ongeveer een half jaar aan gewerkt buiten lesuren. Het werkstuk moet dus over een vak gaan uit je profiel. In Jethro's geval Natuurkunde.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Wed Mar 09, 2005 8:32 pm

Leuk! Tenzij hij een schijf gebruikt :-) Doe hem de groeten van me.

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Wed Mar 09, 2005 8:41 pm

Ik heb het profiel werkstuk gekregen en in PDF gezet. Het komt binnenkort online op de DRG-site.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Tue Mar 15, 2005 9:04 pm

De demo is verzet naar woensdag 23 maart ook in de grote pauze.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Tue Mar 22, 2005 7:16 pm

De demo is verzet naar 5 april, grote pauze (kwamen er vandaag achter dat de aula morgen bezet is)

We zullen maar denken 3 keer is scheepsrecht.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Thu Apr 07, 2005 1:06 pm

Nou 3 keer was idd scheepsrecht en de demo is geweest. Zou er zelf om 12 uur zijn om mee te kijken naar Jethro's robot en kennis te maken met zijn docente. Maar ookal dat ik een half uur extra reistijd had genomen, was ik pas om 12.45 daar. Jethro robot deed niks en daar eerst meegekeken wat er mis kon zijn. Ik kijk in die robot en zie alleen microswitches terwijl hij op accuboormachine motoren rijdt. hmmm, tja die gaat dus niet kunnen rijden. Helaas was ik vergeten te checken of de accu van Pizzabox vol was, maar had wel een reserve accu meegenomen. Maar doordat ik te laat was, heb ik ze dus niet kunnen wisselen.
Ondertussen kwamen vrienden van Jethro hem al halen, omdat de aula vol stond. Dus maar op hoop van zegen gekeken wat pizzabox ging doen. In eerste instantie een kort verhaal gehouden over Jethro's robot (Made 4 Mayhem) en pizzabox heeft een rondje "gereden". Was wel jammer dat we beiden niet echt konden rijden (en ook stom van mij :S). Het was ook erg lastig om iets te vertellen omdat de ruimte eigenlijk te groot was en mensen helemaal om je heen stonden. Doordat ze je niet verstonden, gingen mensen praten wat er voor zorgde dat het nog moeilijker werd. Maar achteraf wel met een groot aantal leerlingen gesproken en flyers uitgedeeld van het EK.

Later bleek ook dat Jethro de reductie van zijn accuboormachine motoren had gehaald en zijn accu's waren dus ook leeg. Hij heeft dus nog veel te verbeteren, maar wil wel proberen mee te doen aan het EK.
Foto's staan op de site van Bugs: http://www.bugs.nl/media/album/index.ph ... JnMjAwNS8=
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests