Jeugd, Cultuur en Wetenschap in Vlaanderen

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Jeugd, Cultuur en Wetenschap in Vlaanderen

Post by Babeth » Fri Dec 17, 2004 8:58 pm

We hebben in Vilvoorde iets nieuws ontdekt en daar natuurlijk een mailtje naartoe gestuurd. De vzw "Jeugd, Cultuur en Wetenschap" is een Belgische organisatie om jongeren kennis te laten maken met en hun weg te helpen vinden in wetenschappelijk werk. Hun webstek is http://www.jcweb.be/ , en het moet lukken dat hun kantoor in Vilvoorde werd gevestigd, 2 straten bij ons vandaan.

Nu blijkt dat één van de verantwoordelijken het wel ziet zitten om de hulp van het DRG te gebruiken bij de WetenschapsEXPO, dat is een beurs waarbij jongeren (van kleuterschool tot unief) hun eigen wetenschappelijk project naar voor brengen. Zij tonen wat ze zelf ontdekt en geleerd hebben. Daaraan is ook een wedstrijd gelinkt. De jongeren kunnen tal van leuke prijzen winnen. De beste kunnen doorgaan naar de Internationale WetenschapsEXPO in Chili.
Zij zijn nog op zoek naar Nederlandstalig-begeleide ateliers. Misschien kunnen wij hun daarin wel helpen of zijn er eventueel andere mogelijkheden. We gaan met hun eens afspreken om de mogelijkheden te overlopen.

Wie kan ons daarbij helpen qua informatie ?
Zou het DRG het wel willen doen ? Of ons toestaan om er namens de Stichting aan mee te werken ?
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Fri Dec 17, 2004 11:50 pm

Er aan meewerken is een goede zaak. Bedenk wel dat het niet vrijblijvend zal zijn maar zeer verantwoord moet gebeuren.
Ik heb al meer verzoeken om info over robots gehad uit België, de laatste tijd.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Fri Feb 25, 2005 2:44 pm

Ze willen weten of wij op 28, 29 en 30 april in de Heizel Paleizen (Expo) een stand willen hebben en eventueel een arena kunnen neerzetten voor demonstraties, robotten willen tonen en dergelijke.

Mario kan geen vrijaf pakken dus hij kan niet de hele dag daar staan. Dat is een donderdag, vrijdag en zaterdag. Dus ik vrees dat het voor velen moeilijk zal worden.

Ik wil wel proberen om een standje op te zetten, maar eigenlijk mag ik het niet van het ziekenfonds omdat ik invalide ben.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Fri Feb 25, 2005 3:06 pm

Ik zou in ieder geval die dagen er kunnen staan, heb geen verplichtingen aan mijn werk en heb alleen op dinsdag school
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Fri Feb 25, 2005 3:31 pm

Dat zou leuk zijn, we vinden nooit genoeg vrouwen voor wetenschappelijke projecten.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Fri Feb 25, 2005 4:46 pm

We zouden er (een hoek van) een arena neer kunnen zetten (2,5x2,5 m). Met 1 of 2 heavies er in of ruimte voor ant, 6 kg of feather.

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Fri Feb 25, 2005 6:42 pm

Wat mij betreft is HARD beschikbaar voor dit evenement. Hebben we ook eindelijk een deadline om naartoe te werken want anders blijven die kleine afwerkingen toch weeral liggen tot vlak voor het EK :wink:
Helaas kan ik zeker al niet op woensdag en donderdag wegens te druk op het werk. :?
Vrijdagnamiddag/zaterdag zou eventueel wel lukken voor mij. En Hard naar daar brengen op dinsdagavond en dan de arena plaatsen of iets dergelijks zou ook geen probleem mogen zijn.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Fri Feb 25, 2005 8:29 pm

Ik zou er best bij willen zijn, heb tegen die tijd wel iets rijdends met wapen. Aleen vervoer word weer moeilijk.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Sat Feb 26, 2005 9:55 am

@Babeth; wat kan onze rol zijn daar? Een voorbeeld, attractie, inspiratie, hulp of iets anders? Ik begrijp dat allerlei schoolgaande leeftijden hun eigen ontwerpen en uitvindingen mogen laten zien en dat een jury die beoordeeld?

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Sat Feb 26, 2005 1:20 pm

Onze rol wordt vooral informatie geven rond onze hobby, attractie zijn en bekendheid verwerven/nieuwe mensen aantrekken. Wij mogen dus daar staan om onszelf te promoten binnen een jeugd-wetenschappelijk kader samen met andere standhouders die jongelui proberen warm te maken voor een project, opleiding of een vrijetijdsbesteding. Zo heb ik het tenminste begrepen. De wedstijd waarvan sprake is het hoofddoel van die driedaagse maar wij vormen randanimatie.

Ik moet voor 5 maart alles rond hebben.

Het zou heel leuk zijn om op 'n minst de hele kleine demo-arena neer te zetten. 2,5 bij 2,5 is groot genoeg voor mij om te managen.
We zetten zelf Kashei in (die nog geen harnas heeft en dus lekker zichtbaar is) en mijn Growlerke voor de lol.
Carlijn en Inventor erbij hebben zou heel leuk kunnen zijn (Inventor, je kunt met de trein komen en ik haal je op bij het station, we hebben 1 logeerbed als je tegen katten en een hond kunt (en tegen mijn kookkunst) dus laat het maar weten).
Normaal gezien moet ik dinsdag reeds de stand kunnen opbouwen maar ik weet niet tot hoe laat de expohal open is voor de standhouders (kan laat zijn als ik mag afgaan op eerdere ervaringen daar, ik heb daar namelijk wel eens gewerkt).
Hard ter expositie, en in werking op zaterdag, zou schitterend zijn.

Ik zit te spelen met het idee om mijn computer daar te zetten (hangt af van hun security) en filmpjes af te spelen en/of een foto-presentatie te laten draaien. Ik zou graag folders willen hebben (kan iemand ze drukken of moet ik er zelf achter ?), en ik zal leesmateriaal verzorgen. Qua vervoer denk ik dat wij ons busje kunnen gebruiken want de openingsuren vallen buiten Mario's "werkdag" - behalve vrijdagavond maar dan vinden we wel een andere oplossing... , ik moet nog horen wanneer we de stand moeten afbreken. In het ergste geval regel ik wel iets.

Het lijkt veel om door mij te laten doen, maar ik denk wel dat ik hulp kan krijgen van de JCW.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Tue Mar 01, 2005 11:46 pm

Babeth, regel het. Geert zorgt voor de aanwezigheid van Hard. Dennis en Carlijn erbij. Een paar exemplaren van het "bouwboek", wat flyers van ons en een stapel promo-flyers voor het EK. Videobeelden. Een klein arena-tje. Zeg maar wat je nodig hebt, en wanneer. Doe maar per mail naar alle betrokkenen :-)

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Wed Mar 02, 2005 1:47 pm

Ze hebben hun vergadering met de organisatoren ergens volgende week, ik heb hen de nodige vragen gesteld.

Wat ik nu aan het doen ben is om A4-tjes te maken met info over het DRG die ik eventueel naar A3 of groter kan laten copiëren. Aan wie kan ik die voorleggen om het goed te doen ?

Als ik het me goed herinner heeft Geert indertijd de folders laten printen. Zou hij dat nogmaals willen doen ? Scheelt een stuk in het budget. (Als er tenminste een budget is... copies en prints kan ik wel uit eigen zak en met plezier.)
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Post by MJM » Wed Mar 02, 2005 4:22 pm

Die flyers zijn nog lang niet op. Ik zal eens kijken hoevel er nog liggen. Tekst heb ik ook geschreven de afgelopen weken, die stuur ik je even.
Bladen op A3 - A0 kan ik verzorgen maar niet plastificeren. A2 past in de showtassen die we hebben.

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Wed Mar 02, 2005 9:13 pm

Babeth,
laat maar horen via PM of rechtstreeks op mijn home mail wat je precies nodig hebt. Ik regel het wel.
Voor vrijdagavond en dinsdagavond ( buiten de gewone werkuren) kan ik ook altijd komen helpen. En ik veronderstel dat Jan 's avonds ook wel zal kunnen helpen.
Enfin hou ons maar op de hoogte ...... :)

User avatar
KASAP
Posts: 649
Joined: Mon Jul 28, 2003 7:39 pm
Contact:

Post by KASAP » Fri Mar 04, 2005 1:08 pm

Marien, nu ik er net over lees:
De flyers voor DRG, kun je mij die digitaal sturen.
Ik wil als ik in Singapore bij de SRG ben wat neer kunnen leggen
(moet wel z/w printbaar zijn)
Euhm...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests