Demo's, competities en waar willen we heen

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

niels
Posts: 285
Joined: Mon Jul 28, 2003 10:21 pm
Contact:

Post by niels » Mon Aug 16, 2004 10:14 pm

Ik denk dat we meer events nodig hebben waarbij (bijna) alle wapens gebruikt kunnen worden. Dit is nodig om de events interessant te houden voor roboteers en publiek. Een wedstrijdelement is leuk, en in combinatie met whiteboard inschrijvingen (zoals genk en rijswijk) hoeft dit niet ten koste te gaan van het aantal gevechten.

Voor dit soort events zijn wel een betere arena en meer robots noodzakelijk.

Voor een betere arena zal gespaart moeten worden door DRG, of we moeten een geschikte sponsor vinden. Eventueel kan voor grote events een arena uit engeland gehaald worden, maar dat is een erg dure oplossing.

Het aantal robots is een ander probleem wat we hebben. Nu zullen er in de vakantie periode altijd wel wat robots afwezig zijn, maar eigenlijk hebben we bijna alle nederlandse en duitse robots nodig om een heel weekend te kunnen vullen. We moeten dus zorgen dat er meer mensen komen die robots gaan bouwen (hoeveel roboteers zijn er in het afgelopen jaar bijgekomen?). Ik denk dat we vooral moeten zorgen dat er meer feathers komen. Feathers gaan over het algemeen wat minder snel kapot, en zijn makkelijker te bouwen voor beginners. De feathers kunnen dan de gaten tussen de heavyweight gevechten opvullen.

Een andere optie zou zijn om kortere demonstraties te geven, maar wel heftiger. Als we een show van 2 uur doen, hoeft er na de 2 uur geen robot meer te werken. Eventueel kan je misschien 2 van dit soort shows op een dag doen..

Niels

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Mon Aug 16, 2004 11:32 pm

aach schade.

typhoon, shrederator, begamyte, kom maa op !

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Tue Aug 17, 2004 12:40 am

Dat feathers perfecte gaatjesvullers zijn weten ze al in Engeland. En het trekt sneller nieuwe bouwers aan dan heavies.
Zo kun je ook proberen om voor een groot evenement een soort van wedstrijd aan het publiek uit te schrijven zodat bijvoorbeeld niet-roboteers met een "omgebouwde" racewagen zich ook eens in de arena mogen wagen, wie weet kunnen we zo nieuwe bouwers lokken. We hebben het al eens in Engeland gezien (was het niet in Brighton dit voorjaar ?), het was heeeeel lollig en het gaf een meerwaarde aan de show.

Je moet het toch eens serieus bekijken: het gaat ons geld kosten als we het nodige spektakel willen brengen want we moeten een strijdvaste arena hebben, die ergens kunnen opslaan, vervoeren en repareren. Dat weten we al jaren maar nu wordt die vraag wel dringend. Hoe kunnen we dat regelen ?
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

flex
Posts: 2711
Joined: Mon Jul 28, 2003 12:48 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Post by flex » Tue Aug 17, 2004 1:12 am

We weten al jaren dat we een arena willen
We weten al jaren dat we een arena nodig hebben
We weten al jaren dat we een arena niet kunnen betalen (als DRG)
We weten al jaren dat we een arena kunnen ontwerpen
We weten al jaren dat we een arena kunnen bouwen
We weten al jaren dat we een arena ...

Grootste probleem is niet zozeer de arena vloer+binnen muur. Het echte probleem zit hem in de publieks/deelnemers bescherming... dus PC wanden en een proper 'dak'...

Mijn calculaties voor een stalen frame voor de vloer+wanden (150m2) komt op ong. 4000eu. excl. houten panelen voor de vloer en wanden.

Het geheel (incl. de houten panelen) is makkelijk op 3 trollys van 2x1x1.5meter(LxBxH) te vervoeren.

PC 10-12mm dik zit op ong 80eu/m2 en ik denk aan 3meter hoge PC afscherming. AUCH! en dan nog een frame systeem om die platen in te bevestigen.
IS eigenlijhk voor het arena commissie topic maar goed...
Niels Schotten
DRG Arena marshall & Judge

"Hard Work Often Pays Off After Time, but Laziness Always Pays Off Now."
Every once in a while you need to take your foot out of your mouth and up against your rear to kick our ass in to gear...

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Tue Aug 17, 2004 8:07 am

Ik denk het een goede tussen stap is om de huidige arena uit te breiden. Voor een nieuwe arena moeten er sponsors zijn en die zullen niet happig zijn als we niet iets kunnen laten zien.
Mijn idee, koop 4 vloerdelen erbij, maak 2 zijwanden en 2 houders. De arena wordt dan al een stuk groter, maar de kleine versie kan ook gebruikt worden. Het idee van Leo voor een dunne PC wand die je voor het publiek hangt, bijvoorbeeld met T-rips aan de hoge hekken, is ook een goede verbetering. Op deze manier zou je ook een wand kunnen maken voor de roboteers. PC kan ik dan proberen te regelen, maar zoals ik al eerder heb gezegt, ik wil dan wel een idee kunnen laten zien en moet afmetingen weten.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Fri Aug 20, 2004 11:05 am

Na het aflassen van het WK moeten we het hier nog maar eens hebben over onze toekomst.
Ik zie persoonlijk meer in het combineren van Robotwars met andere dingen. Zolans LAN-party's, autotuning beurzen, trekker trek, summercampus, monstertrucks, HCC dagen, enz.
Mischien moeten we de hobby ook wat meer berijkbaar maken voor nieuwe deelnemers. Dus we moeten ons meer concentreren op feathers. De jeugd er bij betrekken. Etc.
Je zou onze activiteiten kunnen combineren met de TNO robotcompetitie of robo-lympics actige dingen zoals sumo-gevechten. Er zijn nog altijd Universiteiten bezig met voetbal-robotjes. Van mijn part op de HCC dagen in combinatie met de HCC-robotica (daar ken ik nog wel wat mensen ;) ).

Als we een Macrolon overkapping voor de huidige arena maken is hij prima geschikt voor featherweights.. Met wat extra versteviging rond de wanden mischien zelfs voor spinners.

docproc
Posts: 228
Joined: Tue Jul 29, 2003 11:28 am

Post by docproc » Fri Aug 20, 2004 12:48 pm

Als de toekomst van RobotWars feathers zijn, dan hoeft het van mij niet meer.

Voor de rest ben ik het wel met je redenatie eens Bugs.
Niels - [url=http://www.sater.nl/]Team Sater[/url]

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Fri Aug 20, 2004 2:36 pm

Docproc, het is niet dat we de heavyweights willen opgeven. Het is gewoon dat de feathers de perfecte instapmodellen zijn waarmee we jong bloed kunnen aantrekken. En als ze opgroeien zullen ze netjes doorstromen naar de heavyweights toe.
Als je niet alle kansen aangrijpt dan gaat de sport zeker verloren !
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
Greasy claw Ruud
Posts: 620
Joined: Mon Jul 28, 2003 5:37 pm
Location: de hel
Contact:

Post by Greasy claw Ruud » Fri Aug 20, 2004 5:35 pm

Laten we eerlijk zijn ( niets ten nadele van de feathers ), maar de enthousiaste reacties van het publiek komen eigenlijk alleen ten gevolge van een heavyweight gevecht. Dat blijft toch hetgene wat mensen trekt. Maw. als er geen arena komt die heavyweight-fullcontact proof is, kunnen we onze beestjes beter gaan gebruiken als grasmaaiers. 8)
Became second in a two way match with a chainsaw, so then I lost my head a little bit.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Fri Aug 20, 2004 6:01 pm

òpgroeien ?
doorstromen ???

ik leef nu hoor, wat er over 2 jaar gebeurd zie ik dan wel.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Sat Aug 21, 2004 12:09 pm

Zeg, ik heb niet zitten zeggen dat we de heavyweights en een goede arena voor hun moeten opgeven. Ik zeg alleen dat er ook aandacht moet gaan naar de featherweights !
Er zijn nu eenmaal mensen die vooruit kijken. Ze worden gewoonlijk smalend afgedaan als "visionairs" of "5-jarenplanners". Ik hou het op "R&D-managers".
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Sat Aug 21, 2004 8:27 pm

carpe diem

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Sun Aug 22, 2004 5:13 pm

yep ook voor mij "carpe diem", daarom dat wij volgende week ondanks alles ook naar de UK gaan.....

Maar ik heb hier ook nog een zoon rondlopen en na de Hasselt demo is het wel duidelijk dat er gewoon niet genoeg ( Nederlands en Belgische) heavy's zijn om een goede competitie gaan op te zetten, laat staan om 2 volle dagen demo te gaan rijden.
Kijk gewoon maar naar het aantal nieuwe heavy's dat er onlangs bij gekomen zijn?
Ok, hammerhead lijkt mij een geweldige robot maar dat is een vervanger voor de oude en niet echt een bijkomende robot.
Dus is er inderdaad een soort van opstap of beginnersklasse nodig en daar zijn de feathers volgens mij een geschikte klasse voor. Gewoon kleiner, goedkoper, lichter en toch nog spectaculair genoeg om aan het publiek bij een demo of competitie een serieus gevecht te laten zien.
En dan is er nog één groot voordeel aan een feather, je kan er "alleen" ook mee overweg zowel wat bouwen als rondzeulen betreft.
Maar indien we echt een full contact show /competitie gevecht willen, blijven de heavy's toch nog altijd veruit het spectaculairste dus moeten we in iedergeval die klasse als hoofdprogramma laten bestaan. En dan hopen dat er uit de feathers een soort van natuurlijke groei naar de heavy's komt....

Het zou natuulijk een stuk eenvoudiger zijn indien we allemaal robots konden bouwen zoals WJ ( snel, goed, alleen) maar helaas is hij daarin zowat uniek.......

j0ris
Posts: 47
Joined: Thu Jul 31, 2003 9:25 pm

Post by j0ris » Sun Aug 22, 2004 8:55 pm

Wat arena betreft denk ik dat "full contact" gewoon niet haalbaar is.

Maar zoiets als er in Genk stond - groter dan de demo arena en veilig genoeg om flippers wel hun ding te laten doen - dat moet toch wel kunnen? Gewoon iets groter en veiliger dan de huidige demo arena - dan is het meteen weer een stuk leuker om aan events mee te doen.

Dus ik zou zeggen vergeet die "spinner proof" arena even en regel een grotere "flipper proof" (tot op zekere hoogte dan) arena! Er zijn/komen sowieso veeel meer flippers dan spinners in Nederland/Belgie.

En wat de "vorm" van onze events betreft vind ik het een hele verbetering dat er nu meer een show van wordt gemaakt oa. door een leuk presenterende Ruud, video beelden, start/eind geluiden etc. Voor leken (en dat is 99,999% van het publiek) is dit het verschil tussen wat willekeurig botsende objecten en een onderhoudende show. Wat mij betreft mogen er nog wel meer show elementen ingebouwd worden.

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sun Aug 22, 2004 9:01 pm

Ik ben het daar mee eens. Een spinner proof arena in Nederland is gewoon niet haalbaar, maar een wat betere arena mag wel, want als we leuke shows willen geven moet het niet aleen duwen zijn maar ook hakken en flippen. Ik weet nog wel van hasselt dat Splinter zijn bijl kom gebruiken en dar het publiek dat een stuk leuker vond. En dat tsunami zondag zijn flipper ook heeft gebruikt (niet op volle kracht) en dat het publiek dat ook leuk vond. Ik zeg niet dat er een grote lexan kooi om de arena heen moet maar een paar goeie hekken en mischien een hogere wand moet ook wel wat doen. Eventueel met een paar stukken lexan zodat het publiek het nog wel kan zien.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 59 guests