14-15 aug 2004: demo Hasselt

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Fri Aug 13, 2004 1:41 pm

We hebben dan wel een probleem... Mario moet eerst slapen als hij terugkomt van zijn nachtdienst dus kunnen wij zeker niet om 9 uur daar zijn ! Hij heeft al de hele week niet kunnen slapen omdat de buren weer eens aan het verbouwen zijn dus het is echt nodig dat hij een paar uur ongestoord kan pitten.
Ik vrees dat wij pas tegen de namiddag zullen aankomen.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
Greasy claw Ruud
Posts: 620
Joined: Mon Jul 28, 2003 5:37 pm
Location: de hel
Contact:

Post by Greasy claw Ruud » Sun Aug 15, 2004 6:41 pm

Zojuist teruggekeerd uit Hasselt. Was een leuk event, op zich, met een hoog percentage aan tupperware. Ergens waren er ook nog een paar robots neergezet, die ook wat deden. Ik heb me eigen in ieder geval kostelijk vermaakt. 8)
Became second in a two way match with a chainsaw, so then I lost my head a little bit.

User avatar
Mischa
Posts: 1514
Joined: Fri Aug 08, 2003 8:12 pm
Location: Noord Holland

Post by Mischa » Sun Aug 15, 2004 7:31 pm

en het beesje ligt inmiddels alweer helemaal uit elkaar. Al met al maar een half uurtje werk. Morgen maar eens kijken wat ik er aan kan doen om de ophanging wat te verstevigen.
Hoe dan?

User avatar
inventor
Posts: 2575
Joined: Mon Aug 04, 2003 6:58 am
Location: Numansdorp

Post by inventor » Sun Aug 15, 2004 10:19 pm

Nou ik ben ook net terug! (Tnx Leo) Niet schade vrij want mijn tandwieltjes zijn allemaal kapot. Maar ach, ik heb het wel gezien met die accuboormachines. Gevechten waren leuk, vooral het gevecht op zondag om 1 uur trok veer publiek. Voor de rest viel het wel mee qua publiek. Eten was goed en mee valt er niet over te zeggen, kortom gewon een TOP weekend!!
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Mon Aug 16, 2004 7:30 am

Zeer gezellig gehad, veel "gereden" met pizzabox (meer ongecontroleerd door de arena vliegen ;)) Alleen jammer dat het zo donker en warm was, en dat mensen in die hallen mochten roken.
BTW. Is de arena nog goed in Oss aangekomen?
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Mon Aug 16, 2004 3:20 pm

MJM wrote:Ik wil graag alle Roboteers en supporters die in Hasselt aanwezig waren hartelijk danken voor hun gigantische inzet. Het was zwaar en vermoeiend voor mens en machine maar iedereen bleef koel en enthousiast en iedereen heeft het hele weekeinde hard gewerkt. Voor een aantal was het een goede test voor het wereldkampioenschap; er kwamen problemen aan het licht die nu nog opgelost kunnen worden, gevechtstactieken en manoeuvres zijn geoefend en er was zekere druk om voor een deadline te presteren.
Vorige week twijfelde ik of er toekomst is voor deze hobby/sport. Nu lijkt het erop of we onze toekomst kunnen kiezen. Door de combinatie van actieve robots, videobeelden en presentatie ontstaat een leuke show. Het publiek was daarover positief. De organisator was zeer tevreden en staat open voor verdere samenwerking, eventueel om een groot evenement van de grond te tillen. En er is contact gelegd met andere promotors die geïnteresseerd zijn in samenwerking. Zij hebben onze show gezien en denken dat er leuke combinatie-evenementen te organiseren zijn en dan gaat het niet over braderieën, modelbouwbeurzen e.d. maar spektakels.
Ik denk dat we de keuze hebben: willen we een hobby, een sport of een show. Misschien zijn er combinaties mogelijk, misschien niet. Wat heeft jullie voorkeur en waarom, denk daar eens over na.
Verdere discussie over waar we heen moeten met demo's etc. kan Hier:
Demo's, competities en waar willen we heen

User avatar
Bugs
Site Admin
Posts: 5433718
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:13 pm
Location: Delft
Contact:

Post by Bugs » Mon Aug 16, 2004 3:21 pm

Mijn foto's staan uiteraard weer online:
http://www.bugs.nl/media/album/index.ph ... QyMDA0Lw==

Ik wil natuurlijk weer de foto's van anderen ook hebben :)

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Post by leo-rcc » Mon Aug 16, 2004 6:11 pm

Nog even mijn 2 centen over Hasselt:

Ik gaf net in de andere thread al aan wat ik er van vond maar even ter aanvulling. Niet in de minste plaats ben ik ontevreden over mijn eigen performance. Ik ben dik tevreden over Splinters wapens, maar Splinters aandrijving is niet meer zo goed als het eerst was. En ik baal daarvan. Vooral omdat ik de oplossing niet zie.

Ik was niet de enige met een dergelijk probleem. Veel te veel kleine stompzinnige storingen die we eigenlijk na 3 jaar robotbouwen toch zo onderhand wel afgevangen zouden moeten hebben. Ik verloor de + pool op mijn batterypack tijdend een simpel gevecht. Hoe stom is dat dan wel niet? 1 cm ductape had dat al opgelost. En nu ik het daar toch over heb, brandende Ductape stinkt behoorlijk.

Maar goed, ik ben al lang blij dat mijn bijl nu werkt zoals het hoort. het klapt in ieder geval lekker zonder dat het al te erge schade aanricht. En de aandrijving? Zolang ik maar rechtuit met armen open richting Shrederator kan rijden is mijn missie voltooid. :)
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Mon Aug 16, 2004 9:05 pm

ik denk dat je shrederator ook nog gewwoon inpakt Leo...

User avatar
g-lap
Posts: 455
Joined: Thu Sep 04, 2003 10:27 am
Contact:

Post by g-lap » Mon Aug 16, 2004 10:31 pm

Hé Leo dat bijl van jou slaat wel behoorlijk hard hoor, Ok het is geen terrorhurtz maar één welgemikte (of gewoon een lucky) hit kan al meer dan voldoende zijn. Vraag het maar aan al diegenen die onlangs een lekke band hadden dankzij jouw bijl. En kijk maar naar die m6 bout van ons deksel daar heb je gewoon de kop afgeslagen en ons mooie deurtje van de removable link is er ook aan...... indien je daar nog eens een zelfde rake klap op die plek gegeven had dan was de link zelf eraan gegaan. En voor zover ik het al gezien heb kan jou robot flink wat klappen verwerken vooral die voorkant plooit misschien wel maar breekt niet.
Onderschat jezelf en je robot niet !
Dus laat maar komen die Amerikanen. :twisted:

WJ
Posts: 1955
Joined: Mon Aug 04, 2003 7:35 am
Location: Leeuwarden
Contact:

Post by WJ » Mon Aug 16, 2004 11:33 pm

flip.

User avatar
Zenith
Site Admin
Posts: 1210
Joined: Sun Jul 27, 2003 9:58 pm
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Zenith » Tue Aug 17, 2004 12:05 am

Durability conquers all. Kijk maar naar Hypno vs Bigger Brother Series 5.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Tue Aug 17, 2004 12:31 am

Hasselt was leuk en gezellig, voor de verandering was de beursvreet te pruimen. Het was er wel donker en ik wil voorlopig geen rood licht meer zien. Critter heeft zich wel geamuseerd denk ik. Mario zeker. En onze nieuwe tent bleek veel groter dan we verwacht hadden. Lekker.

1 veiligheidsfoutje: de lampenstandaard die ter hoogte van de tribune tussen de dranghekken en de hoge hekken in stond. De hoge hekken moeten in theorie een robot opvangen als die uit de arena vliegt. Daardoor kon de lampenstandaard omkantelen en recht in de tribune terechtkomen. Een firma had die daar gezet en toen ik met enkele Rode Kruismensen erover babbelde probeerde 1 van hen te regelen dat die lampenstandaard verplaatst zou worden maar blijkbaar lukte het niet. Ik heb er een foto van gemaakt. Die Rode Kruismensen waren trouwens heel geïnteresseerd en zijn vaak komen kijken.

Dank je g-lap voor de copies van de folders. En ja, ik kan perfect 200 folders vouwen op een uurtje of 2 tijd, zelfs als ik door mijn ziekte niet zo snel kon werken als ik wou. Erfenis van mijn jobstudentjaren. Maak nooit de fout te denken dat ervaring opgedaan tijdens al die domme klusjes als jobstudent nutteloos is.

Mijn foto's zullen morgen wel online komen, ik was vandaag gewoon veel te moe en voelde me ook nog eens niet lekker omdat het weer die tijd van de maand is.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Carlijn » Tue Aug 17, 2004 8:17 am

Om dan maar door te gaan over veiligheid, wat dacht je van die polsbandjes. Die dingen kreeg je niet kapot gescheurt, dus als die ergens achter waren blijven haken...
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Post by Babeth » Tue Aug 17, 2004 2:48 pm

Dat klopt Carlijn. Helaas was het iets van die organisatie zelf en moesten we ze wel dragen. We zouden het wel in de toekomst beter kunnen voorkomen door de organisatoren op voorhand op dat probleem te wijzen: Roboteers kùnnen geen polsbandjes dragen uit veiligheidsoverwegingen.

Mijn foto's zijn online op http://www.users.telenet.be/P3 onder de folder "Hasselt". Het zijn wel grote bestanden. En ze zijn erg donker omdat die zaal zo donker was.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 51 guests