16 november Clubdag Oss

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Re: 16 november Clubdag Oss

Post by Babeth » Thu Nov 14, 2013 2:59 pm

:mrgreen: Ik zal Robot-cupcakes meebrengen. :mrgreen: Kwestie van een receptje eens uit te proberen...
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Re: 16 november Clubdag Oss

Post by Cavecrusher » Fri Nov 15, 2013 10:39 am

Ik moet helaas afmelden. Er staan vanavond zodanige activiteiten op de planning dat ik niet weet of ik morgen nog iets waard ben...
You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: 16 november Clubdag Oss

Post by leo-rcc » Fri Nov 15, 2013 12:09 pm

Hmm, het halve deelnemersveld voor feathers zijn Team RCC.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: 16 november Clubdag Oss

Post by MJM » Fri Nov 15, 2013 7:07 pm

Bij Ants en Raptors is hetzelfde met FFR-robots het geval.
Zo wordt het een ontspannen dag.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: 16 november Clubdag Oss

Post by maddox » Fri Nov 15, 2013 11:57 pm

Ik deel de mening niet zo. Valkiri 2 is pijnlijk.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: 16 november Clubdag Oss

Post by maddox » Sun Nov 17, 2013 6:42 am

Verslagje van een kort event.

Na een omweg via Breda om Joop af te zetten, en wat perikelen met onze bejaarde tom-tom en de vernieuwde Nederlandse wegen kwamen we aan rond de middag. De Arena stond al klaar, deze keer met OOTA mogelijkheid.
Aangezien Hannibalito 4 en Valkiri 2 net uit de werkplaats kwamen hier, en Hannibalito 3 er zowiezo klaar voor staat was het alleen het hervullen van de CO2 flessen en het aftoppen van de accu's dat "moest gebeuren". Helaas heb ik met mijn slaapdronken kop eerder de verkeerde-lege- fles CO2 ingeladen. Gelukkig dat de flessen van Jeroen , hervuld in de UK ter beschikking waren, anders had het niet zo lekker gegaan voor H3 en H4.

Met slechts 6 feathers was het een zeer kleine competitie. De 3 van Team RCC , HDPEcker, Manta en de nog steeds niet klaar zijnde Firestarter maakten het volledige deelnemerveld voor de feathers.

4 raptoren en wat ants maakten het veld compleet. Lieutenant Lee, Lightjockey, Black Dragon en Ghost in the Machine. De ants zijn me compleet ontgaan, sorry.
Hetgeen ik hier van meegekregen heb is dat de wapenmotorupgrade in Ghost in the Machine een succes was, maar dat aluminiumlassen toch nog wat geheimen herbergt.


Blijkbaar was het lot Team RCC goed gezind, want elk van de 3 startgevechten voorkwam fratericide.
Manta mocht tegen Valkiri 2. Het resultaat, een dubbele out. Beiden immobiel. Schade deed de balans in het voordeel van Valkiri uitslaan.
H3 en H4 deden hun ding, waarbij beiden CO2 lekjes vertoonden. De tegenstanders tuimelden rond, en H4 was consistent in de OOTA's.

Nu, flippers zijn al jarenlang een "gekende waarde", en met de belofte van vernietiging was Valkiri 2 langs de ene kant een favoriet, langs de andere kant ook een zorgenbarend boeleke.

De 2 andere gevechten van Valkiri 2.
Tegen H3. Leo die onze ouwe getrouwe bestuurde , ik die hypernerveus mocht kiezen tussen meer herstellingen of verliezen, probeerde toch te winnen. Helaas voor mijn ego maakte Leo me gewoon af.
En de nieuwe , übercoole door Kos ontworpen Shuriken/Trident schijf bewees dat spaanhoek geen loos woord, maar ook dat een driehoekig wiel geen goed idee is. Op de kop rijden alsof het een grote driewieler is, zit er niet meer in. Op momentum een paar stappen pakken is het probleem niet, maar eenmaal dat weg is het een slippende riem en een machine die uitgeschakeld is.
Een extra tuimeling bezorgde ons nog een OOTA, en een hap uit de arenawand. Creusabro 8000 vreet OSB plaat en RVS zonder moeite, en beton maakt ook niet al te veel indruk. Dit in tegenstelling tot Creusabro 4800.

Tegen HDPEcker. Deze grote HDPE machine heeft de reputatie een taaie rakker te zijn. Het eigenaardige 2 zaagblad/kettingsupport wapen werkt eerder als een schild, maar dat mag de pret niet drukken.
Leo ging voluit, en Kees hield ook niet terug. Fenomenale klappen later, stukken zaagblad en ketting spatten in het rond, Valkiri 2 volgde deze brokken ook door de lucht en na een rebound op de arenawand lag HDPEcker op een stuk van de eigen ketting, een hoek pantser uit elkaar gereten, te wiebelen. Helaas mocht Valkiri weer eens op de rug eindigen demonstrerende waarom de megacoole bierfustenopener niet werkt als wiel.

Nog een showdown tussen H4 en H3 later, weerom demonstreerde Leo dat er een goeie verdeling is van de taken binnen het team.


Helaas waren er externe factoren die ons noopten na dit er van door te gaan. Hiervoor onze excuses.

En ik hoop dat de filmpjes een DRG kanaal krijgen, want steeds meer mensen krijgen toegang tot bruikbare camera's.
Waar een paar jaar geleden een apparte investering van een paar €100 nodig was voor redelijk beeldmateriaal, is het tegenwoordig gewoon een extraatje in een mobiele telefoon, in sommige gevallen met direkte sociale media interface.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: 16 november Clubdag Oss

Post by leo-rcc » Sun Nov 17, 2013 7:38 am

Valkiri reed nog na het gevecht met Manta hoor, ik stopte met vechten omdat Manta niet meer bewoog en ik de schade wou beperken.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Babeth
Posts: 3345
Joined: Sat Aug 16, 2003 1:43 pm
Location: Vilvoorde (B)
Contact:

Re: 16 november Clubdag Oss

Post by Babeth » Sun Nov 17, 2013 5:54 pm

Foto's en filmpje hier.
[color=indigo]I think, therefore I'm dangerous.[/color]

http://thehouseofchaos.wordpress.com/

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: 16 november Clubdag Oss

Post by Jeroen » Mon Nov 18, 2013 9:13 am

Leuk dagje! ,moeten we een vast ding van maken. Iets eerder in het jaar dan wel :D

BTw mario, Er hing een splinternieuwe GoPro in de arena van kees. Tevens hebben kees en ellen toegang tot de DRG youtube, dus ik denk dat dit wel goed komt.
What goes up must come down...

User avatar
Cavecrusher
Posts: 1497
Joined: Mon Sep 01, 2003 5:35 pm
Location: Tilburg

Re: 16 november Clubdag Oss

Post by Cavecrusher » Mon Nov 18, 2013 4:00 pm

Ik kan de volgende keer ook mijn GoPro hero3 black meenemen. Met genoeg/goed licht kan er dan met 720P 120fps gefilmd worden.
You know what would make great armor? Baby kittens!

Trying is having the intention to fail.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: 16 november Clubdag Oss

Post by MJM » Thu Nov 21, 2013 11:07 pm

Het was een leuke gezellige middag. Ik maak me voor het eerst echt zorgen over de schade die we kunnen maken; Valkiri die nu de betonnen vloer raakte was al te erg, maar ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren in een sport(hockey)hal of een beursgebouw. Dat kan erg duur worden.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Flatliner
Posts: 159
Joined: Wed Mar 23, 2005 2:38 am
Location: Germany
Contact:

Re: 16 november Clubdag Oss

Post by Flatliner » Thu Nov 21, 2013 11:22 pm

MJM wrote:Het was een leuke gezellige middag. Ik maak me voor het eerst echt zorgen over de schade die we kunnen maken; Valkiri die nu de betonnen vloer raakte was al te erg, maar ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren in een sport(hockey)hal of een beursgebouw. Dat kan erg duur worden.
This was the reason to lift the complete GRA Arena 20cm in the Air, we hope to save the floor :wink:
www.wettkampfroboter.de

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: 16 november Clubdag Oss

Post by leo-rcc » Fri Nov 22, 2013 9:33 am

Reden te meer om vaart te gaan maken met de nieuwe arena. Voor mij is begrenzen van Valkiri geen optie.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: 16 november Clubdag Oss

Post by maddox » Fri Nov 22, 2013 9:45 am

Ik val Leo hier volledig bij. Valkiri 2 in 4S uitvoering is redelijk tam vergeleken met de High End UK spinners.

En ik bouw deze machines niet om Barbies mee te vertroetelen.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: 16 november Clubdag Oss

Post by maddox » Fri Nov 22, 2013 9:49 am

Flatliner wrote: This was the reason to lift the complete GRA Arena 20cm in the Air, we hope to save the floor :wink:
Before Nebelwerfer or Enigma, was there anything that was dangerous enough?

But yes, that rollersporthall floor is one of the more "reparable" floors.
The "mishap" at Eu champs in Norwich did cut in the charity funds. And that was just a bump and a dropping heavy on a wooden sporthall floor.


On the other hand, I hope Valkiri did start a spree of spinners. Hannibalito 3 could use a new armor after 6 years of use.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Semrush [Bot] and 49 guests