Robots Live European Championships 2013 - 7+8 Sep 2013

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

User avatar
Carlijn
Posts: 1574
Joined: Tue Jul 29, 2003 12:16 pm
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Robots Live European Championships 2013 - 7+8 Sep 2013

Post by Carlijn » Thu Sep 05, 2013 8:56 pm

Succes iedereen! Doe ze de groetjes van mij.
Team EFWAH: Everything Fits With A Hammer
www.EFWAH.nl

Ruud
Posts: 12
Joined: Mon Apr 08, 2013 1:57 pm

Re: Robots Live European Championships 2013 - 7+8 Sep 2013

Post by Ruud » Thu Sep 05, 2013 11:09 pm

Ook vanuit Ant-werpen (leuke robotnaam voor een stad, aangezien ik in plaatjes denk ;) ) SUCCES op het EK voor den Hollanders en Belgen die meedoen !!!!!!!!!!!!!!!!

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Re: Robots Live European Championships 2013 - 7+8 Sep 2013

Post by kos » Thu Sep 05, 2013 11:37 pm

Bedankt voor de succes wensen, die ga ik nog nodig hebben.
Sinds 23.00 deze avond werkt TAN weer. De nieuwe Lipo accu's zijn ingebouwd, maar ik heb nog wel een probleem ontdekt. De standaard verloopstekkers van Hobbyking van 4mm naar EC5 zijn veel te dun bekabeld en gesoldeerd. Deze zijn alleen geschikt om accu's te laden.
Dus dat wordt in Engeland nog EC5 stekkers aan de accu's solderen.

De auto is ingeladen, nu mijn tas en een douche pakken, en om 05.00 loopt de wekker weer af.
Technically speaking, Whiskey is a solution.

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: Robots Live European Championships 2013 - 7+8 Sep 2013

Post by MJM » Fri Sep 06, 2013 1:13 pm

Will do.
Maar het is hier frisjes en nat vandaag. Hopelijk morgen droog, maar niet warmer meer.
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Ruud
Posts: 12
Joined: Mon Apr 08, 2013 1:57 pm

Re: Robots Live European Championships 2013 - 7+8 Sep 2013

Post by Ruud » Sat Sep 07, 2013 11:36 pm

kos wrote:Bedankt voor de succes wensen, die ga ik nog nodig hebben.
Sinds 23.00 deze avond werkt TAN weer. De nieuwe Lipo accu's zijn ingebouwd, maar ik heb nog wel een probleem ontdekt. De standaard verloopstekkers van Hobbyking van 4mm naar EC5 zijn veel te dun bekabeld en gesoldeerd. Deze zijn alleen geschikt om accu's te laden.
Dus dat wordt in Engeland nog EC5 stekkers aan de accu's solderen.

De auto is ingeladen, nu mijn tas en een douche pakken, en om 05.00 loopt de wekker weer af.
Dan ben je mooi op tijd klaar :wink: ! Ik heb het altijd gezegd; Roboteers zijn van de strakke schema's :D ! Maar goed, jij blijft toch altijd 1 van de kanshebbers!

Ik zit hier toch te wachten op wat update's! WIE O WIE :D ?

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Robots Live European Championships 2013 - 7+8 Sep 2013

Post by Jeroen » Sun Sep 08, 2013 8:42 pm

Hierbij de update:

Al heb ik niet van iedere robot alle details, Geen enkele Nederlandse, Duitse of Belgische robot kwam door zijn heat gevecht heen. De Engelse zijn maniakaal met de volgende generatie flippers. Ik heb een robot bijna door het dak zien vliegen. Verder is de robots live arena niet echt om over naar huis te schrijven, de robotwars arena ( roaming robots dus) Is zeker beter.

Tan heeft een paar bijzonder mooie winsten gemaakt. AD heeft een paar leuke gevechten gehad, TMWHK had de nodige problemen, maar heeft uiteindelijk nog een paar leuke gevechten gehad. En Gravity had een grote bug waarbij de cylinder kon draaien en er per wedstrijd maar 1 flip mogelijk was. Zijn laatste 2 gevechten ging het beter, maar uiteindelijk heb ik vaak naast de arena gelegen.
Hoe dan ook ga ik in iedergeval over een paar weken naar maidstone en zorg ik dat de bugjes gefixed zijn. Ik zal en moet wat probleemloze gevechten hebben dit jaar.
What goes up must come down...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: Robots Live European Championships 2013 - 7+8 Sep 2013

Post by maddox » Mon Sep 09, 2013 4:45 pm

Een verslagje van team RCC.

Vrijdag ochtend om 11u30 was alles ingeladen, en beslisten we vroeger door te rijden, in de hoop van de ferry van 15u te hebben, helaas viel onze "euro" pas als we goed onderweg waren, dat het de ferry van 14u moest zijn. Dat gingen we niet halen, dus op't gemakje verder karrende met ons 5.
Leo, Babs, Edith, Markus-Zweedse roboteer- en mezelf.

Om 13u50 het terrein van de ferry opgedraaid na de voor 1 keer eens dubbele paspoortcontrole (de Franse grenscontrole was eens wakker), en we konden eigenlijk rechtstreeks op de ferry van 14u opkarren.

Na 2 uurtjes de Engelse grond weer betreden, onder de ons nu wel goed gekende witte krijtrotsen van Dover.

We zien na een dik uur Dartford Crossing opdoemen, met de Queen Elizabeth Brug. Die volstaat met stilstaand verkeer. De tollboots , slagbomen beneden, en niet opengaande.... We betalen tol aan onze kant en rijden door de tunnel, om er vlak na even de "Thurrock services" op te rijden. Navigatie instellen, en gaan met de banaan... om dan een klein uur stil te staan op een rotonde. Die ook vast zat doordat de Dartford crossing dan wel volledig afgesloten was.

Bof, nog wat slenteren aan wegenwerken op de toegangsweg voor Norwich, en we kwamen aan de Travellodge. De uitleg gedaan waarom we dag 1 3 kamers hadden, en dag 2 maar 2 kamers, en we werden verzekerd door de knul achter de balie dat ze alles voor ons gingen regelen. Een licht avondmaal in de bar van't hotel (best bruikbaar), en een goei nacht rust. (wel een perdure parkeergarage, £14 voor een nacht)
Fris en monster op de venue, zetten Bullfrog op de te hoge tafel in de enorme pits, checken de accu's, vullen de flessen (met 3.3 kg van de 4 kg mogelijk was ik tevreden), en we zagen de andere roboteers binnensijpelen op hun eigen tempo.
Een hoop oude bekenden, een hoop jonge roboteers, al dan niet met nieuwe machines of oudgedienden die van eigenaar veranderd waren. Maar gemoedelijk was het wel. Tot de eerste sessie begon. 12 gevechten op 2 uur, da's aanpoten. 1 gevecht per robot, daar niet van.
Bullfrog kreeg vrij snel vliegles, en lag buiten de arena in dat eerste gevecht. Maar batterijen herladen, flessen vullen -deze keer wel 4 kg-, en wachten op de volgende sessie.

Volgende gevecht. De 4 kg CO2 brak ons een beetje op. Witte rookwolken overal, en weinig kracht in't wapen. De rest bleef het prima doen. Maar helaas, weer een OOTA.

We beslissen maar 1 fles te vullen -ten slotte kan Bullfrog op de kop rijden- en op die manier veel meer buffertank te hebben door de 2de fles daarvoor te gebruiken. Bullfrog dus klaar voor de volgende dag.

Terug naar het hotel, om een ferme misser tegen te krijgen. Blijkbaar was de communicatie tussen het personeel falikant misgegaan. De spullen van Leo en Markus lagen achter de balie, omdat ze toch van kamer moesten wisselen. Helaas hadden de personeelsleden die de spullentransfer verwezelijkten, Leo's laptop op de kamer laten liggen.
veel gezever later, iedereen op de juiste plek.
Een hoop hebben geprofiteerd van de korting in het indische restaurant in de buurt, anderen hebben de hotelbar ingenomen. En op een redelijk uur was het weer bedtijd.

Op zondag, de eerste sessie, Bullfrog de arena in met een Whiteboard. Weer een krachteloos wapen.... geen witte wolken, maar het beste wat we kregen was hupjes die series 3 stijl waren. Selfrights daarentegenover waren wel spectactulair- maar niet zo pittig als we verwacht hadden. Een hersenkrakertje dat kan tellen.

Het gevecht in de 2de sessie, Een self removing link. We hebben het nu wel gehad met Andersons.
Na dat laatste gevecht ingeladen, en richting Dover. Helaas zat het verkeer niet echt mee, en hadden we de ferry van 22u ipv 20u.

Daarstraks, verder uitgeladen.
Eerste ding, het hydraulisch trollietje aangepast zodanig we aan alles aankunnen als Bullfrog erop staat.
Dan hebben we Bullfrog gestript.
Meer slag uit de zuiger puren. De inlaat "flowen".

De flipperarm veranderen. Ipv de 1-6 verhouding die het nu is gaan we naar 1-8 ofzo. Ook gaat die wat korter worden in totaal, en van de meer "klassieke Britse" constructie. Vlakke hardox plaat met verstijvingsranden.

Anderson link een trap geven, en de veel compactere EC5 in een dubbelopstelling gebruiken.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Re: Robots Live European Championships 2013 - 7+8 Sep 2013

Post by iceman » Mon Sep 09, 2013 4:57 pm

alle videos ergens op internet .. ?
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Robots Live European Championships 2013 - 7+8 Sep 2013

Post by Jeroen » Mon Sep 09, 2013 7:54 pm

nog niets gevonden.. Pff net pas thuis.. De ochtendspits was drukker dan verwacht, en daardoor de reservering gemist.. Toen mochten we 3 uur wachten :)
What goes up must come down...

kos
Posts: 1913
Joined: Sat Aug 02, 2003 4:32 pm

Re: Robots Live European Championships 2013 - 7+8 Sep 2013

Post by kos » Mon Sep 09, 2013 8:28 pm

Het was inderdaad druk onderweg. Wat dat betreft was ik blij dat ik gisterenavond al naar Maidstone was gereden om te overnachten. Vandaag bij Antwerpen een kwartier in de file gestaan, maar was om 16.15 thuis.

Op youtube staat nog maar heel weinig, maar niks met NL/BE/DE robots.
Technically speaking, Whiskey is a solution.

iceman
Posts: 1491
Joined: Fri Aug 29, 2003 8:55 am
Location: belgium-city
Contact:

Re: Robots Live European Championships 2013 - 7+8 Sep 2013

Post by iceman » Mon Sep 09, 2013 9:31 pm

allez ... helaas geen bekers maar wel fun gehad ... ?
Hades Rulezzzzz No Risk No Fun
www.vizbiz.be

User avatar
leo-rcc
Site Admin
Posts: 5882
Joined: Thu Aug 21, 2003 9:55 pm
Location: Hoogvliet-Rotterdam
Contact:

Re: Robots Live European Championships 2013 - 7+8 Sep 2013

Post by leo-rcc » Tue Sep 10, 2013 8:35 am

De finale staat online, en ik heb een filmpje van Air gezien, dat was het wel zo'n beetje.
Mvg,
Leo van Miert
Team RCC website.
Gentlemen, no fighting please. This is, after all, a council of war.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Robots Live European Championships 2013 - 7+8 Sep 2013

Post by Jeroen » Tue Sep 10, 2013 12:15 pm

Ik vond het moment van de diskwalificatie van Air wel bijzonder trouwens :')
What goes up must come down...

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: Robots Live European Championships 2013 - 7+8 Sep 2013

Post by Jeroen » Wed Sep 11, 2013 1:45 am

(Heat A Big Nipper Vs Alien Destructor)
(Heat B Iron-Awe 5 Vs TMHWK Vs Bulldog Breed)
(Heat C Eruption Vs Gravity Vs Tilly)
(Heat D THz Vs Toon Raider Vs Dantomkia)
(Heat E Ripper Vs Manta Vs Bullfrog)
(Heat F Turbulence Vs Luzifer Vs Titan)
(Heat G Kronic Vs Beast Vs Weird Alice)
(Heat H Storm 2 Vs Cherub Vs Air )





(WB: TMHWK Vs Big Nipper Vs Titan Vs Gravity)
(WB: TORNADO TAN THE SAINT DTK)
What goes up must come down...

User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

Re: Robots Live European Championships 2013 - 7+8 Sep 2013

Post by MJM » Wed Sep 11, 2013 8:25 pm

Groepsfoto:
groepsfoto.jpg
groepsfoto.jpg (393.39 KiB) Viewed 8717 times
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 61 guests