29-30 september 2012 - Bochum - FCC FW RW AW

Het DRG promoteam komt naar je toe!

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
MJM
Moderator
Posts: 3069
Joined: Tue Jul 29, 2003 8:43 am
Location: Rijnmond

29-30 september 2012 - Bochum - FCC FW RW AW

Post by MJM » Tue Aug 21, 2012 9:15 pm

Het is alweer tijd voor MMM14. Zoals gebruikelijk in de Rollsporthalle Bochum, Harpener Heide 5, 44805 Bochum.
Lt. Lee is er klaar voor. Er is ook veel belangstelling uit GB. Welke Laaglanders zie ik er nog meer?
Schrijf je Feather, Raptor en Ant in op http://www.mad-metal-machines.de voor de Full Contact Competitions.
:mrgreen:
Marien
Roboteer
Scraptosaur, Midnight Oil, Lt Lee, Mecha Knights, Rockey, Race Robots, Linefollowers.

User avatar
Jeroen
Posts: 2960
Joined: Sat Aug 16, 2003 7:09 pm

Re: 29-30 september 2012 - Bochum - FCC FW RW AW

Post by Jeroen » Sat Sep 08, 2012 4:15 pm

Ik heb besloten niet te gaan naar deze, ik bouw eerst mijn feather zoals ik hem echt wil hebben.
What goes up must come down...

User avatar
maddox
Posts: 3631
Joined: Thu Aug 14, 2003 11:06 pm
Location: Vilvoorde
Contact:

Re: 29-30 september 2012 - Bochum - FCC FW RW AW

Post by maddox » Tue Oct 02, 2012 1:34 pm

De aanloop was al begonnen vrijdagmiddag 16u.
Kenshee liet helaas weten dat hij er niet zou geraken, school sloeg hard toe blijkbaar.
De UK roboteer uit Spanje , Ellis, aka Relentless van het FRA forum zou langskomen (vergezeld van ouders, Peter en Tara) om een vervelend tandwieltje te laten lassen. Helaas ben ik momenteel minder goed ter rechterarm (ontsteking en calcificatie op de pezen aan de elleboog, ook wel eens tenniselleboog genaamd). Maar kom. Het bleek echt meer dan een vervelend tandwieltje te zijn, en een noodoplossing werd in elkaar gebakken.
Rond 18u arriveerde Razerdave (Dave Weston) met zijn machines.
Ondertussen had Babs een nieuwe Bacon Explosion in elkaar gedraaid, maar nu met de juiste kruiderij en een tikje pikantheid in het gehakt extra. Geserveerd met warme krieken was het een verrassende, maar zeer vullende maaltijd.

Leo viel binnen rond 20u, en met de hulp van iedereen werden er spullen verplaatst van bus naar Huize Chaos en visa versa.

Dus verder met Tormenta II.
Een reserve -noodoplossing kon gemaakt worden , want Dave had een reservetandwieltje bij, en Ellis wou een schroevendraaier gebruiken om de as te worden. Helaas word zo'n schroevendraaier glashard na lassen. Krak dus. Geen reserve.
Toch waren de eerste voorzichtige testen veelbelovend, en het wapen werkte.
Nog wat klein laswerk aan Satanix 1.666 en we stonden klaar om te vertrekken naar Duitsland.

Om 7u opstaan voor Dave, Leo, Babs, Edith en mij. En om 8u zaten we in Leo bus richting Bochum. Ellis en ouders hadden hun mobilhome, en gingen op eigen houtje en tempo.

Aan de Duits Nederlandse grens even een plas-koffie-ontbijt stop gemaakt. En om 11u waren we in de Rollersporthalle

Tina haar cake en koffie stonden heerlijk klaar.
De arena was zo goed als klaar uitgezonderd wat PA en licht. En de meeste Duitse roboteers stonden al te popelen.

Om 12u07 waren de eerste antweights al aan't knokken. Zaten grappige gevechten bij.

De raptoren. Tja, we kennen allemaal Enigma nietwaar. Heet mes, boter.... Lt Lee heeft wel hard van zich afgebeten, maar bewijst dat in raptoren 10mm PC ook niet meer voldoet.

De feathers. Hannibalito 3 was zichzelf weer. Maar voor de eerste keer in jaren is er effectief meer schade geleden dan wat diepe krassen in het HDPE. 1 van de cosmetische oren aan de voorzijde is er afgeslagen door Daredevil, een redelijk gezonde en gloednieuwe drum-spinner.

Hannibalito 4 daarentegenover. Weer dat variabele spelletje met de flipper. De ene keer machtige flips, op andere momenten gewoon slap liften. Ik krijg er geen kop noch staart aan.
Ook doet de XL of de RX/TX raar. Meestal verloopt het 0 punt, of switch die van voor naar achteruit zonder er iets gedaan wordt. Ook waren de achterste steunen om het onderstebovenrijden te verbeteren een absolute flop. Die waren er na het eerste gevecht al afgeslepen.

Resultaat. Adrenaline heeft weer de punten binnen. Met Tormenta II, die plots accubooraandrijvingen begon te vreten en de noodoplossing sloopte, als goeie 2de.

Doordat we er de sokken ingezet hebben ,was er weinig tijd tussen de gevechten -ook niet nodig zoals blijkt- en werden de prijzen uitgereikt rond 18 uur, en niet rond 20u zoals de voorgaande keren.

Met ons 5 naar het hotel. In tegenstelling tot de voorgaande keren viel het nu genoeg tegen om de volgende keer iets anders te zoeken. Het restaurant had alleen buffet, met zeer weinig keuze. Bij navraag voor een internetverbinding blijk het daar een dure affaire te zijn. Dus hebben we dat maar gelaten voor wat het is. Na een beetje barvliegen met Ma en Leo lagen we rond 23u30 te pitten.

Zondag hadden we Hannibalito 4 toch ingezet in de KO competitie. En weerom, de ene keer machtige flips, om even later een slap handje te hebben.
Ook heeft Ellis het gebroken asje meegegeven zodanig die voor Maidstone een vervanger kan hebben.

Wat funfights later, en het was 14u30. Huiswaards dus.

Helaas werkte het verkeer helemaal niet mee, en waren we pas rond 20u terug. Uitladen, de spullen herverdelen, en zelfs al een beginnetje maken met de herstellingen aan Hannibalito 3.

Maidstone , here we come.
Beter nu creperen, dan in de wars repareren.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 48 guests